Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Mítoszok, trollok, szerkik

2015. december 25. - Atlasz.

Halevő szezonban

Sok éve már – akkor észre sem vettem – valaki elhelyezett a blogjában egy egyszerűségében is különös verset. A költemény történetet mondott el Jézussal, Máriával és Istennel – mai nyelven, közönségesen, ahogy beszélünk. Arról, hogy milyenek is vagyunk mi emberek: esendők, megalkuvók és kéjencek. Hétköznapi bűnösök.

Az efféle ábrázolás nem mindenkinek magától értetődő. A világ árvája József Attila illetlen mondatot tett közzé Tiszta szívvel – mert van-e illetlenebb a gyilkosságnál? – s egy botcsinálta ítész megbélyegezte, holott mindenki tudhatta, hogy a költő nem akar embert ölni, sem öletni, hacsak nem önmagát. Horger elhíresült. Másként vált világhírhedtté Tóth László, aki kalapáccsal támadt Michelangelo Pietájára. De nem akadt senki a Vatikánban, aki Horger módjára úgy vélte volna, hogy hazánk fia magára a Szűzanyára emelt kezet.

Ki gondolná azt a Charlie Hebdo gyilkosain kívül, hogy a szobor, a kép, a vers azonos volna azzal, akit ábrázol? Vajon a Sixtus kápolna mennyezetén tartózkodik az Isten, mivel egy ember odafestette? S ha a költő azt írja: Isten tömi Máriát, akkor az Horger módjára szó szerint értelmezendő?! Ugyan! A költő eleve kizárta, hogy azt jelenítse meg, aki tökéletes, aki ábrázolhatatlan és leírhatatlan, mert minden tulajdonsága meghaladja az emberi mértéket.

csorbazoli.blogspot.huVoltak-vannak másféle istenek, mítoszok és ábrázolások. Indiában és az ókori Közel-Keleten vallásos tisztelet övezi a szexuális aktust. A görög mitológia pedig olyan, mint az egykori emberi élet. A hellének nemcsak Priaposzt bálványozták, de megértéssel számon tartották Zeusz félrelépéseit is. A zsidó-keresztény erkölcs szerint mindez másként van, de ma mégsem ragadunk kalapácsot, hogy Zeusz és Léda szobrát összetörjük, ollót, hogy Boucher frivol festményét felvagdossuk. A felháborodás inkább az erre hajlamos purifikátorok ellen, a Tóth László-félék ellen irányul. Az ember nem azonos teremtőjével, de istenképiségében alkot képet, szobrot és verseket.

Amikor itt a nolblogon emlegették, egy modern mitológia részeinek véltem a trollokat, azt hittem, hogy azok valamiféle csodalények a Csillagok háborújából, a Harry Potterből vagy a Gyűrűk urából. Andersen, vagy az északi mitológia eszembe sem jutott. Nagyjából kitalálhattam a szó blognyelvi jelentését, még akkor is, ha a saját blogomban csak elvétve találkoztam effélével. A trollkodás mögött inkább személyiségvonásokat, levezetésre törekvő frusztrációt feltételeztem, mintsem foglalkozást, esetleg egyéni elhivatottságból eredő szorgos tevékenységet.

Azonban pár hónapja kívülről figyelve az oldalt, rákerestem a trollkodás jelentésére. Nos, tanultam ismét. A fizetett trollokat először összeesküvés-elmélet szintjén vetették föl:  aztán kiderült, hogy valóságosak.  A troll nem szükségképpen primitív, nem mindegyik elégszik meg szidalmak és hülyeségek puszta reprodukciójával. Ezen a munkaerőpiacon – akár a többin is – különféle szintű képességeket, szaktudást adnak-vesznek. Jó íráskészséggel, szorgalommal, eredményes működéssel trollként is többet lehet keresni. Immár kétségem sincs afelől, hogy a blog-háborúk új minőségbe léptek: a versgyalázásos-istenkáromlásos önmegvalósítás helyett a cél a totális rombolás.

Ne etesd a trollt!És itt jön a képbe a Szerki. Mert könnyű azt mondani, hogy ne tápláld a trollodat! Ha így vagy úgy – törölve, kitiltva vagy figyelmen kívül hagyva – meg is birkózol a kevéssé elszántakkal a saját blogodban, a nolblog.hu oldalon ez nem a te lehetőséged! Még szerencse! Eszközeid más blogjain a jobb felső sarokban lévő két kis jel, továbbá alul az anonim plusz és mínusz. Ez elég is. Azonban a trollokkal szemben szerki nélkül nincs esélyed: előbb vagy utóbb hagyod a fenébe az egészet.

Aki azt a bevezetőben említett isten-szereplős verset feltette, maga is szerki volt. Egyik a hat közül, vagy a négy közül, mit tudom én. Ízlését akadt, aki támadta, voltak, akik támogatták. Aztán változtak a szerkik, változott az ízlés, elszürkült a felület, és lassan oda jutottunk, hogy a két kiemelt bejegyzést negyven napig sem váltja másik, az ajánlóban egy hónaposnál öregebb posztok vannak, némelyik két példányban, miközben számos arra érdemes tűnik el szem elől. Hiszen a frissülőben és a vitatottak között kettesével, ötösével nyomulnak a motiváltabbak, és sokan mások híján csak őket lehet olvasni-vitatni napokig. Nem csak az a blogger tűnt el innen, akinek dolga akadt, vagy akibe csúnyán belemart a másik, de több olyan is, aki nemcsak ideszarta ami kijött belőle, hanem képet, hangot, linket szerkesztve gondosan fogalmazta-készítette az olvasót megtisztelő bejegyzéseit. Nem kerültek az ajánlóba. A Szerki nem bírta elviselni. De ma már Szerki sincsen.

Szinte csak az ingyen-tárhely maradt meg, amíg a tulajdonosnak, menedzsmentnek megéri. A bloggerek – ez a beosztásunkhoz és jogainkhoz tartozik – választhatnak: reményhal, vagy szarokrája….

Ez halevő szezon.

***

Petri György (1943. december 22 – 2000. július 16.) költő most 72 éves lenne

 

Ég veletek, barátaim, vége a dal-

nak. Engem most már vár a ravatal.

Lehettem volna jobb, szorgalmasabb,

de sajnos ennyire futotta csak.

Kár, hogy így van, jó volna élni még,

másrészt, belátom, ennyi is elég,

nincs rá okom – nem elégedetlenkedem:

tartalmas és szép volt az életem.

S mint bársonyon smaragdok, jáspisok,

drága hónapok ékköve ragyog

még káprázó, boldog szemem előtt,

ajándék minden reggel, délelőtt,

kiélvezem a maradék időt,

mint ínyenc a húsos cubákokat

– csontig lerágom végnapjaimat.

(Búcsúzás)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr468265398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2015.12.25. 09:44:38

no, jönnek majd a trollok, s kapod a mínuszokat. :) különben kellemes karácsonyi ünnepnapokat. :) ja, s ha már troll, akkor egy mai, minden nap hallható kormány-reklám és propaganda szatírája migráns ügyben: https://www.youtube.com/watch?v=eAqgXhblr-w :))

60145 2015.12.25. 09:51:40

1. Hmmmm : A minuszolást nem tartom trollkodásnak, vele jár a blogolással.

20838 2015.12.25. 10:08:01

Azt, hogy vannak bérmunkában blogolók, hozzászólók, több, mint tíz éve tudom. Akkoriban egy óvatlan SZDSZ-aktivista feltett a 168óra fórumára egy olyan körlevelet, amelyikben ilyen csapatot szervezett, anyagi előnyöket kínálva. (Megmondhatnám a nevét, de minek? Bizonyítani már nem tudnám mint egy másik esetében, mert 2008-ig visszamenőleg sajnálatos módon "megsemmisült" a fórum szererének tartalma. Ez is érdekes... ) Ennek komoly szerepe volt abban, hogy eljöttem onnan. De itt is vannak szép számmal. És nem feltétlenül az, akire kórusban kiabálják. Azért, ha az ember nem teljesen hülye, rájön. A közelmúlt álneves lebukásai sokat segítetek ebben. Valószínűleg ez a fő oka, hogy halódik ez a valaha szebb napokat látott felület. :(

336586 2015.12.25. 10:23:59

"A fizetett trollokat először összeesküvés-elmélet szintjén vetették föl: aztán kiderült, hogy valóságosak." Mi a fene. Akkor mégsem minden összeesküvés elmélet légbölkapott?

169889 2015.12.25. 10:32:05

A totális rombolás valahol a tehetetlenség beismerése, ha nem tudom legyőzni, hát elpusztítom. Persze elpusztítani sem tudja, csak a megjelenést a láthatóságot nehezíti meg ön magát is lejáratva és jó nagy öngólokat rugdosva, hiszen ha nem lesz kivel csatáznia, nem lesz kit gyilkolnia, akkor már a saját létének sem lesz értelme, így végül is csak önmagát semmisíti meg

KapitányG 2015.12.25. 10:32:36

Sajnos, off - de akkor is: boldogabbat!

60145 2015.12.25. 10:50:25

3. kormos: Nem vagyok ennyire tájékozott, csak naiv. Mások szerint hülye. De inkább ez. A kórusokhoz ezen a felületen nem csatlakoztam soha, bár sokakkal voltam egyes ügyekben azonos véleményen.

60145 2015.12.25. 10:51:23

4. napos : Ezek szerint.

60145 2015.12.25. 10:54:38

5. Lancelot : Szerintem ez csak elméletileg, vagy csak részben igaz. Engem nem a rombolók érdekelnek, hanem azok, akikkel néha vitázva, néha egyetértve vagy összekacsintva kezet foghatunk. Amíg van hol.

60145 2015.12.25. 10:55:28

6. KapitányG (látogató) : Úgy legyen!

60145 2015.12.25. 11:36:20

11. marja :)

20838 2015.12.25. 11:37:58

@7. Atlasz (szerkesztő) 2015. 12. 25. 10:50 Amit a 168órával kapcsolatban írtam az utolsó betűig igaz. Elég nagy botrány volt. Mellesleg a szerkesztőknek ott sem volt hozzá egy szava sem.

23353 2015.12.25. 11:38:06

Kelemes Ünnepeket. A blogrol meg annyit, hogy azt tulzottan komolyan nem kell venni. A szerki az tényleg fura dolog, szerintem nem létezik, automatára tették, az meg, tipikusan, nem müködik. Majd ha a török követség, odatelefonál, talán majd intézkednek.

337519 2015.12.25. 11:41:41

Szervusz, Atlasz! Boldog karácsonyt kívánok, és örülök, hogy előkerültél! :)

60145 2015.12.25. 12:34:32

13. kormos : Nincs okom kételkedni abban, amit írtál.

60145 2015.12.25. 12:35:26

14. little : +

60145 2015.12.25. 12:36:07

15. Nyírfa2 : Viszont kívánom!

58395 2015.12.25. 12:36:34

Na végre! Ha fizikai metafórát akarnék alkalmazni, akkor azt mondanám hogy a Neutron egyenlő fontosságú bármely atom felépítésében... Hiányzott az "aktív" semlegességed már nagyon...:-))

60145 2015.12.25. 12:54:04

19. Kokó : A fizika órákat Bakter tanár úr kitüntetésével végeztem. Antitalentumnak titulált :) - Kösz!

60145 2015.12.25. 14:06:09

19. Kokó : A paródiádat nagy élvezettel olvastam. A nem-írás nem akadályozott az olvasásban. (Most arra vagyok kíváncsi, hogy a válaszaim kimennek-e a címzetthez?)

320591 2015.12.25. 14:42:11

Atlasz! Örülök, hogy látlak és kellemes ünnepeket neked is! Kár ezt ragozni, ez a blogfelület behalt, kész, vége! A nol még rúg egy pár utolsót.... Aztán majd elvegetálgat üzemilap szinten... Színtelen, szagtalan, szívtelen! Az olvasók pedig úgy döntöttek, hogy nem olvassák! Csak egy számot mondok neked: feltettem pár posztot az origó.hu-ra. Ötből három kiment a címlapra, tízezer feletti olvasottsággal... Cuva ugyanezt megtette, ugyanilyen eredménnyel. ÓRIÁSI SZÁN! Itt még a "sztár"-blogger nem kis rásegítéssel több nap alatt sem éri ezt el! Az pedig a magyar média szégyene, hogy ünnepel a világ, a valaha nagy múltú balliberális napilap munkatársai karácsonykor egy köszöntő gesztust sem tesznek az olvasóik felé, a blogfelületet nem érnek rá rendezni... De gondolom a pulykapénzt felvették, még keveselték is az ő "tudásukhoz" mérten.... Aki meg itt a trollokról beszél és azokat okolja az olvasók elfordulásáért az sík hülye! Itt nem a trollok nyertek, hanem a nol veszített! Gyenge, hiteltelen és ezért nemcsak a szerkesztők felelősek, hanem az itt ügyködő bérbloggerek, bértrollok is vastagon! Tudod, abban az átkozott Kádár-rendszerben is voltak pártos csókosok, az én kutyám kölykei a szerkesztőségekben, de azért arra ügyeltek, hogy vegyenek oda néhány tehetséges mezei polgárt is, aki dolgozik. Úgy, ahogy kell pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, mert csak úgy érdemes! Hát itt nem az a vezérelv... Ennyi...

15349 2015.12.25. 14:43:07

+ Külön köszönet a versért.

320591 2015.12.25. 14:45:27

Little! Re: 14. Igen érdekes robot az, amelyik úgy van programozva, hogy következetesen ugyanazokat a neveket válogatja ki, akik pont akkor kezdenek el gyorsan posztokat gyártani, amikor véletlen egy "kedves" szerki erre jár A blogolást komolyan kell venni, mint mindent az életben még akkor is, ha az ember hobbyból űzi! Azt meg, hogy hülyének nézik nem sokan kedvelik!

Hivatlan 2015.12.25. 14:54:54

Már múltkor is azt vélelmeztem, hogy nem magát őrzik a gépfegyveresek....hanem a francia nagykövetet....örülök, hogy jól gondoltam. Horger Antal javára legyen írva, ő J.A-t nem az egyetemről távolította el, hanem a pedagógia szakról, és ebben minden bizonnyal igaza volt.....rábízni a magyar ifjúság nevelését istenkisértés lett volna. Szóval kidobta a gyalázkodót, mint macskát szarni. Horger egyebekben annyira elhíresült - hogy a nyelvészeti munkáját kezdik újra értékelni. Vélhetőleg J.A. nem akarta legyilkolni saját magát sem.....5'-et akart nyerni, átbújt az álló tehervagonok alatt.......pechjére, ezt a masiniszta nem tudta.....pont jókor adta rá a gőzt.

22371 2015.12.25. 15:04:14

Én épp nemrégiben emlegettelek egy nagyon rövid posztban. amit aztán megdöbbentő troll sorozat követett.

60145 2015.12.25. 15:21:30

22. Quick : Én csak nézelődöm - és sajnálkozom. Nem igazán tudom a válaszokat. Majd benézek az Origóhoz - ámbár engem nem csak az olvasottság motivált, hanem a társaság is. Az egyetértő és/vagy az érdemben vitatkozó, nem a saját kudarcaikat másokon levezető partnerek. El is szoktam a blogolástól, ezért kérdezősködtem 21. Kokónál. Hiszen a kommentelő sosem kapott innen e-mailben értesítést.

60145 2015.12.25. 15:30:15

23. jehu : Pedig már-már levettem. Alig ismertem. A nem rég volt születésnapja okán került elő. Nekem sokat mond például az első és egyetlen sortörés, amelyben nem a dal - ezt Neked nem kell mondani - törik meg...

60145 2015.12.25. 15:47:22

25. Hivatlan (látogató) : Sosem értettem a nicknév-váltásokat, de ha kell, hát kell. Azok közül, akikkel itt találkozom, ketten mennek szembe a tegeződés szokásával, Virág elvtárs s.k. (jól írom?) esetében indokolt. Valóban nem vagyok olyan nagy kincs, hogy gépkarabéllyal őrizzenek. József Attila ragyogó képességei, tudása ellenére sem volt képes sehol vizsgákat tenni. Az első öngyilkossági kísérlete az érettségijéhez kapcsolható. Mások vizsgázni tudnak, önállóan gondolkozni, alkotni nem. Nem gyalázott ő ebben a versben senkit. Nem szorul sem mentségre, sem költészete az én elismerésemre. Horgert szakmailag mindig elismerték, még az "átkosban" is. A nyelvészet egyik részdiszciplínáját művelte. Ebből nem következik, hogy értette volna a verset. Emberi minőségéről pletykáljon más.

60145 2015.12.25. 15:48:59

26. Quodlibet : Köszönöm! Még szerencse, hogy nem keveredtem bele, így talán itt megússzuk.

328387 2015.12.25. 17:05:37

Kedves Atlasz! Boldog karácsonyt Önnek is meg Mindenkinek. Horgernek sok eredeti nyelvészeti eredménye volt. Az egyiken - valami hasonulási szabályon - én le voltam döbbenve. Azon is, hogy hogyan jött rá erre. És azon is, hogy milyen jól elmagyarázza az okát. Szerintem nem muszáj nekünk igazságot tennünk a József Attilával kapcsolatos afférjában. Főleg ennyi év távolából. Lehet tisztelni mind a két embert egymástól függetlenül. Horger képmutató volt: na bumm. Nem ő volt az első se nem az utolsó. Nem ez volt a legnagyobb alakítása. És ha jól emlékszem, ráadásul meg is verte a Jóisten a képmutatásáért egy rossz asszonnyal, akivel aztán tele volt a sajtó a botrányos válása miatt. Nem is emlékszem, hogy ő lőtt rá a feleségére vagy az őrá?

60145 2015.12.25. 17:29:35

31. ZorróAszter : Ezúttal mindenben egyetértünk, és nem a karácsony kelleme okán!

178873 2015.12.25. 18:07:58

Horgerről nem - de valakiről, aki (minő véletlen) pont olyan, mint ő, fogok pletykálni a regényemben. :) Viszont, az egyik megjegyzésed arra indított, hogy valamit, amit nemrég láttam, én is közkinccsé tegyek. ZorróAszter! Az asszony lőtt rá, de ez még évekkel a József Attila vers megjelenése előtt történt.

60145 2015.12.25. 18:15:26

33. solide : Remélem, elegáns és szórakoztató lesz az a pletyka! Úgy szoktam meg Tőled...

180524 2015.12.25. 18:33:11

Ma már csak olvasó vagyok a Nolblogon, beismerve, hogy válogatós lettem. (Nem nézek be minden blogba) Örülök, hogy újra itt vagy, üde szín e "glóbusztartó" a palettán...

337519 2015.12.25. 18:56:55

Solide is megjött.:) Regény regény az a regény?

267802 2015.12.25. 18:56:59

Nagyon boldogat mindenkinek! (már, akit illet! - by "Maiman") :-) 35. maiman barátom! ..."Atlasz a grög mondavilág hérosza. Atlas részt vett a titánok lázadásában, akik az olimposzi Istenek ellen lázítottak. Atlasz büntetésből a vállán tartja az égboltot."... Sorry a javításért! :-))

267802 2015.12.25. 18:58:50

33. solide Jó lenne végre itt olvasni! És nem utolsó sorban Maimant is!

60145 2015.12.25. 19:08:35

35. maiman : A találkozásnak magam is nagyon örülök. Négy hónapja nem írtam ide semmit, a másik blogomba májusban írtam utoljára. Néha benéztem magam is, de ritkán, kevesekhez. Ha nem vagyok aktív, nem érzek késztetést arra, hogy valakinél megjegyezzem: nem az ellenfeleit zúzza széjjel, hanem az általa róluk kreált képet - stb. Kokó paródiáján igen jól szórakoztam. Kizárt, hogy az ajánlóba került :)

27518 2015.12.25. 19:17:48

Atlasz, az én szememben most te vagy a troll. Nem gondoltam, hogy ilyen sunyi módon térsz vissza, pedig hiányoltalak. Nem egyenesen az illetőnek írsz, hanem elkezdtél moralizálni, egy hamis képpel. Ha neked a trágárság, és a más vallások jelképeinek a gyalázása művészeti szabadság, akkor nincs jogod moralizálni. Az én szememben ez bunkóság. De meg is látszik, hogy a nolblog legnagyobb bunkója, akit trágárságban nem lehet utolérni sem, Jehu, itt helyesel neked. De ha grincset nézzük, ő is pont megfelelő társaságod a bunkóságával. Hát csak rajta, ha ezzel akartok kitűnni, hogy liberális létetekre a trágárságot istenítitek, akkor legyetek büszkék a társaságotok, ostoba sznobok!

60145 2015.12.25. 19:20:29

37. grincs : Íme egy modern mitológiai név, amit nem értek :) Az enyém elég ósdi. Egykori térképmániámról neveztek így, a Világatlasz meg nem mutatott volna jól ezen a kis felületen. Néhány éves blogolás után Texaco Benzin tisztelt meg azzal, hogy felismertette velem: hajlamos vagyok megtartani. Igen, Atlasz ezt jelenti! Maiman bizonyára rá tudna mutatni az itt lévő költemények néhány fontos elemére, ha akarná. De az ilyesmi nem megy rendelésre...

60145 2015.12.25. 19:23:45

40. Only : Elfogadom, hogy kritizálod, amit írtam, azt is Te tudod legjobban, hogy számodra mi micsoda.

58395 2015.12.25. 20:10:30

Úgy emlékszem mintha 2010 környékén, Erlauer tette volna fel egy postjában az "inkriminált" verset... Legalábbis vele vitáztam rajta... Akkor azt mondtam, hogy nekem mint nem hívőnek tetszene a "mű", mert ebből az aspektusból még a XX. szd. ban is nagyon provokatívnak tűnik... De mivel olyan belső hitvilágot érintett, amit nem való piszkálni, még "Charlie Hebdó"-nak sem válik a becsületére.... (ez a Hebdós érv visszamenőleges) csak érzékletes... Arra már nem emlékszem, akkor milyen hasonlatot használtam....

180524 2015.12.25. 20:27:08

39. és 41. Atlasz Inkább egy verset, ha szabad, idéznék. Sajó Laci írta, gyermekkori az ismeretségünk, ezért a bizalmas "Lacizás": "itt minden gurul gurul a doktor úr gurul az éjjeliszekrény beteg kigurul vizet kér műtőasztalok gurulnak hamar célba ér a hulla gurulnak az ágyak úgy mérik a lázad higanygolyók gurulnak közel a proszektúra gurulunk le a lépcsőn itt soha nincsen későn itt csak a nincsen és a soha van hörgőgörgőn gurulunk boldogan a pincében megnyílt az önki- szolgáló nem kérdezik ön ki? mert mindenkinek ott fityeg a neve minden senkinek mindegy kinek koporsó dübörögve begurul mi van? ez meghalt? dühbe gurul a doktor úr tovább gurul miatyánk és miurunk színe elé gurulunk ránk az utolsó köhögés tör gurulunk a röhögéstől"

60145 2015.12.25. 20:39:26

43. Kokó : A verset belinkeltem, elolvashatod. Szerintem a hívők jelentős része is elfogadja, hiszen nem Istenről szól, hanem az emberekről. Utaltam rá a szövegben, hogy a költő ezt külön hangsúlyozta. A cím: Apokrif, azaz nem kanonizált, nem egyházi, nem hitbeli szöveg. Első olvasásra magam is meghökkentem. Mint egy barátom versén: http://www.birtalan.hu/balazs/olvasokonyv/verboczy_azoregacsot.htm (Ő is gyakran eszembe jut, és most felbukkant Petri születésnapja, meg a család, karácsony van.) A Charlie Hebdo rajzai taszítanak. A becsületük helyett az ízlésüket utasítom el. De a gyilkolást sokkal inkább! Nincs olyan rajz vagy vers, akármi, amely lenyomná az emberi életet. Azzal egyetértek, hogy a hit belső, egyéni, intim dolog, és emiatt nem egyformán reagálnak az emberek a külső, provokatív, vagy annak értelmezhető hatásokra.

60145 2015.12.25. 20:47:09

44. maiman : Több, mint véletlen, hogy amikor Kokónak belinkeltem egy felejthetetlen barátom versét, akkor írtad kommentbe a Te barátodét. Még a szellemiségük is hasonló - és úgy látom, az élményük is. Meg kell élni dolgokat, át kell élni a másét - s ezután az ember nem csak vers-értőbb, hanem megértőbb lesz,

58395 2015.12.25. 23:17:21

Atlasz nagyon tetszett a Birtalan "vers"(?)de az csak pajkos összenevetés a Maiman Lacijának versével.... Szórakoztató és zseniális utalások az ellentmondásokra.... Ehhez képest Petri blaszfémikusan, direkt odavágja, az olvasó elé a képtelenséget, szinte "megfilmesítve"...:-)) A hívőnek az a legdühítőbb benne, hogy tagadhatatlan, illetve kifogásolhatatlan... Purimmal vitáztunk a Hebdó eseten, és magam is azt állítottam, hogy a gyilkosság az a válasz amit ilyenre nem szabad adni... Még a legvégső esetben sem...

349643 2015.12.25. 23:22:33

Kedves Atlasz! Rég láttalak, isten hozott. És kellemes ünnepeket. Ez meg a válasz az írásodra, mert a troll fogalmát egészen rosszul fogtad meg.

349643 2015.12.25. 23:23:02

Bocsánat, a link lemaradt! http://alex-kozeleti-kerdesekrol.nolblog.hu/archives/2015/12/25/Oly_korban_eltem_en_e_foldon/

349643 2015.12.26. 01:49:23

Kedves Atlasz! Teljesen értelmetlen volt "visszajönnöd", ha ugyanott folytatódik, hogy NINCS párbeszéd. Erre már keresztet lehet vetni, ha olyan mély a gyűlölködés, hogy a másikat már arra sem méltatod, hogy visszaköszönj. És kérlek, ne hivatkozz arra, hogy nem voltál gépközelben! Mert ha nem vagy kíváncsi a hozzászólásokra, akkor ne indíts blogot! Halott egy világ ez. Olyan, amilyent magatoknak teremtettetek. Meghalt, kimúlt a rendszerváltás. Egy nagy rakás szar van! Két-három emberre szűkült a világotok, akikkel itt egymásnak bókolgattok. Nem i tudom, hogy minek örüljek? Annak, hogy látnunk kell ezt a világot is összeomlani, mint egy kártyavárat, vagy annak, hogy talán ezt mégsem érjük meg? Mert ennek a világnak, ami most van, írmagja sem fog maradni!

60145 2015.12.26. 08:02:28

47. Kokó : Igen, pajkos összenevetés a két vers, amely a mi szemünkben-fülünkben jöhetett létre. Verbőczy Antal barátomnál is előfordultak olyan motívumok, mint az általam nem ismert Sajó Lacinál, és el kell mondjam: jelen voltam az utolsó köhögése idején. Élete egyik utolsó napján hajnalig beszélgettünk. Évekig nem is gondoltam rá, nem is fogalmaztam meg, hogy barátok vagyunk, annyira provokatív volt ő számomra, mint a Petri vers szövege. Most már így marad ez az én utolsó köhögésemig. Látod, nekem sem mindig ment le minden első olvasásra a torkomon, de az ember változik akárhány éves, amíg el nem ér a proszektúrára. Ha előbb meg nem hal - a lelke.

60145 2015.12.26. 08:04:10

48.-49.-50. aL(ias)Ex: Igazad van.

328387 2015.12.26. 10:10:51

33. solide 2015. 12. 25. 18:07 Kedves Solide! Meg mertem volna esküdni, hogy ez később történt. Akkor viszont még érdekesebb, ahogy Horger játszotta az erkölcs csőszt ezek után.

328387 2015.12.26. 10:12:35

44. maiman 2015. 12. 25. 20:27 Nekem is tetszett, de egy picit morbid.

11229 2015.12.26. 10:34:36

lassan ott tartok, csak írok, és nem olvasok de tényleg alig van néhány írás, amre érdemes időt áldozni és nosztalgiával gondolok az egykori blogviharokra

60145 2015.12.26. 11:22:13

55. obsidian : Ott még nem tartok, hogy a háborúkat viharnak lássam. Persze nem kerül semmibe - és ezzel nem Rád célzok - a személyeskedéseket, sértéseket félvállról venni. Az is lehet egy szerep. Írnivalóm másféle is volna, nemcsak blog, arra sem mozdulok rá. Most itt sok minden összejött: a karácsony, az elhunyt, s hamarosan velem egyidőssé váló Petri György, a mindig hiányzó barátom, aki hozzá hasonlóan provokatív volt, és végül a nolblog állapota. Amikor idejöttem, körülnéztem, alkalmazkodtam a szokásokhoz, de nem az egyéni különcségekhez. Jóval később sem szabtam törvényt másoknak, legfeljebb a tapasztalataimat összegeztem. http://hordo.nolblog.hu/search/Blogisztika/ Igyekeztem a kölcsönösséghez tartani magam: aki rám szánta az idejét, azt viszonoztam. De nem mindenkivel voltam és vagyok képes ezt megtenni. Önvédelem is van a világon. A bunkóságokat pedig viszonzás helyett igyekszem átlépni. Te ebből többet láttál, régebben blogolsz...

60145 2015.12.26. 14:46:42

57. lujza ?

12875 2015.12.26. 15:58:27

Yes Sir! A maga teljes valóságában. Más néven nyúlürge és hídavatás. Visszanéztem a régi blogomba, telenyomták spamokkal. Nem baj, a saját szövegem még olvasható. :)

60145 2015.12.26. 16:20:36

59. lujza : Köszönöm! Egyéniségre emlékszem és Nyúlüregére. Harmadik nicknév nem volt?

12875 2015.12.26. 18:15:14

De, valamikor réges-régen éva és durumo. :)

12875 2015.12.26. 18:20:37

Valahogy úgy van ez biztosan, mint szurikátáéknál: ha ellepik a vackot az élősködők, akkor tovább kell állni.

60145 2015.12.26. 19:20:44

61-62. lujza : És nem kell komolyan venni (little)? https://www.youtube.com/watch?v=VL6RxRTjrEE

12875 2015.12.26. 19:45:06

Oh, Yeah! :) " Mindig így volt e világi élet, Egyszer fázott, másszor lánggal égett;" (Nincsen új a Nap alatt?)

Kedveselvtárs 2015.12.27. 19:21:08

Köldöknézés. Biztos kellemes elfoglaltság. Számomra, kívülálló számára szórakoztató. Negyedévente, félévente be-benézek ide. Semmi sem változott. Anélkül, hogy jobboldaliak tömegével ellepnék hozzászólásaikkal a NOLBLOG-ot, a gyűlölködés működik. Nektek nem kell más gondolkodású ahhoz, hogy gyűlöljetek. Ti alapból gyűlöltök. Egymást. Aztán, ha rátok jön a fosás, akkor nézitek saját köldökötöket és úgy csináltok, mint a nyuszika.

60145 2015.12.27. 19:58:03

„Bizonyos szint fölött nem süllyedünk bizonyos szint alá.” EP
süti beállítások módosítása