Ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálat
Számos technikai és értelmezési problémám lévén hónapok óta cselekednem kellett volna. Szakadozik az internet, gondjaim vannak a digitális műsor vételével, de mivel egy feliratozási trehányságot több havi küzdelmem árán számoltattam fel, nem nagyon akaródzik lépni. Telefonálhatnék is, de tapasztaltam, hogy gyakorlati problémát helyben, a cég készülékén tudok bemutatni, ráadásul az egyik ügyintéző telefonszámát is hívtam már hiába, ami, mint kiderült, butaság volt, lévén az illető szabadságon akkor. Tudhattam volna! Üzenetrögzítőt (idegen nyelven: válaszoló!) nyilván luxus egy távközlési-kommunikációs cégnél működtetni. Kerülvén a kudarcot és keresve az emberi kontaktust, ma délután felkerestem a tudj’ Isten minek nevezett kirendeltséget személyesen.
Besétáltam a nyitott ajtón, zsebemben a gyatrán működő távirányítóval, el a közvetlenül a bejárattól balra álló csúcstechnika mellett. A pultoknál a sorszámszerű hívás jeleit látva máris ügyfélként, azaz hülyén bámultam kifelé magamból: hová forduljak? Addig-addig forgolódtam, mint dongó légy a juhsajton, amíg felfedeztem magam mögött az irányító tornyot. Nem volt a listáján semmi, amit megérinthettem volna, Egyebek címszó sem. Ekkor az egyik – később, hasonló jelenetek után számomra kiderült – erre szakosodott személy előjött a pult mögül, meghallgatott, és kedvesen rámutatott a Szerződésmódosítás menüpontra, amelyre bökve sorszámozottan várakozhattam kicsit. Időközben hallgattam a pultosok telefonbeszélgetéseit azon ügyfelekkel, akik a várakozók elé tárcsázták be magukat. Némi belső ügyintézés is előfordult. Pénzkezelés, könyvelés szintén folyt az ügyfelek szeme előtt, amíg két-három szám felvillant. Azután majdnem az enyém. Az egyik kuncsaft nem ahhoz került, akihez szeretett volna, így az én hoppon maradt jövendőbelim rögtön eligazította, ilyen esetben mit kell csinálni.
Ily módon szinte soron kívül én is megtudtam, hogy a technikai dolgokkal máshová kell fordulni, egy telefonszámot kell hívni, a távirányítóban néha elemet kell cserélni, az enyémhez hasonló set top boxuk különben sincsen. Tudhattam volna! Pár szót még elrebegtem a külső telefonhívással megszakított parancskihirdetés után, de nem mondtam semmit arról, hogy szerintem hogyan kell egy ügyfélszolgálati algoritmust felépíteni, hogyan kell az én előfizetési díjamból élő ügyintézőnek a segítségemre lenni, hogy az említett set top box és távirányító ügyében munkaidejében neki kell telefonálni, hiszen ahhoz is jobban ért, mint én. Ezért fordultam hozzá. Lehetséges, hogy zavaromban elnézést kértem. Hiszen mindezt előre is tudhattam volna!
Vajon miért érzem úgy magam, mint akit seggbe rúgtak?