Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Blogisztika

2015. február 17. - Atlasz.

Kölcsönösség vagy birkalegelő? Shakespeare kivétel!
(Újratöltve)

AtlaszAzért írok, hogy elolvassák. Bárki. Annak ellenére, hogy a magam számára akartam leírni, ami foglalkoztat, legfeljebb a családi utókornak, ha lesz ilyen egyáltalán. Mindazt, amit több-kevesebb felületességgel elgondoltam, jobbára javamra könyveltem, idegenek elé tárva csak összerendezetten, tisztázatban tudom elképzelni. Hát még a mulasztásaimat, a melléfogásokat, hibákat! A nyilvánosság az igényesség, a névtelenség az őszinteség biztosítéka lett volna.

Az anonimitás az első valós e-mail címekkel érkezett hozzászólásokkal megszűnt, mert mindenféle kapcsolatot csak kölcsönösségben tudok elképzelni. Atlaszként válaszoltam, de a virtuális személyiség sokkal inkább hasonlít a valóságoshoz, mint bármelyik netlényhez. Így tapasztaltam másoknál is, bár naivitásomban például Csapajevről, a számomra vitapartnerként elfogadhatónak tűnt jobbos bloggerről nem feltételeztem Árpapiságát. Nickem épp olyan szimpla, mint aki mögötte van, a másikat is nyíltnak, kiismerhetőnek képzelem – amíg nem bizonyítja az ellenkezőjét. Weöres-Psychét, Pessoát nem keresem, Virginia Woolf Orlandóját még kevésbé. Az új álneveken feltűnő régiekre tippelek. Ha átverődöm: na bumm! Lustaság vagy butaság (ami majdnem ugyanaz) tart meg Atlasznak. Megszoktam ezt a szerepet, amely partnereim, blogbarátaim révén formálódott. Mert a nick személyiség is kölcsönösségben alakul.

A blognyelvezetben a hunglish taszít, ezért magam is igyekszem elkerülni a felesleges idegen kifejezéseket. Ma már tudom, mit jelent offolni. Mint alább szemléltetni fogom, az idegen szó nálam is eszköz, főleg az iróniáé. Nem vagyok naprakész a politikai gúnyszavak jelentéseit illetően sem. Oly sokan villogtatják nyelvteremtő szellemiségüket általuk kitalált gúnynevekkel, hogy ezeket a produktumokat már meg sem kísérlem követni és megfejteni. Klasszikus nyelvi fordulatok ismerete alapján egy azóta kimart-kiiratkozott bloggertársamat, Toszmegosztist igyekeztem magánlevélben felvilágosítani a homo szó görög és latin értelmén alapuló szófejtésemről. Fogalmam sem volt róla, hogy a homofób nem az embergyűlölőt vagy a hasonlót utálót jelenti, hanem annak a jelzője, aki nem szereti a buzikat. A pucsít, punnyad szavakat sem hallottam még élőben. Nem rossz: mindkettőnek van hangulata, a helyükön egészen jól hatnak. De midőn a korábbról ismert és kedvelt kiváló író, onagyz blogjában nyelvszegényítő tendenciát véltem felfedezni, jó szándékkal megjegyeztem ezt neki. Elviselte. Amikor kijelentette, hogy bizonyos tartalmú vers nem létezik, elküldtem belőle neki kettőt. Azután meg kronológikus kételyemet is, majd az erre adott pökhendi válaszára azt, hogy az anakronizmus nem teremt jó metaforát. Sértődése után úgy döntöttem, nem rám tartozik, hogy mekkora felületességgel teljesíti a napi penzumot. Felőlem írja és olvassa egyedül. Akárcsak azok, akinél kommentelni sem lehet, vagy ha igen, akkor nem válaszolnak. Kertész Imre és Thomas Mann sem válaszol, sem Lenin mint fénykép szobám falán, bdk piréz sem a NolBlogon. Shakespeare kivétel.

HatkilóMegszólni valakit? Javítani? Felülbírálni? Szórakoztat: ha egy nagy arccal teszem. Szakdolgozatok véleményezését és javítását rázom le, pedig fizetnének érte. Semmi közöm a szerzőjükhöz. Adtam piros útmutatást eleget: 12 Voltos dolgozat! Azaz: „volt-os”. Becsültem annyira a célszemélyt, hogy ennyiből megérti. Obsitos tanárként mulatok rajta, hogy tanítani csakúgy csábító a NolBlogon, mint a Vár magasán Sólyom szárnyakon, sőt: smittelgetni, és nagy magyar írót sarokba küldeni! Sekély e kéj! Különben is: Croyez ceux qui cherchent la vérité, doutez de ceux qui la trouvent. Nem angol, így nem igazán trendi, bár homokos talajból sarjadt. A szerzőt mégsem ezért szeretjük, hanem mert keresi az igazságot, nem pedig kinyilatkoztatja. A Sínai-hegyi szereposztás paródiává lesz, ha Navigátőr vagy a várbeli nyelvőr adja elő. Ez a felismerés segít fékezni bennem a tenger észt, a szómenést, a kioktatási késztetést.

Vitázni jó! S főleg nyerni benne! Néhány blogger csak erre vágyik. A mindennapi végső győzelemnél kevesebbel be nem érjük. A függők egyre erősebb ingere lehülyézni, lesöpörni, megsemmisíteni! Szövetségesekkel együtt az ember egyre motiváltabb. Aztán csak a mieinknek, saját magunknak játszunk. Ez se rossz, valljuk be, de mégsem az igazi. Akármiről szól egy bejegyzés, ha az ellenség megjelenik, vagy akár csak jöhetne, indul a szardobálás. Sosem a mieink kezdik, mindig a másik az, aki visszaüt. Így megy ez. A szar a blogharctéren viszonylag humánus muníció. Az én számból mégsem jön természetesen. Blogbarátaim kisháborúit ritkán látogatom, bár egyetértésem jeléül néha bólintok – és privátban küldök utánpótlást. A harci nyelvhasználat mámorából nehéz a menekvés, ezért verem más karjával a csalánt. És bízom benne, hogy a szar és a trágya nem ugyanaz!

Jó itt a társaság! Hiszen ez az a klub az, ahová bevettek! Új barátaim lettek. Blogbejegyzéseim útra keltek, s általuk évtizedekkel korábbi barátságok újultak meg. Volt, aki kölyökkutya voltunk dolgaira ismert. Akad persze blogvilágtalan is, neki hiába írok. Nem fogom háromszor beleütni az orrát. Nélküle is vannak sikereim. Nem csak a hozott anyagból készült női vécé metodikának volt ezernél több olvasója, hanem két másik igazán fontosnak bejegyzésnek is. Kattintógép nem működött, csak az Ajánló. A legkisebb kommentszám 3, a legtöbb 124. Örülök, ha hozzám szólnak. Viszonzom is. Ez nem érdem és nem számítás, csupán a belsővé vált paraszti és polgári normákból jövő kényszer. Gyakran kiderül, hogy a kommentekkel válik teljessé a bejegyzés. Szélesebb kört olvasok, az újakat is megnézem, hátha mondanak nekem valamit. De aki sajnálja rám az időt, magam sem tékozlom őrá az enyémet. Tudom, hogy merre van a könyvtár, a képtár, vagy a Youtube. Ellentétes irányban, mint a birkalegelő.

Nem kényszerültem moderálásra, nem tiltottam ki senkit, nem volt rá szükség. Ezúttal köszönöm mindenkinek, akit illet. A szemetet persze kitakarítom, „vele” nem társalgunk. Valószínűleg az előmoderálás és a kitiltás mini mindenhatói sem oktalanul cselekednek. De vajon bölcsen? Engem is kimoderáltak háromszor, de indoklás nélkül – amelyet gyalázatosnak tartok – csak a Szerki. Nem áll módomban elsértődni innen, hiszen a nagyok, a blogÁszok sem pótolhatatlanok. Számomra viszont Ti, blogbarátaim, akik még itt vagytok és akik már távoztatok – váltatok ilyenné.

HordóA technikával bajlódtam sokat, akkor is, amikor blogolni kezdtem, pedig kaptunk segítséget, s ebből némi megbecsülést lehetett érezni. Ma már sok minden praktikusabb, voltak fejlesztések, könnyebb a szerkesztés, a kurzor rámozdításával kiderül, melyik gomb mire való. Csak éppen arra hiába kérdeznék, amit így sem tudok megoldani. 2009 decemberéig nem tudakoltam meg, hogy vajon miért nem jelenik meg a két másik blogom, a Hordó és a Hatkiló kis és nagy képe a főoldalon és névvel együtt a hozzászólásokban, ha a szerkesztőben máig lehetséges ezt beállítani. Ez történelmileg így alakult! – nyugtatom magam a Berecz elvtárs-féle válasszal. A Frissülő és az Ajánló működésével kapcsolatban sok jó blogger-ötletet olvastam, ma már nem ír és nem számít válaszra senki. Elégszer kerülök Ajánlóba, a Frissülőből pedig időnek előtte sohasem vágtak ki. Használom a + és – jeleket, a Szerkinek jelző és ajánló gombot. Igyekszem hozzászólásaimban a bloggertárs bejegyzését nem túltengeni. Néha csak jelet hagyok, mint Anton. Mástól meg mást tanultam. Bosszantott, ha valaki feltett napi két verset, napi két képet, napi két imát, napi két mondatot, bármi mást bárki mástól, s ezzel sok tartalmas anyagot kitúrt. Ma elnézem a mindenfélével teleszórt Frissülőt, megvonom a vállam, és olvasok, írok még egy darabig.

Atlasz (én-)blogomban ez volt a legtöbbet kommentelt bejegyzés. Nem oda való volt, a szakmámmal kapcsolatos Hatkilóba sem. Áttettem ide abból az alkalomból, hogy solide megpendítette a témát, blogolási szokásainkat http://liberalizmus.nolblog.hu/archives/2015/02/16/Megrovas/. A 2011 szeptemberében keletkezett bejegyzés kommentjei tanulságosak, azokat sajnos nem tudom áthozni.  http://atlasz.nolblog.hu/archives/2011/09/16/Blogisztika/ Most, amikor a Putyinnak írott nyílt levelek szezonja következik a Frissülőben, felteszem újra a mi kis dolgainkról szóló szöveget.  Szóljatok hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr608265364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág elvtárs s.k. 2015.02.17. 10:52:38

*****

13118 2015.02.17. 10:54:17

töprengés? (ment a plusz)

78126 2015.02.17. 11:11:23

Egyszer, évekkel ezelőtt írtál már valami (nem teljesen) hasonló áttekintést, ugye Atlasz? Hogy ki miért jött, marad vagy megy, izgalmas téma! A magam indítékai menet közben változtak: "Az igazság nem az egyes ember fejében születik meg, hanem az emberek között, a keresésben."/Szókratész/ Te hiányoznál nagyon, innen is!

44711 2015.02.17. 11:14:33

Atlasz, nagyon színvonalas írás !

338199 2015.02.17. 11:16:47

Semmit se veszített az időszerűségéből. Klasszikus. +

122365 2015.02.17. 11:17:08

Jó ez a hezitációs önmarcang némi melankólával! Bocs! :)

178873 2015.02.17. 11:53:33

Az embert néha menet közben elkapja a harctéri ideg, és olyankor megjegyzés formájában olyasmi is kicsúszik a száján (születik a billentyűzeten), amit utólag már bán. Főként, hogy a virtuális tér megőrzi a lenyomatot. Másnál ilyenkor marad a visszavonulás csöndben. Saját bejegyzésnél lehetne hamisítani - de azzal nem másokat csapunk be, ha magunknak hazudunk. Viszont, ott legalább le lehet állítani a folyamatot.

11229 2015.02.17. 12:02:39

azóta mintha kevésbé figyelnénk egymásra lehet, hogy tévedek és vannak kivételek

14742 2015.02.17. 12:16:26

Tetszik ez az összeállítás, Atlasz. Mivel csak a saját nevemben beszélhetek, elmondom, hogy időnként mi nyomja a lelkem és ezzel - legalább tőlem - választ kapsz a válasz nélkül hagyott kommentekre: Ma már nem teszem ki magam fölösleges inzultusnak azért, mert egy mondandómmal egyetértő v. akár csak részben egyetértő, az írásomat tényekkel kiegészítő hozzászólónak adott válassz miatt. Bennem ez kellemetlen érzést generál, de döntenem kell a hallgatás v. a kutyába lemenő komment-özön között.

328387 2015.02.17. 12:33:29

Kedves Atlasz! Nem veszi Ön túl komolyan ezt az egészet? Hisz már az internet maga is az amerikai egyetemista hülyegyerekek homokozója. Az amerikai hadsereg azt mondta rá, hogy ez az egész egy kalap szar, zuzzák be az egészet úgy ahogy van. Erre valaki felvetette, hogy azt azért mégse. Beleöltünk félmillió dollárt. Adjuk oda az egyetemistáknak had játszanak. Mikor szegény Radikális Radics magát "véleményformáló"-nak nevezte, két napig ezen röhögtem. Attól féltem, hogy a buszon eszembe jut, és elröhögöm magam a fapofák között. Azóta is Radikális Véleményformáló Radicsnak szólítom. Már ha nem tilt ki azonnal. :o)

60145 2015.02.17. 13:06:50

1. Virág elvtárs s.k. 2. Hmmmm 4. Cuba Libre c.C. 5. pettra1 Köszönöm!

60145 2015.02.17. 13:08:32

3. Anemone : Lám, Szókratésszel egyetértünk. Meg hogy ideje volna blogolnod is!

60145 2015.02.17. 13:09:56

6. Frady Endre : Az önmarcang szó is kifejező, obsidiannál megtetszett! Köszönöm!

60145 2015.02.17. 13:23:46

7. solide : Ez így van! Nem tudhatjuk, hogy másoknál a mi vívódásaink mennyit érnek. A megjelenítésre fordított időt, a pontos megfogalmazásra való törekvés befektetett energiáit sem mindig értékelik. Mondjuk a blogbarátoknak épp akkor sokkal nagyobb gondjai vannak. Ez a blogger kockázata. Na most ennek visszavonása biztosan nem passzióból történik. A saját tévedéseink? Én most, hogy a bejegyzést újraolvastam, épp rájöttem két-három ilyenre. Kínos, de a hazugság még inkább az volna.

60145 2015.02.17. 13:28:05

8. obsidian : Így igaz! Alighogy "megjöttem", befogadtatok. Aztán jöttek a blogháborúk, és ki erre, ki arra. De azt elhiheted, hogy a 13. -ban írottakat azelőtt fogalmaztam meg, mielőtt láttam volna a kommentedet!

60145 2015.02.17. 13:32:13

9. lehar : Ha jól értem, álláspontod analóg azzal, ahogy én sem "védem meg" az agresszív hülyéktől a blogbarátaimat. Egyrészt meg tudják ők magukat védeni, másrészt az ember ne ugorjon mindenféle provokátor szövegére. Igazad van: ilyenek miatt nem foguk kutyába lemenni.

60145 2015.02.17. 13:33:21

10. ZorróAszter : Ennyire veszem komolyan.

60145 2015.02.17. 13:34:01

17. evalajos8 : Örülök ennek!

58395 2015.02.17. 14:21:42

Atlasz, lehet akaratodon kívül, de ezzel a posttal "nivelláltad" kicsit a blogteret... Ha az igény hangyányit is alkalmazkodik a tiédhez, már nem volt hiába... De félek nem mindenki érzi jól az irányt...... " + "

60145 2015.02.17. 14:27:26

20. little :)

60145 2015.02.17. 14:29:53

21. Kokó : Nem mindenki számít, csak akik képesek kölcsönösen alkalmazkodni. És köszönöm!

78126 2015.02.17. 14:48:09

Valamikor ilyen (is) volt: https://www.youtube.com/watch?v=AH9X_ZbhEfw :) 2010 körül ez drasztikusan átalakult. Nehéz a hívó szavadnak ellenállni, úgyhogy erősen köttettem magam az árbocrúdhoz! :)

328387 2015.02.17. 14:51:59

21. Kokó 2015. 02. 17. 14:21 "a posttal nivellálta a blogteret" Kedves Kokó! Ez jó tudományosan hangzott :o)

58395 2015.02.17. 15:17:01

'Aszter kérem, nem lep meg! Ha nem gonoszkodna kicsit, el sem hinném hogy ön az...:-)) És hát már egyszer megbeszéltük, ön a gonoszabb...:-)))

301782 2015.02.17. 15:33:56

Elolvassa bárki kedves Atlasz :) Valamikor jelentős erőfeszítéseket tettem, a blogfelület hangneme, stílusa, általában a bloggerséggel kapcsolatos dolgokban. Legalábbis úgy gondolom. Nem vagyunk egyformák, ez a lényeg, szerintem. Van aki ennek örül, van aki nem,. :) Csak mellékesen jegyzem meg, hogy újrázás, ismétlés esetén címkeként egy "update" szócskát szoktam feltenni...volt egyszer valaki, aki erre figyelmeztetett. Most is így tettem egy múltkori, ajánló posztommal. :) http://valika1.nolblog.hu/archives/2015/02/17/Aki_egyszer_mar_volt_valaki/ üdvözlettel Valika

301782 2015.02.17. 15:35:10

Ja, bocs,a lényeg majdnem lemaradt, de pótlom: az update címkézés CSAK egy baráti tanács volna (de talán ezt mondanom sem kell) üdv Valika

267802 2015.02.17. 15:37:43

Atlasz! Érdekes, nagyon jó írás! Bár, úgy tűnik kissé megosztott a "tábor" e kérdésben (is)! (jelzi a 7 mínusz! Részemről sok ++++++

301782 2015.02.17. 15:46:49

Ja, még valami hiába no, az ember csak egy dologgal foglalkozzon egyszerre, mert így részletekben jut eszembe több minden. Nolblogolásom hajnalán - úgy 6 éve - egy lírai pillanatomban írtam meg, miért is blogolok és mit jelent ez nekem. Na, lehet, hogy előkeresem :Í) üdv..

60145 2015.02.17. 15:50:13

29. grincs : Megosztott? Igen, kétszer. Ja, hogy a tábor? Csak a temetőben van összhang, ami egyben hangtalanság. A mínuszokat mint az érdeklődés jeleit értékelem most is. Persze mi tagadás, a Tiédnek jobban örülök!

328387 2015.02.17. 15:59:19

26. Kokó 2015. 02. 17. 15:17 Az már szentigaz :o)

60145 2015.02.17. 16:01:26

27. Valika : Köszönöm! Mi jól bírjuk egymás esetenként eltérő véleményét is. Hát még a közös értékek kifejeződését! A figyelmeztetést mindig baráti szívességként veszem. Az újratöltve megjelölést feltüntettem a Főoldali összefoglaló (és nem a Bejegyzéselválasztó) fölött. Ide kattintva megnézheted: http://hordo.nolblog.hu/ Pár perce én sem vettem észre a négy nappal előbb feltett filmismertetésed újratöltését, azt hittem, egy másik filmről írtál ma délben. Nyugtáztam: nem láttam "egyiket sem", nem tudok hozzászólni.

328387 2015.02.17. 16:04:06

29. grincs 2015. 02. 17. 15:37 Kedves Grincs! Engem speciel érdekelne, hogy ki vagy kik mínuszoltak ennyit ide. És hogy miért?

301782 2015.02.17. 16:08:44

33. Atlasz (szerkesztő) 2015. 02. 17. 16:01 hát igen. A címke tűnt egyértelműbbnek. A filmmel kapcsolatban tényleg csak annyit, hogy ha a Frissülőből kifut egy anyag, nem látható és ha valamit fontosnak gondol az ember közölni, hát ugye..érted :) akkor újráz. Magam nagyon ritkán élek evvel a lehetőséggel, talán ha kétszer az eltelt 6 év alatt :) üdv Valika

301782 2015.02.17. 16:09:17

Grincs Megosztott volna a tábor? Ne máááá..miből gondolod?

13118 2015.02.17. 16:13:22

"Most, amikor a Putyinnak írott nyílt levelek szezonja következik ... " :)))) az 5-ös számú tagkönyv birtokosa kitett magáért az MH véleményrovatában. :)))) (rég olvastam már ilyen seggnyalós nyílt levelet, s ehhez oroszul se kellett tudnom)

60145 2015.02.17. 16:20:26

37. Hmmmm : Olvastam. Elvhű férfiú, úgy is, mint az egykori (!) Népszabadság munkatársa. Azt írja, most is, amiért fizetik. Kicsit zavaros, mert álságosan tagad, helytálló mondatai csak arra jók, hogy a napi poltájt beléjük csomagolja.

60145 2015.02.17. 16:25:26

35. Valika : Én is azzal kalkuláltam, hogy a várható napi politikai bejegyzések sorjázása miatt ez a bejegyzés hamar kifut. Az eredeti közzétételkor nem került az Ajánlóba. Az akkori Szerki döntése volt.

337230 2015.02.17. 16:34:42

Nem értem mi a problémád. Alapvetően a blogírás egy hobbi. Nem más, mint a horgászás vagy a Parlamet megépítés gyufából vagy valamilyen tárgyak gyűjtése. A pozitív oldala a demokrácia erősítése. Manapság nagyon olcsó lett kifejteni a saját véleményt bármiben, 20 éve még nem így volt. Ha ezt előre tudták volna az illetékesek, csírájában elfojtották volna az egészet még a legelején. A liberálisok dühöngenek is világszerte és követelik a cenzúrát.

301782 2015.02.17. 16:34:47

39. Atlasz (szerkesztő) 2015. 02. 17. 16:25 van így, igen. A napi posztok száma időnként túl gyorsan kifuttat egynémely posztot. Nem is volna gond, ha később is hozzáférhető volna másoknak is, nem csupán a bloggazdának. Mondjuk legalább egy hónapra visszamenőleg. Naív ábránd :) Amúgy ezek a kósza nicknevek eléggé bezavarnak. Grincs írja, hogy "megosztott a tábor" Egyik posztnál kommenteltem a vasárnapi belépési nehézségek idején és ezt írtam: "Na, legalább ide be tudtam lépni... :( Egypár posztot, köztük az enyémet, nem lehet megnyitni, hibát ír ki. Mi lehet vajh?" Erre megjelent egy ilyen nick: Állandóan Kitiltott" és lüke megjegyzést tett. De hogy kit takar ez a név: állandóan kitiltott??? Rejtély. Most mondd, az ilyenek melyik táborhoz tartoznak? Csak mondom...

60145 2015.02.17. 16:41:08

Problémám? Leírtam a blogolásról a gondolataimat.

60145 2015.02.17. 16:48:50

41. Valika : Tény, hogy könnyebb a Guglival megkeresni egy blogbejegyzést, mint a Népszabi keresőjével. Ugyanakkor voltak itt súlyosabb technikai problémák is. És mi - szerencsére - nem jártunk úgy, mint a Népszavához menekült bloggertársaink. Tábor? Szeretünk társaságban lenni. Az anonim potyázik, szíve joga. Nem tudom, ki van kitiltva és ki nincs, azt tapasztaltam, hogy Shakespeare - a miénk, aki szóba áll velünk - gyakran panaszkodott kitiltásra. Aztán amikor itt megírtam sokadik nicknevére, hogy a FB-n szerettem volna őt köszönteni, kiderült, hogy a saját oldalára ott sem tud belépni.

44711 2015.02.17. 16:49:29

Atlasz, tényleg én sem értem, ki tud erre minuszt adni. Nálam kimaradt majdnem öt év, ezidő alatt elég sok mindent elfelejtettem, néha még valószínűleg most sem tudom, ki milyen néven írt akkor és most. Sokaknál már értem, többeknél nem. Nem tudom, hová tűnt Funyi, aki nagy színfoltja volt ennek a blognak, Tudja valaki ? Bástya elvtárs is volt, őt sem tudom hol van. Granicsár sincs már, pedig értékes ember.

Valika 2015.02.17. 17:02:50

43. Atlasz (szerkesztő) 2015. 02. 17. 16:48 41. Valika : Tény, hogy könnyebb a Guglival megkeresni egy blogbejegyzést, mint a Népszabi keresőjével. Ugyanakkor voltak itt súlyosabb technikai problémák is. És mi - szerencsére - nem jártunk úgy, mint a Népszavához menekült bloggertársaink. " Nekem mondod? Külön posztban köszöntem meg az akkori Szerkinek, hogy jelenlétünk mégis fontos. Amikor a Nol főoldalán megláttam magunkat, szintén posztban jeleztem, hogy örülök ennek és tényleg így volt, mert így éreztem. Szóval érted. Az anonim és még nem anomim nick dolgok viszont kicsit még mindig zavarnak. Van, akinek ismerem a civil nevét és van akinek nem. Ez nem is volna baj, ha néha nem volna fura dé javu érzésem, olyan mintha ez nem ugyanaz az ember volna...akit megismertem, hosszú éveken keresztül rendszeresen olvastam...szóval lehet, hogy nevetséges, nekem nem.

60145 2015.02.17. 17:08:05

44. Cuba Libre c.C. : Ha valamelyik mínuszoló tudatni akarja, hogy mire gondol, akkor meg fogja írni. Feltételezem, hogy képes rá mindegyikük. A többi kivül esik a lehetőségeinken (Epiktétosz). Akikről írsz: Funyi kommentelt az eredeti helyen, Bástya elvtársra megnehezteltem, mert válasz nélkül elutasított egy vélekedést (Orbán hatalomra jutása és a weimári köztársaság megszűnésének párhozama Konrád Györgytől is), és ez Tőle, az ő szintjén szokatlan volt. Ezután nem jártam hozzá, kis idő múlva már nem láttam. Nyilván nem miattam hagyta abba. Granicsárt azóta nem láttam, hogy Nefelejcs - finoman szólva - elment. Nála sokféle blogger megnyilatkozhatott. Bizony, Granicsárnak volt muníciója!

338311 2015.02.17. 17:43:53

Jól összefoglalt tények, amúgy jellemző minden fórumra, legyen balos vagy jobbos. Mindenütt vannak alkotó szellemű írások, továbbvivő hozzászólások, arrogáns, támadó tartalmú beszólások. Tény, hogy a hozzászólásokkal együtt egész a blog, bár bizonyára érvényes az a megállapításom, megfigyelésem, hogy ez még a hozzászólások egy harmadát sem teszi ki. Színfolt az, aki eltér a napi politika szapulásától, gyatra reményektől, barikádra felküldő ideológiai írásoktól. Bár sorsa minden írásnak ugyan az, lekerül a frissítőből, utána az ember alig emlékszik rá, viszont megmarad a blogíró egyénisége, akihez érdemes visszatérni, gondolatai ezen keveseknek mindig újat hoz. Kellemes, ha valaki gondozza blogját, visszajelez, mert érdemnek véli a hozzászólást, a többi vélhető kategória már színvonal alatti. Ahogy elnézem sok türelem kell a blog kezeléséhez, több esetben szétszórt, tőmondatos válaszok érkeznek, és valamiért mindenki demokrata.... Politikához mindenki ért..., falják a belpolitikát, a külügyet megvetik, de nem ismeretre épül a sok válasz és blog, hanem érzelmekre..., még rosszabb,- hiedelmekre.

267802 2015.02.17. 17:44:08

34. ZorróAszter Zörró! Van tippem! Konkrétan legalább hárman, de az egyik közülük mind a négy nevén! Annyira gerinces nincs egyik sem, h felfedje kilétét! :-)

267802 2015.02.17. 17:46:32

36. Valika Igen, Valika! A NolBlog táborára gondolok! Ránk és a minket utálókra, gyűlölködőkre!

328387 2015.02.17. 17:48:36

40. maxval bircaman HFJCFHNX 2015. 02. 17. 16:34 " A liberálisok dühöngenek is világszerte és követelik a cenzúrát." Kedves MaxVal! Az internetet keményen cenzúrázzák. A legfőbb cenzort úgy hívják, Google. Azt, hogy lassan mindenre náci találatot dob, az nem műszaki hiba hanem stratégia.

267802 2015.02.17. 17:48:52

48. grincs + Bocsánat, helyesen Zorró!

44711 2015.02.17. 18:05:19

46.Atlasz, Köszi a választ . Akkor Funyi ezek szerint abbahagyta. Nefirol tudom, hogy mar nincs, de kb. harom - négy hete par kommentet irt.

60145 2015.02.17. 18:08:20

47. BundiB : Obsidian utalt rá korábban, hogy régen (két-három éve) többet törődtünk egymással. Jól látod, hogy néha csak egy-két szó érkezik a nagy gonddal elkészített, képpel, hanggal, linkekkel dúsított bejegyzésre. Ez benne van a pakliban, ilyen az életünk is. Az utóbbival összefüggésben: nekem van időm a blogra, és kedvem is, ha elolvassák, és vannak, akiknek megér pár szavas mondatot a visszajelzés. Régebben nagyobb volt a pezsgés, voltak randa veszekedések is... Köszönöm az érdemi hozzászólást!

60145 2015.02.17. 18:12:29

52. Cuba Libre c.C. : Funyi remélhetőleg csak a blogolást hagyta abba. Egyre durvábbá, tehát elkeseredettebbé vált. Szerintem minden oka meglehetett rá. Akik itt vagyunk, különböző anyagi (és egyéb) háttérrel, többnyire nem látjuk azt az irtózatos szegénységet, amely egyre többeket elborít...

301782 2015.02.17. 18:13:10

49. grincs 2015. 02. 17. 17:46 36. Valika Igen, Valika! A NolBlog táborára gondolok! Ránk és a minket utálókra, gyűlölködőkre!" Bocsáss meg kedves Grincs, ez most már érdekel...mégis kik azok, akik "minket, a Nolblog táborát" utálják? Ha kellemetlen a kérdés, akkor nem sértődöm meg, ha nem válaszolsz..megértem. Mégis..érdekelne a véleményed köszönöm Valika

267802 2015.02.17. 18:21:49

55. Valika Valika! A NolBlog tábora két részből áll! Mi és a minket utálók! Soroljam őket név szerint? :-) Ha kíváncsi vagy, a Fb.-on megmondom! :-)

289876 2015.02.17. 18:23:28

Legtöbbünk az idők során polemizált már a nolblog és a blogírás/kommentelés mikéntjéről és az ezzel kapcsolatos gondolatairól. Magam már lassan 5 éve írtam egy ilyen postot: http://gordon.nolblog.hu/archives/2009/12/09/Kie_a_Nolblog_es_hava_tart/ Most elolvastam és a kommenteket is. Sok víz lefolyt azóta a Dunán! Több kommentelő nagyot változott azóta, változtak a viszonyok is, van viszont (emberi vonatkozás), ami nem változott. Úgy tűnik, az ilyesmi örök...

301782 2015.02.17. 18:28:52

56. grincs 2015. 02. 17. 18:21 Kedves Grincs köszönöm, ha itt nem lehet nyíltan megmondani, akkor az FB-n inkább nem...bár érdekelne, de inkább lemondok erről a lehetőségről. Nem szeretem sem a háttérbeszélgetéseket, sem a titokban információkat gyűjtő megoldásokat sem.

301782 2015.02.17. 18:31:59

57. Gordon. 2015. 02. 17. 18:23 Kedves Gordon, hát igen...többen írtunk valamikor régen ezekről mert fontosnak tűnt. Azóta változott a NOL is nem csak a NOLblog

78126 2015.02.17. 18:35:32

52. Cuba, nagy veszteség Anton és Medve, ráadásul sajnos végleges. Nem tudom, tudsz-e róla?

267802 2015.02.17. 18:37:46

58. Valika Semmi baj, Valika, de nem szeretném, ha ezt a blogot (is) szétverné(k) az ide sereglő troll(ok)! Ha nem tudod, akkor kár a szóért! :-)

289876 2015.02.17. 18:48:04

59. Valika Így igaz!

301782 2015.02.17. 18:55:02

61. grincs 2015. 02. 17. 18:37 igen...tényleg kár..csak az objektivitásunkat ne veszítsük..hidd el tudom, hogy nem egyszerű Ezt kívánom mindnyájunknak :)

328387 2015.02.17. 18:59:41

51. grincs 2015. 02. 17. 17:48 Semmi gond. Úgy is értettem. :o)

60145 2015.02.17. 19:00:46

57. Gordon. : Éppen az általam megtapasztalt első blogháború idején írtad. Ismét beleolvastam, valóban nincs sok változás emberi természetünkben. Ilyen témájú bejegyzés nem volt gyakori azóta sem, hiszen csak "családon belül", vagy ahogy a kívülállók mondták: falkán belül lett volna értelme. Mindenki magáért felelős elsősorban, a blogfelületen is, de jól jön a visszajelzés: a kritika, vagy a visszaigazolás. Számomra érdemes volt újraolvasni, amit írtál! Csak ajánlani tudom azoknak, akiket érdekel a blog.

44711 2015.02.17. 19:05:19

54.Atlasz, köszi. Remélem Funyi azért jól van.

44711 2015.02.17. 19:09:33

60.Anemone, Medvet olvastam és nagyon megdöbbentett. Antont nem tudtam, de nagyon sajnálom, én nagyon kedveltem. Már akkoriban is skat írt arról, hogy beteg, talán akkoriban már a lakást sem tudta elhagyni. Köszi, Anemone !

290566 2015.02.17. 19:42:30

Többször próbáltam magam is hozzászólni a fenti gondolatokhoz, hiszen szívesen vagyok azoknak a közléseknek részese, amiket jól értek, megérint, avagy gondolatokat folytat.... Néhány éve valóban természetes volt, hogy akár egymás, vagy néhány ember kedvéért jöttünk ide társalogni, kivel szárnyalni lehetett, ki mulattatott, ki pedig olyan dolgokat volt képes megfogalmazni, amiken jó néhányan törtük az agyunkat. Valóban, volt élő lexikon,egyéni látásmóddal, zaklatott kedélye úgy diktálta, még kedves is tudott lenni, aztán sündisznó módján elmarta maga mellől rajongóit.... olyan is volt, akinek a kedvéért érdemes volt a mindennapi jegyzeteit látogatni, a legvéresebb politikai eseményről, a legvisszataszítóbb szereplőjéről a politikai színtérnek is úgy tudott írni, hogy megmaradt a reményünk a reményre.... (Ő jegyezte le a blogírásról, vagyis a jegyzetírásról azt az alapvetést,miszerint a jegyzet egyetlen szellemi piruett, nem egy egész estés előadás...) - szóval jó néhány kedves és nem kedves partner-vitapartner volt, és megjelentek a trollok, azok az emberek, akiknek valimiféle pótcselekvésként mások - gonddal megírt - szövegének szétdúlása jelentett örömöt... Én is azt mondom: jó itt a társaság. Néha még mindig jó idejönni....olvasni kertről, lemenő napról, emlékekről, irodalmi visszaemlékezéseket, nagyon okos gondolatokat a mostani, sokszor alig élhető életünkről. Csak nehéz már megszólalni, miközben remélem a bátrak és szókimondók további írásait.... :)

60145 2015.02.17. 19:54:34

68. evalajos8 : Nagyon szép és igaz gondolatok... Ezért érdemes!

60145 2015.02.17. 19:55:13

69. marja : Köszönöm!

348719 2015.02.17. 20:54:12

Néha nem is árt egy ilyen összegzés... :)

60145 2015.02.17. 21:29:31

72. gordius2015 :)

180524 2015.02.18. 17:49:40

Jó ez, Atlasz! Vannak hasonló érzeteim, részemről ment egy +.

60145 2015.02.18. 19:01:25

74. maiman : Azt hiszem, vagyunk néhányan, akik ugyan különbözünk, de a szükséges felelősséggel írunk, kommentelünk itt a NolBlogon. Az olvasottság, a kommentszám, többek, így előtted Gordius véleménye is, továbbá a +- jelek mennyisége arra enged következtetni, hogy hasznos volt újra feltenni. Köszönöm a támogatásodat!

13066 2015.02.19. 14:19:01

No csak ideértem két tüsszentés között :) Én úgy gondolom, hogy az írás a kommentekkel együtt egy kerek egész, feltéve ha nem arra utazik a kommentelő, hogy szétverje az egész írást és az ezzel kapcsolatban kialakult beszélgetést. Blogtalálkozók nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy egy komment kapcsán a betűk mögött meglássunk egy huncut mosolyt, mely egyből élét veszi egy markánsabb megfogalmazásnak. ... reppent a +és egy ölelés :)

60145 2015.02.19. 15:25:53

Kedves 76. doremi , javulást kívánok! Sajnos, a destrukció benne van a pakliban. A beszélgetés pedig kevesebb a reméltnél. Az értéke ritkaságával növekszik! Igaz, hogy a leírt szövegből, avatarból, nicknévből is lehet következtetni a személyiségre, mégis egyetértek Veled abban, hogy szemtől szemben sokkal több benyomásunk lehet a hús-vér másik emberről. Blogtalálkozón csak egyszer voltam, az én hibámból. Szerencsém, hogy befogadtatok, mert ha nem így lett volna, engem is frusztrált volna a kirekesztettség. Az ember ilyen...

12997 2015.02.21. 11:37:05

Üdv Atlasz! Őrülök, hogy ma erre tévedtem és olvashattam a posztodat! Köszönöm:) +++++

60145 2015.02.21. 13:10:47

78. charly-uno : Bizony, rég láttalak! Az öröm kölcsönös - mint a blogkapcsolatok is. Köszönöm!

320591 2015.02.22. 17:33:35

Most értem ide én is! Sok újat tudtam meg tőled, de érdekes...

60145 2015.02.22. 18:33:33

80. Quick : Ó, egészen kivételes vagy! Ilyenkor már csak az olvasók szaporodnak, a kommentek nem. Nem mindig ugyanazokhoz járunk olvasni, kommentelni, innen jöhet a bejegyzés újdonsága. Meg aztán a szakmámból: sok ezer dolgozatot javítottam, láttam el széljegyzetekkel. Egy általam tisztelt-becsült társunk paródiát tett közzé rólunk, bloggerekről, no az más szempontból érdekes, és sokkal, de sokkal szórakoztatóbb. Emlékszem egy bloggerina hasonló belépőjére is. Sajnálom, hogy nem maradt sokáig.
süti beállítások módosítása