Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Koccintsunk

2015. március 05. - Atlasz.

egy pohár fröccsel!

Az emlékezés gesztusa már nem az elhunytról szól, hanem azokról, akik azt megélik. Még akkor is, ha ezzel adósságot törleszt valaki, ha elmondja, amit személyesen kellett volna, és megtenné, amit szeretett volna tenni. Ily módon is eljuthatunk lehetőségeink határaihoz. Lelki szükséglet őszintén és egyenesen számot vetni, emlékeinket frissíteni azzal, akinek távoztával szegényebb lett a világunk, és benne mi magunk is, mert egykor általa is épültünk, emelkedtünk.

Nagy emberek évfordulóival tele a naptár, elég csak a port.hu műsorfolyamának aljára figyelni. Némelyikük - elsősorban a művészek, írók, költők közül - személyes ismerősnek tűnik. Az idealizált nemzeti és kulturális emlékképben okosak, szépek, tiszteletre és szeretetre méltó jó emberek. Most már. Mert csak ami fontos, az marad meg. Néha az is, ami személyes, ami azzá vált belőlük bennünk. Hogy a fröccsöt szerette, „vagy bort ivott és boldogan meredt a/ kezében égő, olcsó cigaretta/ füstjére, és futott, telefonált,/ és szőtte álmát, mint színes fonált…” Róla, akivel sohasem találkoztam, efféle emlékem nincsen.

1956-ot gyerekként, de értelmes, könyvtárlátogató gyerekként éltem meg. A könyvek és a vasárnapi matiné filmjei tele voltak dicsőséges harcokkal, forradalmakkal, bosszankodtam is rajta, hogy bezzeg most nem történik semmi. Hát történt. A vérontás képei csak később ömlöttek rám a Fehér könyvekből. Elborzasztott, de nem szennyezte be az emlékeimet. Tanárként az akkori pártállam által előírtakat tanítottam, ez a felsőbbség felelőssége volt, a behúzott ajtó mögötti katedra szabadsága pedig az enyém. Azóta a sok ezer diákból egyik sem olvasta rám, hogy hamisan szóltam, ellenkezőleg. Áldozatokról és hősökről beszéltem. Az ellenforradalomnak hősei nem lehetnek. A forradalomnak, a szabadságharcnak igen.

Rendőrfőkapitányság Fortepan haztajidizajn.blog

Aztán kezembe akadt egy könyv, amelynek tiszta, egyenes beszédét tovább hitelesítette, hogy személyes emlékemhez kapcsolódott. 12 évesen megfenyegettek az ÁVÓ-val, de mégis csak annyi történt, hogy a Kopácsi könyvében szereplő Lombos alezredes fia helyett engem buktattak osztályismétlésre. Potomság! – mondaná akkori kedves költőm, hiszen minden jóra fordult: nem buktam el az életem, miként gyermekei, unokái szemében elbukta Lombos, Biszku, és rokonom, Imre bácsi.

Kopácsi Sándor születésnapján eszembe jut, hogy a tőle vett szerovi idézettel hányszor illusztráltam a legmagasabb rendű társadalom, valamint a szovjet-orosz hadművészet alaptételét: Ember, mint a dudva! Budapest egykori rendőr-főkapitánya megerősített a tanárként is képviselt meggyőződésemben, hogy a tisztesség, a hazaszeretet nem pártfüggő. Ha az álságos ellenérvek a könyökömön jönnek ki, ha az önigazoló pitiánerség gátlástalanul mocskol, akkor sem. Kopácsi, a munkáskáder kommunista parancsnoki felelősséggel mutatta meg, hogy a véres napokban is lehetséges erkölcsös, humánus döntéseket hozni.

Egy igaz magyar ember születésnapján emlékfrissítő fröccsel emelem poharam!

Kopácsi Sándor rendőr altábornagy

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr698265368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11381 2015.03.05. 07:10:24

Egy kis informácio Zorrokának Marosánról: 1956. október 23-án, amikor az MDP Politikai Bizottsága a jugoszláviai látogatásról visszatérő Gerő Ernő első titkárral és Kádár Jánossal kiegészülve ülést tartott, Marosán mindenki mással szembehelyezkedve nem csak az egyetemisták (a MEFESZ) tervezett tüntetésének a betiltását követelte, hanem azt is, hogy fegyveres erők számára adjanak tűzparancsot.[1] (Az az áldott jó ember!) A forradalom idején egy ízben Nagy Dániellel, az Elnöki Tanács elnökhelyettesével együtt letartóztatta a Széna téri felkelők Márton Erzsébet vezette csoportja és az elfoglalt Maros utcai laktanyában kihallgatták. (Saját elbeszélése szerint nem volt kihallgatás, egy szakaszvezető egyszerűen elengedte őket).[2] (Juj de borzasztó volt!) Ergo, Nagy Imre nem azért ment a Jugoszláv követségre, mert megtudta, hiogy letartoztatták Marosánt és félt hogy ő is arra a sorsra jut. Ez akkora badarság volt tőled Zorro, hogy örülj neki, hogy az a bizonyos csillár nem a te fejedre esett. Sőt, én arról is tudok, hogy az elsö napokban több felkelő csoport is meglátogatta Imre Bácsit a követségen, hogy tanácskozzanak vele. Az már más káposzta, hogy azokat kimenetükkor letartoztatták. Az egyik diáklánnyal, Pesti Gizellával Anyám egy cellában volt a Gyorskocsi utcában. Miután Gizi hamarabb szabadult, igy anyám Őt kérte meg, hogy értesitse Nagyapámat, hogy hol van és mi történt szüleimmel. Mert addig semmit sem tudtunk rólúk.

328387 2015.03.05. 07:10:27

Azt, hogy Nagy Imre miért vette fel a Jugoszláv követséggel a kapcsolatot, több független forrás is tárgyalja. Nem titok, csak éppen nem ildomos mainapság beszélni róla. Előre is érdeklődéssel várom, hogy a Nácipárt hatalomrakerülése után hogyan fogják 56-ot ünnepelni. Éshát persze hogy tudom, hogy ezzel kapcsolatosan minden felelősséget lepattintanak. Eddig is azt láttam. Azoktól is akik annak idején együtt ünnepeltek meg konspiráltak például Rácz Sándorral. Atlasz olvtárstól is kérdeztem már, hogy nem kellett volna megkérdezni Rácz Sándortól és Pongrácz Gergelytől, hogyha ők nem akartak többpártrendszert, akkor melyik egypárt uralmát látták volna szívesen?

13118 2015.03.05. 07:21:29

egy születésnapi (megemlékező) köszöntésről szól ez az írás, kár, hogy parttalan vita kerekedett ennek kapcsán.

60145 2015.03.05. 07:55:29

19. Virág elvtárs s.k.: Kösz!

60145 2015.03.05. 07:59:09

22. Hmmmm: Az ilyen vitáért valóban kár.

337230 2015.03.05. 08:12:22

9. Mindig az igazság oldalán, így a legegyszerűbb.

337230 2015.03.05. 08:13:49

10. Azaz minden viszonylagos. Bármi illegitím legitímitálható. Kopácsi egyfajta Ságvári volt, azaz bátor ember, aki kiállt, amikor kellett.

337230 2015.03.05. 08:14:38

12. Pozsgay valóban a mai nézeteit hangoztatja a 70-es évektől, ez tény.

337230 2015.03.05. 08:15:42

13. Igen, én is így gondoltam. Van pillanat, amikor nem a jogot kell nézni, hanem bátran fellépni ellene.

78126 2015.03.05. 08:27:53

Örökmécses az ilyen ember. * Tapasztalom a környezetemben a "pártfüggő tisztességet", pedig tényleg nem evidencia, sem az ellenkezője.

328387 2015.03.05. 08:30:38

25. maxval bircaman HFJCFHNX 2015. 03. 05. 8:12 "Mindig az igazság oldalán, így a legegyszerűbb." Muhahahaha !!! :o)

337230 2015.03.05. 08:40:26

30. Számtalanszor bizonyítottam ezt. Sosem mondok valamit azért, mert az valakinek tetszik.

328387 2015.03.05. 09:08:14

Bruhahaha ! ! ! :o)

11229 2015.03.05. 09:26:42

+ (kár a méltatlan vitáért)

199664 2015.03.05. 10:01:23

Május 26.-án lesz Kádár János születésnapja! Kiváncsi leszek,hogy lesz-e post erre a születésnapra,és talán arra is,.hogy Kopácsi,meg atlasz mit fog írni!!!Mert azért emlékszem arra is,hogy mi volt a véleményük valamikor róla!!!Nem dicsértek,és nem köszöntőt mondtak!! Minden esetre azt el lehet mondai,hogy a mai 4,5 millió éhező az 56 kései áldozata,és Kádár árvái!

60145 2015.03.05. 10:39:41

24.grincs: Köszönöm!

60145 2015.03.05. 10:42:25

29. Anemone: Köszönöm!

60145 2015.03.05. 10:46:25

33. obsidián: A méltatlanért valóban, az érdemi vita méltó lenne! Köszönöm!

44711 2015.03.05. 10:50:25

Csapataink harcban állnak , a kormány a helyen van, mondta Nagy Imre bácsi , majd elegánsan gépkocsiba szállt és elmenekült. A megszédített emberekkel meg lett, ami lett.

60145 2015.03.05. 10:52:12

34. pietnik: Valóban más a vélrményem az egyik emberről, mint a másikról. Kádárnak voltak érdemei és bűnei - szerintem. Sajnálom, hogy a sírját meggyalázták a barbárok!

60145 2015.03.05. 10:56:04

38. Cuba: Ezzel a genfi egyezmény védelme alá helyezte a felkelőket, és fenntartotta a kormány legitimitását!

44711 2015.03.05. 11:13:42

40.Atlasz, Nem az a baj, hogy ezt a szovjetek nem így értettek, de meg a magyarok sem. Én azt tudom, hogy az ilyen parancsnokokat a saját katonáik szoktak agyonlőni az árokparton. Ha Granicsar meg itt lenne, neki talán elhinned, mert nekem nem fogod. Egy parancsnok akkor menekülhet el, ha az utolsó katonája is megmenekült.

60145 2015.03.05. 14:00:26

41. Cuba Libre c.C.: A nemzetközi jog értelmében megtette, amit megtehetett, a többi nem rajta múlott. És akkor is megtette, amikor a reá váró halálbüntetés tudatában megtagadta a Kádár-kormány elismerését, legalizálását. Ismerte a szovjet rendszert, tudta, kikkel áll szemben, és mégis! Azt valóban nem hiszem el, hogy ő lett volna a hadsereg és a fegyveres erők parancsnoka, netán legfelsőbb hadura. Az utóbbitól eltérően nem volt hajóskapitány sem, hogy utoljára hagyja el a süllyedő hajót. Olyan pedig a világ hadtörténelmében nem fordul elő, hogy a parancsnok legyen az utóvéd leges-legutolsó katonája, netán a martalék. Talán az egykori Lipótmezőn képzelt ilyesmit az ottani Napóleon. Megdöbbentem, és csak találgatom, miféle motivációk késztettek ilyen vegyes zöldségek leírására. Nem ehhez vagyok szokva Tőled.

44711 2015.03.05. 14:14:41

42.Atlasz, Ez nem így van . Nagy Imre elmondja a rádióban , hogy a kormány a helyen van, a csapatok harcban állnak , majd elmenekül . Háborús helyzetben az ország vezetőjére is az vonatkozik, mint minden katonára . Képzeld el, ha Churchill egy lelkesítő beszéde után csendben elmenekült volna. Nagy Imre harcra buzdított, majd elmenekült. Előbb el kellett volna mondania, hogy a harc elbukott, mindenki tegye le a fegyvert és mentse az életet , mindenkit felőle minden esküje alól . Mindezért áruló,akiről mar a költő is megírta, hogy sehonnan bitang ember, ki hogyha kell, halni nem mer, kinek drágább rongy élete, mint a haza becsülete. Nagy Imre gyáva volt, alkalmatlan és áruló is lett a sajátjával szemben. Ezek nem zöldségek, ezek tények . Egy vezeto dönthet a megadasrol , de akkor azt ki kell hirdetni, mindenkivel tudatni kell. De harcra buzdítani majd gyáván elmenekülni, míg a többiek sorra halnak meg, na annál alantasabb dolog nincs. Mar csak ezért a gaz árulásért is megérdemelte az ítéletet , bár nem ezért kapta. Ez nem zöldség, csak nem kell elhinni a hamis pátoszt. Nem az utólagos melle ész élesen a fontosak, hanem hogy felelős vezetőként ki mit tesz egy kivételes helyzetben. Ez nemlipoezo, hanem politikai és katonai etika.

199664 2015.03.05. 14:42:13

Atlasz! Érzek hamisságot a hangodban,mert amit Kádárról írsz,az elég nagy csúsztatás!Hanem a kérdésem a következő!! Nagyon jól tudjátok,(Kopácsival együtt!!),hogy ha itt 56-os" hősökről" írtok,akkor kaptok hideget,meleget!Végülis,valóban oda ír postot mindenki ,ahova akar,de az biztos,ha én írnák Kádárrról egy postot a MN,vagy MH-ba,akkor az meg sem jelenne,vagy olyan iszapfelhőt kapnék,hogy az csuda! Mondjátok már el,hogy mi az ördögnek erre a baloldalinak mondott lapra írtok ide,a csak számotokra kedves "történelmi" személyiségekről?! Bosszantásul,vagy "hivatalból teszitek?! Aztán meg részedről nagyon bárgyú dolognak tartom,hogy itt elmondod,hogy pedagógusként ugyan oktattad a hatalom által tőled megkövetelt tananyagot,de azzal mélyen nem értettél egyet!! Volt már itt ilyen,de az (Max) jóval előbb volt,mint a te beismerésed!!A kérdésem ezzel kapcsolatosan a következő!! Ha egyszer nem értettél egyet azzal a rendszerrel,akkor mi az ördögért mentél pedagógusi pályára!? Azt nehogy elmond,,mint max,hogy 56-ban jöttél rá 12,évesen,hogy az a rendszer milyen galád,mert ez valahogy nagyon hamisan hangzana!És max is kapott ám azért,mert kijelentette,hogy ő már 8 évesen felvilágosult antikommunista volt!!Mert ha már akkor belédnevelték,akkor biztosan nem vállaltad volna a pedagógusi pályát,hanem valami mást,amihez nem kell politikai elkötelezettség,és nem kellett volna alakoskodnod! És az az érdekes,hogy ezt csak mostanában kaőacitálod itt mindenki előtt,,emlékszem,pár éve még jóval óvatosabb voltál,és én úgy hittem,hogy ha óvatos duhaj is vagy,azért baloldali vagy!Ezt mára már nem hiszem,mintahogy Kopácsiról,és még sokan másokról sem,akik ezt hangoztatták!! Kopácsinak ugyanez! Miért idetolakszik apja emlékével,mikor tudja,hogy itt nem kedvező a fogadtatása!Provokáltok?! Vagy eljött az ideje a nagy lecsúszásban,hogy annyira kell a baloldalt nyomni,mint ahogy a hivatalos média,és politika teszi manapság egyre pofátlanabbul,sározva mindenkit!? Hogy mire gondolok,azt a napokban már leírtam,és mert biztos vagyok benne,hogy olvastad,ezért nem ismétlem.Ugyanazt a szöveget nyomjátok mint neofasisztáink,és akkor mondjátok meg,hogy mennyivel vagytok különbek náluk?! Főleg te,atlasz,aki abba a rendszerbe beleszületett,és hogy vitted valamire,azt nem a horthy-kornak,és nem is a mai,neohorthyistáknak köszönheted!!

60145 2015.03.05. 14:52:47

43. Cuba Libre c.C. Itt már csúsztatsz is. Nem buzdított harcra, ez egyszerűen nem igaz! http://1956.mti.hu/pages/Chronology.aspx?ID=32 Az idézeted is hamis, mert mikor, milyen helyzetben írta a költő, és kiknek? Volt harc?! A Churchill-párhuzam is téves, azonban miért nem a hozzá menekült de Gaullelal érvelsz? Vagy a londoni emigráns kormánnyal? Hányat soroljak még? A korábbi érveimet, amelyeket nem veszel tudomásul, nem ismétlem. Nem hinném, hogy jóhiszemű tudatlanságból erednek a kommentjeid. Nagy Imre sem magyarként, sem kommunistaként nem volt áruló.

44711 2015.03.05. 15:08:53

45.Atlasz, Maradjunk a tényeknel. Szólt a néphez és elmondta, a kormány a helyen és csapatai harcban állnak.Mindannyian ismerjük a felvételt . Szerinted ez akkor mit jelentett, mit mit mondott ? Hogy akarata ellenére? Mert ha akarata ellenére, akkor arról mit mondott, hogy hagyjak abba ? Nem, nem ezt mondta. Azután nincs mit gyúrni-csavarni, bizony elmenekült, meg azt sem várta meg, hogy elfogják, ha ő maga mar nem akart harcolni. Ha szembe akart volna nézni a szovjetekkel, akkor ez lett volna a legegyszerűbb, nem pedig a megszáll kevesebb ellenségnek menekülni, míg az utcán meg harcok dúltak. Az emigráns kormány úgy alakult meg, hogy a vereség után addig nem nyugodtak, amíg az utolsó a hol és francia katonát ki nem menekítettek. De ne keressünk mindig párhuzamokat, azzal nem lehet kimenekülni a felelősségből. Nagy Imre politikusként és emberként is elbukott. Ez a törtenelmi tény.

60145 2015.03.05. 15:10:01

44. pietnik : Itt kezdtem blogolni, hűséges vagyok, azt írom, amire késztetésem van. Pedagógusként a késő-Kádár korszakban történelemből elég reális volt a tananyag, nekem pedig volt akkora szaktudásom, hogy élni tudtam a katedra szabadságával. Soha nem írtam olyasmit, hogy az általam tanítottakkal mélyen nem értettem egyet. Ez a Te képzelgésed. Sok minden más is ilyen a hozzászólásodban, ezekre nem én vagyok illetékes reagálni. A Te hited, a Te dolgod. A belinkelt blogjaim az legelsők közül valók, különösen amelyik Kopácsi Sándorral és Lombos alezredessel kapcsolatos. Az egyikben kommentelte Kopácsi Judit Biszku fiának öngyilkosságát, itt fent erre utaltam. Lombos alezredes családtagjaival pedig levelezésben állok, ezért írok most többet és hitelesen róluk. Nem sározok, nem mocskolok senkit. Nem Kopácsi tolakszik most ide apja emlékével, hanem én! Neki kötelessége az emlékek ápolása, nekem pedig az hogy ébren tartsam: voltak jó emberek, akik kommunistaként és magyarként is fel lehet nézni. Éppen a mai nácikkal és titkos szövetségeseikkel szemben!

60145 2015.03.05. 15:19:57

46. Cuba Libre c.C. : Megírtam, mit jelentettek a szavai, és miért mondta. A Te dolgod, hogy előbb valótlant állítasz, azután összekevered Churchill helyzetét Nagy Imréével, majd a Múzeumkertet a segesvári csatatérrel, és olyan katonai normákat írsz elő, amelyeket soha senki nem tartott be, mert marhaság, de szerinted a civil Nagy Imrének be kellett volna tartania. A szemedben nagy bűne az, hogy mondjuk Bibóval együtt nem az Országház kapujából lődözött a nemlétező pisztolyával a szovjet tankokra, hanem elmenekült, majd jutizmordra kényszerítette Kádárék vérbíróságát! Én akkor sem ítélném el, ha életben maradt volna, mint pl. Dubcek más időben, más feltételek között. Ízlésünk, erkölcsi nézeteink különböznek, kedves Cuba.

44711 2015.03.05. 15:54:56

48.Atlasz, Nem, mindez nem így van.En nem keverék össze semmit semmi el, azt látom, ami volt. Az pedig egyértelmű és ezt le is írtam. Segesvár , a Parlamenepcsoi stb. , Bibó , Lipótmezo és zöldség, ezt mind Te írtad . Én elmondtam, hogy egy harcban álló ország első számú vezetőjére mi vonatkozik, ami sehol nem képezi vita tárgyat . Nem jók a hasonlatom, de egy olyan vezeto, aki a kormány a helyen van és a csapatai ő harcban állnak című mondattal szól a népéhez, majd elmenekül , az annál többet nem érdemel , mint amit írtam. Én nem csúsztatok , bárhol elől áshatok a történtek . Persze mindent lehet magyarázni és másképp értelmezni, de én meg csak nem is értelmezem. Elmondtam, hogy mi történt. Az pedig egyértelmű. Szerintem ezt nem kell érzelmi kérdésként kezelni és nem is szimpátia kérdése. Egyszerűen ez volt.

60145 2015.03.05. 16:13:51

49. Cuba Libre c.C. Akkor nem értjük egymást. Azt írtad 38: "Csapataink harcban állnak , a kormány a helyen van, mondta Nagy Imre bácsi , majd elegánsan gépkocsiba szállt és elmenekült. A megszédített emberekkel meg lett, ami lett." Az inkorrekt sejtetés, mintha ő szédítette volna meg az embereket, árulkodik a szándékaidról. A tények mellékesek. Ismételni nem akarok, a lényeget a 40.-ben megírtam. A zöldségeket majd megítéli, aki akarja.

44711 2015.03.05. 16:22:31

50.Atlasz, Rendben, én sem írok mar többet, mert megírtam, amit fontosnak tartottam. Ebben a kérdésben most nem értünk egyet, ezzel lezárom részemről is .

13118 2015.03.05. 16:28:00

"Nem jók a hasonlatom, de egy olyan vezeto, aki a kormány a helyen van és a csapatai ő harcban állnak című mondattal szól a népéhez, majd elmenekül , az annál többet nem érdemel , mint amit írtam. Én nem csúsztatok , bárhol elől áshatok a történtek . " mintha google fordító volna .... de az legalább az ékezetes szavaknál nem téveszt, mondatszerkezetben nyelvtanilag annál többet.

60145 2015.03.05. 16:35:52

52. Hmmmm: Ma délelőtt nagy lámpalázzal okostelefonról reagáltam, vonaton. Értem a problémát!

338311 2015.03.05. 16:57:38

Nincs nagy egyetértés még egy emléknek szánt blog esetében sem itt a baloldalon, többnyire az egyén emlékezetét és nem egy közös véleményt tükröz. És milyen furcsa nekem, hogy el tudtok toporogni 50-60-70 vagy száz év eseményei mellett. Már rég elrobogott a viták vonata, s az idő sem gyógyít magyarok között semmit sem.

13118 2015.03.05. 17:07:17

53. Atlasz : ja, az okostelefont nem ismerem, mennyit lehet látni az itteni komment ablakból. ha csak kis részét, érthető a sok nyelvtani hiba. (érdekes, a Jobbik is támadja Nagy Imrét, a mai kommunisták is, a Fidesz meg átlép rajta)

44711 2015.03.05. 17:14:15

53. Atlasz , Az iphonom írta át a szavakat, elég borzasztó szel volt fenn egesz nap , nem olvastam vissza a leírt szövegeket .

23353 2015.03.05. 17:27:19

Számonra érthetelen hogy akik felismerték az 56 előtti rendszer igazi arcát, és a tulerővel 56 őszén, ha egy ideig is szembeszállni merészeltek, ma itt ezen a bloggon egyesek által ujra elítéltetnek. Míg azok, akik a szembenállókat sokszor hazug ígéretekkel, összefogdosták, titokban, egy koncepciós előremeghatározott tárgyaláson halára ítélték ezeket a honfitársainkat, majd ezt következöen a legyilkoltakat, mint kutyákat az udvarban elásták, itt elismerést kapnak....megáll az ész!

44711 2015.03.05. 17:37:36

57.kedves Little, ha ezt esetleg nekem írtad, akkor nem érted, hogy én mit írtam. De mivel már leírtam, hogy a lényegi részéhez nem szólok hozzá, ezért azt mellőzöm is.

11381 2015.03.05. 17:40:10

Little, úgy ahogy mondod. Ráadásul, ha jól belegondolsz, az az u.n. magyar kommunizmus, (Rákosi, Kádár) amit egyesek itt úgy védenek, úgy volt igazán "kommunista", mint ahogy ez a mostani "demokrácia".

11381 2015.03.05. 17:41:43

Cuba, ami érthetetlen, azt nem lehet másképp értelmezni, ugyebár.

60145 2015.03.05. 17:42:23

54. BundiB : Igen, megemlékezésnek szántam, de nem titkoltam, hogy azért, mert a Kopácsi Sándor által cselekvően képviselt értékeket erkölcsi kötelességemnek vélem őrizni és terjeszteni. Nagy Imréét szintén. Erről lehetséges vitatkozni, beszélgetni. Közös vélemény? Nézd meg Hmmmm mai posztját: ott és akkor az volt. Máskülönben csak a temetőben van összhang. Emlékezet nélkül nincsenek értékek, nincs erkölcs, nincs becsület. A múltat nem szabad eltörölni.

60145 2015.03.05. 17:44:39

55-56: Hmmmm és Cuba: jó, hogy itt a nolblogon most nincs nagyobb technikai probléma.

11381 2015.03.05. 17:46:07

De egyezzünk ki abban, hogy ma lenne apám 93 éves. Aki akarja, emelje poharát az emlékére. Én változatlanul nagy szeretettel és tisztelettel gondolok rá, és büszkén vállalom és viselem a nevét.

60145 2015.03.05. 17:50:00

63. kopacsi : Ő is büszke volt, és ma is büszke lenne arra, amit teszel!

11381 2015.03.05. 18:15:51

Köszönöm, tőled jól esik az elsimerés.

199664 2015.03.05. 18:20:23

61-re! De bizony ,el akarjátok törölni!És hamisítjátok is rendesen!!

60145 2015.03.05. 18:24:28

66. pietnik : Én Atlasz vagyok, nem ti. A többi, amit írtál, ebben a formában nem jelent számomra semmit.

60145 2015.03.05. 18:36:37

65. Kedves Kopácsi Judit, sokszor elgondolkozom azon, hogy vannak, akikről feltételezem, hogy ismerik a senki által nem vitatott tényeket - amelyekről persze lehet véleményt mondani. Hogy tudja mindenki, aki pl. Nagy Imréről ítélkezik, hogy szinte a szüretről, a lakásáról rángatták be az Országházba, hogy csináljon valamit, mert az állítólagos néphatalmat órák alatt elsöpörte a népharag. Azt feltételezem, hogy mindenki tudja: Magyarországon akkor egyetlen CIA ügynök tartózkodott, és maga is meglepődött a történteken. Azt gondolom, hogy közismert a miskolci Földvári Rudi bácsi fellépésének hatása is Nagy Imrére: ez nem ellenforradalom! ... de nem vagyok a kérdés kutatója, és olyan mélységű ismerője sem, mint Te. Nem kell ahhoz sem generalisszimusznak lenni, hogy felmérje valaki annak jelentőségét, mekkora bátorság kellett, hogy a szinte egyetlen megmaradt fegyveres erő parancsnokaként a vérontás megakadályozására személyesen ki merjen állni Kopácsi főkapitány a tömeg elé. Hogy tengelyt mert akasztani Szerovval, hogy ne lövessenek! Egyszerűen azt hittem, hogy mindez közismert.

199664 2015.03.05. 18:48:10

BundiB4 Azért toporgunk el ezeken az eseményeken,mert ezek erősen meghatározzák az ország mai állapotát,és benne a lakosság helyzetét! A 89-es rendszerváltással 56 szellemében Mo.-ra visszahozták a fasizmust!!A liberális ellenzék Nagy Imre nevével fémjelezve szövetséget kötött a külföldi magyar fasiszta-56-os emigrációval,és mára az országot oda züllesztették,hogy várható,hogy Orbán bukása után nem a baloldal,hanem a fasiszták alakítanak kormányt! Ráadásul (ugye,ezt nem vetted észre?!) tele torokból harsogják a kommunista bűnőket,amiket ma sem tudnak felsorolni,és baloldali veszélyről harsognak,miközben az ország csúszik egyre lejjebb a nyomorba!Hát ha te ezt nem látod,a lelked rajta,de sokaknak a léte függ attól,hogy ki képviseli a magyarságot,az országot itthon,és külföldön egyaránt! Gondolom,ezek alapján,mint amit itt elmondtál,fogalmad sincs arról,hogy mi volt a szocializmus célja,eszmerendszere! Teljesen felesleges erre a felületre irogatnotok,bár nem az enyém a lap sem,és már nem is baloldali,amit csak mi hiszünk,de azért lehetne bennetek annyi,hogy egy általunk elítélt,a szocialista, a baloldali világból kitaszított ,azzal meghasonlott személyre nem itt köszöntötök pohárt! Az természetes ,hogy Jutka szerette az édesapját,és szeretettel emlékezik rá,de azért egy családi megemlékezésnek,még ha azt barát teszi is,akkor sem itt a nagyközönség előtt a helye,és főleg nem provokatív célzattal!! Én azért nem is mondok Kopácsiról semmit sem,mert egy posztumusz születésnapi megemelékezéshez nem illik,még akkor sem,ha így történt ahogy,de arról már le kéne szokni,hogy a politikai ellenfelünk,vagy,urambocsá,ellenségünk elé odatolakodunk!! Persze,nem minden ártó szándék nélkül! Egyébként sem értem,hogy ebben a mai,válságos helyzetben miért is mi vagyunk a fő ellenség?! Nem Orbán Viktor,és fasiszta állami diktatúrája!? Nem a szabadrabló senkiháziak,hanem aki szót emel ellenük?! Hogyan tudták az 56-osok eszméit felhasználni az ország kirablásához,és hogyan érthettek egyet a fasisztákkal annyira,hogy ma már a baloldalt támadják veszettül,és ti ezzel egyetértetek?!

199664 2015.03.05. 18:54:46

68! És igen atlasz,ő volt az is,aki a pártház ellen vonuló "harcosokat" egy részét felfegyverezte!! És Király Béla helyetteseként pedig a nemzetőrség parancsnoka votl,ahova behívták a volt csendőröket,horthyista hivatalnokokat,katonákat,katonatiszteket is,ahol nem volt kivánatos baloldaliakat felvenni,és ha már ott voltak,azokat onnan ki kellett tenni! És ők voltak azok,akik a többpártrendszert szorgalmazták!Meg tudod mondani,hogy hány baloldalim párt alakult akkor?!

13118 2015.03.05. 18:57:38

68. Atlasz : nem, nem közismert. akik előtt közismert volt, azok közül már alig él valaki, és amikor éltek, akkor sem beszéltek róla, ki félelemből, ki meg ellenségességénél fogva. ma meg csak Wittman Mária számít hősnek. ahogyan hallgatnak Kopácsi Sándorról, ugyanúgy nem esik szó Gimes Miklósról, Donáth Ferencről, Maléter Pálról, Jánosi Ferencről, Vásárhelyi Miklósról, Szilágyi Józsefről, Losonczi Gézáról. arról sem esik szó, hogy az ítéletek az MSZMP PB jóváhagyásával született. ebben az időszakban a PB tagok a következők: Apró Antal, Biszku Béla, Fehér Lajos, Kádár János, Kállai Gyula, Kiss Károly, Marosán György, Münnich Ferenc, Rónai Sándor, Somogyi Miklós.

11381 2015.03.05. 19:20:17

Pietnik, elismerem, hogy a fehér Könyvből szépen tudsz idézni. Azt a részt se hagyd ki, amikor Apámat azzal (is) vádolták, hogy ellopott 50 arany Doxa órát. (Igaz, hogy azok a páncélszekrényében voltak, és nem aranyból, no meg azért mert November 7.-én jutalomnak szánta tisztjeinek a jó munkáért. De ebben valahogy megakadályozták.)

11381 2015.03.05. 19:22:10

Különben ne gyere nekem ezzel az álásgos mesével a Pártház elleni harcról. Azt a Szovjet elvtársak remekűl lerendezték, hogy ürügyük legyen a bevonulásra és a Forradalom leverésére.

11381 2015.03.05. 19:45:53

Különben itt van egy érdekes cikk az 56-ban megalakult vagy ujra alakult politikai pártokról: http://beszelo.c3.hu/cikkek/a-demokracia-ugye-1956-ban. És itt van kapásból két párt is, amik kifejezetten baloldaliak voltak: A Szoc.Dem. Párt, Kéthly Anna vezetésével és a Nemzeti Parasztpárt, ami kimondottan az antifasiszta, nagybirtok ellenes Márciusi Fronthoz tartozó népirók, mint Illés Gyula, Németh László és Bibó István is tartoztak, és 1956 Oktober 31.-én Petőfi Párt név alatt ujra alakult. Pietnik, Van még több kérdésed? Vagy csak a szokásos hazug mantrádat akarod itt ismételgetni

199664 2015.03.05. 20:37:53

Korántsem a fehér könyvből idéztem!! Aztán Kéthly Anna mikor is volt baloldali!?Németh László,Bibó István !Hogyan is alakult a sorsuk!? Németh László hogyan is nyilatkozott,amikor már konszolidálódott a helyzet?! Mit rendeztek le a szovjetek a pártháznál!?A pártházban Fehér Imréék az ellenállást szervezték.A védelemre kirendelt három orosz harckocsi vissza lett rendelve,mert akkor már ki kellett vonulniok,és különben sem vehettek részt semmiféle védelemben! Jutka!Ha nem tudsz vitatkozni,vagy a másik igazát elismerni,akkor miért vagy itt?!Ezt az előbb már feltettem,de mégegyszer megkérdezem!Ami pedig a hazug mantrákat illeti!!Nézz csak körül ,de magadban! Ja,igen !Bibó István miért is kapott nyolc évet?! De tudod mit !Hagyjuk,mert nem akarlak meggyőzni! Csak azért meg kellene vizsgálnod magadban,hogy Mo.-n ,ahol ma már nem élsz,hogyan van az,hogy Szűrös Mátyás,miközben Nagy Imrééket élteti,elmondhatja október 23.-án,hogy ő nagyon jól érzi magát ebben a rendszerben!És jól érezné magát Nagy Imre is,hiszen az Orbán rezsim az ő 56-os eszmeiségét valósította meg! Ugyanakkor Gyurcsány pedig elmondja,próbálva elismerni valamit a szocializmusról,ugyanakkor azt mondja,hogy tulajdonképpen Kádár Nagy Imre elképzeléséből valósított meg nagyon sokat!? Szóval,annyit,hogy most nagyon szarban vagyunk a szocializmushoz képest,és akkor hogyanhogy a valamikori szocializmus neveltjei,akik jól jártak a rendszerváltással,amit 56 nevében kreáltak,ezt a nagy szarságot nem veszik észre,és tno meg sokan mások)és a horthy világ kreálmányairól neveznek el utcákat tereket akkor,mikor 4,5 millió szegénnyel kell számolni,,és az oktatás,egészségügy összeomlott?! Te ehhez adod édesapád nevét?!

13118 2015.03.05. 20:52:09

Atlasz, úgy tűnik, nemes szándékod botrányba fulladt és nemtelen vagdalkozásba csapott át "pietnik" jóvoltából. így nem méltó már ez a "koccintásos" megemlékező köszöntő.

11381 2015.03.05. 20:58:38

Pietnik, már a kérdésed is hazugság. Mióta adom én az apám vagy saját nevemet ehhez az egész bagázshoz? Hol talász erre egyetlen szót is amivel igazolnád nagyon aljas állitásodat? Mi közöm van nekem a mai magyar politikához? Nem élek ot, (hála az égnek), nem ott fizetek adót, és miután csak egyetlen hangom van, azt jogom van Apám tiszta emlékére használni. Persze ha Te le akarod magadat járatni azzal, hogy Bibó Istvánt jobboldalinak nevezed, az tényleg csak rólad állit ki bizonyitványt. És nem kapsz érte jelest. Én szivesen elismerem mások igazát, ha azok a való igazságot irják, és nem az örökösen unalmas dogmát, amit egyetlen Google keresővel cáfolni lehet.

11381 2015.03.05. 21:05:40

Mellékesen, hogy 56 után kit és miért itéletek el, nem jelent az égvilágon semmit, ugyanis az esetek legnagyobb többségében koncepciós perek voltak, előre eldöntött végzésekkel. Úgy volt az az egész hazugság, ahogy csak a nagy könyvben elő lett irva. Még a föltett kérdések a vád részéről sem voltak igazak, nem hogy a válaszok. Mindenesetre megkérlek, hogy a jövöben kerülj engem, nagyon messziről, mert nem tartalak vitaképesnek.

60145 2015.03.05. 21:14:35

76. Hmmmm A közéleti emberről emlékeztem meg itt, aki a magyar történelemben fontos szerepet játszott. Meg fogom tenni ezután is, a többi a partnerek felelőssége. 71. Hmmmm : Igen, úgy van, ahogy írod. Már az első Orbán kormány idején megindult emlékük megsemmisítése (Hankiss Ágnes például), és azóta csak ennek az intenzitása változott.

11381 2015.03.05. 21:16:32

Ha nem vetted volna észre, Apám a váltás után ugyan visszaköltözött MO-ra, de nem lépett be egyetlen pártba sem, nem fogadott el egy fiilért sem azért a szakmai munkáért, amit a Biztonságos Magyarországért tett, amikor megalakitotta a Polgárörséget, és a SZEM mozgalmat. Még a Nagy Imrések számára jogilag megitélt extra pénzt sem volt hajlandó felvenni. Ha az a többi 56-os sorstársnak nem járt, akkor Ő sem kért belőle. Tehát semmiféle jogod és okod nincs arra, hogy Őt okold a mai állapotokért, vagy egy kalap alatt emlitsd a korruptakkal.

11381 2015.03.05. 21:20:12

Utolso megjegyzésem természetesn pietniknek szólt. Neked Atlasz továbbra is köszönöm a megemlékezést, és mint igértem, szivesen részveszek megint egy Szegedi Nagy Imre Társaság meghivására egy Kopácsi emlékestre.

60145 2015.03.05. 21:21:50

75. pietnik : Kéthly Anna baloldaliságát vonod kétségbe? Sajnos, egyet kell értenem azzal, amit Judit az előbb írt: már a kérdéseid is hazugok. Megértem, hogy Judit immár nem tekint téged vitapartnerének. Én nem vagyok dühös, csak szomorú, amikor olyasmiket olvasok, amiket most írtál.

11381 2015.03.05. 22:34:00

Ja, Apám szavaival élve: az elvtárs egy pár hetes brossurával le van maradva.

78126 2015.03.05. 23:20:25

Elgondolkodtató, ami itt felszínre került. Kopácsi Sándor neve mintha szikra lenne egy lőporos hordó mellett. Már máskor is észrevettem. Ti a tények rétegében próbáltok vitázni, és elakad, mert az "érvek" érzelmi síkon futnak. Tényleg elgondolkoztat, miért tartja Cuba Nagy Imrét árulónak, és vonja kétségbe Pietnik Bibóék baloldaliságát. Mi van emögött? Sokat mondó (és talán használható is!), hogy ezek a gondolatok egy megemlékezés kapcsán fakadnak fel, csak még nem tudunk olvasni belőle.

60145 2015.03.06. 05:12:05

83. kopacsi Sajnos ez az igazság, de nem pér hetes hanem néhány évtizedes,amiből előad.

60145 2015.03.06. 05:20:23

84. Anemone: Lám, az ezekre a kérdésekre adott válaszok érdekesek lennének, bár Cuba adott némi bizonyítéknak vélt adalékot a véleménye mellé. Mi van mögötte? Bizonyára nem politikai sablonok! Pietnik vagdalkozásában, kérdésömlenyének se föle, se farka, még azt sem tudni, hogy csak a régi Fehér könyvből vagy új, fideszes-jobbikos brosúrából dolgozik, Szaniszló Ferencéből például. Megmagyarázhatatlan számomra kulturált kezdet utána az 69.-ben, 75.-ben írt dühöngése.

11381 2015.03.06. 06:05:06

Atlasz, emlitetted, hogy becsülöd Little-ben, hogy az emberi értékeket a másik oldalról is (és nem Kanadára gondolok!) tiszteli! Hát igen, ez jellemzi különben egy nyugati kulturában és demokráciában élő ember értékrendszerét. Lehet politikai nézeteltérés, más véleménye dolgokról, de azt képes kulturáltan megvitatni, anélkül, hogy a másikat egyéniségében megbántaná. Mi hozzá vagyunk szokva azokhoz a parlamanti vitákhoz, amikor is a politikusok egymás fejéhez vagdosnak kritikákat, de az ülés bezárta után az ellenfelek karonfogják egymást, és elmennek együtt ebédelni. Ezt hivják demokratikus viselkedésnek és többek között azért is tiszteltem apámat, mert Ő is képes volt emberi szót érteni még az ellenségeivel is. Nyugodt, mosolygós természetével, jó humorával több embert tudott jó ügyek szolgálatába állitani. Azt tudom, hogy baráta, kollégái és volt beoszottjai még mai is szeretettel és tisztelettel beszélnek, emlékeznek Róla. És miután ismert volt arról, hogy soha nem élt vissza a hatalmával, sőt, még a bünözöket is emberként kezelte, erre még a börtönbeli vagányok is emlékeztek, és (bár törvénytelenül) amikor közéjük tették, azzal a reménnyel, hogy majd azok a volt rendőrfökapitányt "kikészitik", cserébe a saját védelműk alá helyezték őt. Nem tudom, az adott körülmények között mi lehetett nagyobb elismerés az emberségéért. És én erre az EMBERRE emelem poharam a 93. születése napján.

60145 2015.03.06. 06:12:37

87. kopacsi : Így van, így emlékszem, így tudom - és a börtöntársadalmat is, meg a kintit is ilyennek ismerem! Éljen Kopácsi Sándor példája, maradjon meg nagyon sokáig emléke egy szerény, hűsítő fröccsel!

11381 2015.03.06. 06:32:32

Cubától érdekes dolognak tartom, hogy azzal vádolja Nagy Imrét, hogy "harcra szólitotta föl csapatainkat, majd elegánsan beült egy kocsiba és "elmenekült". Ha valóba "elmenekült" volna, meg sem állt volna Bécsig. Vagy az Amerikai követségre ment volna. De nem, Imre bácsink, bizva a Jugoszláv igéretekben a főváros közepén lévő, teljesen védhetetlen követségre "menekült", amit egy fél napon belűl körbevettek szovjet harckocsik és tankok, fegyvereket ránk forditva. Arról valahogy szintén nem szól a fáma, hogy egy jugoszláv diplomatát sikerült a szovjet elvtársaknak mesterlövésszel megölni, mert az szegény Imre bácsihoz hasonlitott. Cubának az sem jut eszébe, hogyan lettek Imre bácsiék törbecsalva, megigérve nekik a teljse szabdságot, és amikor az igéretnek híve, kiléptek a kapun és beszálltak a buszba, amiről azt hitték, hogy haza vszik őket, akkor azokról a soffőröket ledobálták, szovjet katonák ültek bele (erre számtalan, általam is jól ismert szemtanu is volt) és az egész társaságot szabályosan elrabolták, Romániába cipelték. Folytassam? A világtörténelem egyik leggyalázatosabb árulását követte el Kádár János Nagy Imrével és társaival szemben. Szóval, Cuba, ki is volt az áruló? Ki rendelte el, igérete ellenére a titkos tárgyalást és végeztette ki Szilágyi Jóskát, gyilkoltatta meg a börtönben Losonczy Gézát, akasztatta fel Gimes Miklóst, Nagy Imrét és Maléter Pált? Akiknek még annyit sem adott meg, hogy rendes sirba legyenek eltemetve, hanem állat tetemekkel elvegyitve, lettek névtelenűl elkaparva. Akiknek közvetlen családtagjai 30 évig azt sem tudták hová tegyék le virágcsokraikat szeretteik sirjánál. Szóval ki árult el kit és mikor? Mert én akármerről is nézem, az áruló nem Nagy Imre volt.

60145 2015.03.06. 08:16:17

89. kopacsi : Nem számítottam Cubától erre a technikára, és arra sem, hogy nem érti a viszont célzásaimat. Az ellenérvet észre sem vette, azt sem, amit először említettél most. Az egyetlen lehetőség vagy külön posztban megírni, vagy hagyni. Az utóbbiban egyeztünk meg. Most is, a Köztársaság térrel kapcsolatban is fontos szempontot vetettél fel számomra, sajnos a tényekre süketek számára hiába. Zavarná őket téveszméikben...

Virág elvtárs s.k. 2015.03.06. 09:17:24

55: (érdekes, a Jobbik is támadja Nagy Imrét, a mai kommunisták is, a Fidesz meg átlép rajta) ....amit elfelejtett: Gyurcsány elvtárs meg tegezi.......és tanácsot kér tőle....

60145 2015.03.06. 09:29:32

91. Virág elvtárs s.k.: Úgy látszi, Nagy Imre és elvtársai ma is képviselnek valamit, amelyet az ellenérdekűek el akarnak tüntetni, meg akarnak hamisítani. 91. Virág elvtárs s.k., ha csatlakozol azon másokkal nem törődő bloggerek közé, akik egy kommentfolyamon belül változó számok egyikével szólítják meg azt, akinek az üzeneted szánják - a neve helyett, ami európai minimum-, akkor ne csodálkozz, ha ez a stílus fokozódik, vazze! Ki a franc szereti korábbi kommentjének a számát észben tartva keresni a választ? Ha az illemre szarnak itt....

Virág elvtárs s.k. 2015.03.06. 09:54:07

Egy pohár fröccsel.......Virág elvtárs nem akarja elemezni Kopácsi Sándor pályáját, ezt korábban már megtárgyaltuk, valamikor régen.....de tiszteli, hogy EMBER maradt ......az embertelenségben.....és talán EZ a legtöbb......(.ezt én mondom, Virág elvtárs, akit az itt tobzódó szélsőbaloldali pernahajderek gátlástalanul le szoktak nácizni......) ......beszéljünk inkább a lyukói borról.....hiszen ez még Hamvas Béla figyelmét is elkerülte.....bár inkább csak fröccsnek itták.....mert nyáron a bükk aljára beszoruló hőség miatt könnyen a fejébe szállna a fogyasztónak......és miért a múlt idő.....Lyukón már minden termelés múlt idő......pedig a lyukói bor egy-egy jó évjáratban még a tokajira is tudott emlékeztetni.....míg más évjáratban csak fröccsként volt iható...... Virág elvtárs s.k.

44711 2015.03.06. 10:00:03

89. Kedves Kopácsi Judit ! Nagyon visszafogott hangnemben csak arra szeretnék emlékeztetni, hogy a blog szerkesztőjével már megbeszéltük, hogy elmondtuk, amit szerettünk volna, így kultúrált hangneben lezárjuk a vitát. Nem tudom, Ön mire számít, ha utána még kétszer belém rúg, de mindenesetre egy eléggé kétségbe vonható vitaértelmezésre enged következtetni. Ön személyesen érintett az ügyben és érzelmi szálak kötik a szerepőkhöz. Higgye el, nem várom el Öntől, hogy elfogadja az álláspontomat, mert az Ön más véleménye teljesen érthető ebben az esetben . De mindent, amit írtam, fenntartok és sokkal határozottabb egyértelműséggel is ideírhatnám, mi a véleményem Nagy Imréről, de az Önt olyan mértékben elkeserítené, hogy ettől ikább megkímélem. Csak annyit, hogy ennek semmi köze Nagy Imre amúgy is teljesen zavaros és jelentéktelen politikai tevékenységéhez, hanem az emberi kvalitásaihoz.

Virág elvtárs s.k. 2015.03.06. 10:20:04

Kedves Atlasz, 92-ben írottakra reagálva szeretném kifejteni az álláspontomat. Netikett kérdésében nem értek egyet a sorszámot dehonesztáló ítéletével, több okból sem. Virág elvtársnak nem mértékadó, hogy kinek a véleményére reagál, az mértékadó, hogy mire reagál. Azt pedig egy rövid kopy-val és a sorszámmal jeleztem. A sorszám szükséges azért is, mert ha egy bejegyzésre - azt hisszük, hogy rögtön reagáltunk - lehetséges, hogy mégis a nagy forgalomban bekerül más bejegyzés a két bejegyzés közé, ami viszont torzíthatja egy reagálás értelmét......mert az olvasó nem arra a bejegyzésre vonatkoztatja, amelyre íródott, hanem az időközben a kommentek közé bekerült egyéb kommentre. Vagyis a sorszámmal utalást hasznosnak vélem, a személyes megszólítás vagy a lényegi idézet részeként - pontosításaként. A sorszámra utalás csak akkor borul, ha a szerkesztő gyomlál. Virág elvtársnak, amikor még beléphetett a saját blogjába, az volt a szokása, hogy esetenként (duplázás miatt, vagy kéretlenül beemelt spam miatt néha-néha gyomlált) akkor a sorszám-hivatkozásokat is felülvizsgálta..... Néha-néha persze el fog a kacagás, amikor egyesek blogjára kattintok, ahol az a szöveg olvasható, hogy: Még nincsenek kommentek. holott azt kellene olvasni, hogy: Már nincsenek kommentek! Összefoglalva az a véleményem, hogy a kommentelés szinte élőszavas műfaj, a megszólítások nem szükségesek, de esetenként (első kommentben) udvariasak, egyebekben zavaróak. A számra utalás önmagában használható, ha időben-sorszámban közeli hozzászólásra reagál a kommentelő, és sorszám+megnevezés vagy idézet szükséges, ha a komment nem közvetlenül követi azt, amire reagál. Ha nem ért ezzel egyet, akkor is szívesen megiszom önnel egy fröccsöt, vagy mostanában boros teát, - Fa Nándor jó szokására is gondolva - valamelyik Bükk-aljai borvidékről, Kopácsi Sándorra emlékezve.....) (Virág elvtárs mostanában a Cserépfalu-Bogács környéki borokat kedveli, ezek esetenként az egri, esetenként a tokaji borokra hasonlítanak, dűlőktől és évjárattól függően) Virág elvtárs s.k.

60145 2015.03.06. 12:15:12

95. Virág elvtárs s.k. Sajnos sem praktikusan, sem az illendőség szempontjából nem tartom jónak kizárólag sorszámoknak válaszolni. Így aztán Maxihoz sincs kedvem járni, és azt sem szeretem, ha jehu számoz. Öröm viszont, hogy elveitek e tekintetben megegyeznek. Kopácsi Sándorra emlékezve szívesen fröccsöznék. Fa Nándor szokásait nem ismerem, túrakenus voltam, és sosem lettem Ha jós.

Virág elvtárs s.k. 2015.03.06. 12:51:34

96 Atlasz - nem, nem kizárólag sorszámról van szó, legfeljebb, ha közvetlenül az előző bejegyzésre reagál....mert ugye a folyamatos párbeszédbe is közbejegyezhet valaki..... én úgy gondolom, hogy egyenértékű, ha az utalás sorszám+lényegi idézetre történik, különösen, ha a reakció nem személyes, hanem tárgyi témájú. 91. Virág elvtárs s.k. 55: Hmmm (érdekes, a Jobbik is támadja Nagy Imrét, a mai kommunisták is, a Fidesz meg átlép rajta) ....amit elfelejtett: Gyurcsány elvtárs meg tegezi.......és tanácsot kér tőle.... itt 55-öt kiegészítettem (Hmmm, mint közlő) (idézet tőle) ......V.ET. - aki néHa jós kiegészítése Itt én nem érzem a megszólítás elkerülhetetlenségét, hisz a közlés nem kizárólag Hmmm-nek szól, hanem a fórumnak. Mint akik hozzászólnak - bele a semmibe - de mégis a témához......mint ahogy ez sem modortalanság, nem érzem modortalanságnak a - bele a semmibe + sorszámhivatkozás-t sem. Virág elvtárs s.k.

60145 2015.03.06. 13:47:52

97. Virág elvtárs s.k.: Információ visszatartás, amely nehezíti a keresést a párbeszéden kívülállóknak számára is. Nem is ad hozzá az üzenethez semmit. Az egyénieskedésen kívül semmi értelme. Ez nem az én mániám: öt éve tanultam a többiektől a praktikus módszert, követem most is.

11381 2015.03.06. 16:17:23

Cuba, amit leirtam, Imre bácsi "meneküléséről", vagy annak hiányáról, azok dokumentált tények. Még azt is tudom, hogy Budaörsön várt rá egy repülő, amit szükség esetében felhasználhatott volna, de nem vette igénybe. November 4.-én a szovjet támadás nemcsak fizikailag de lélekben is megrenditő árulás volt. És persze bevallom azt is, hogy teljesen közömbösen hagy, neked mi a véleményed Nagy Imréről. Számomra, akinek szerencséje volt személyesen is találkozni Vele, sorsdöntő volt a szerepe. Úgy, ahogy Apámnak is.

11381 2015.03.06. 16:25:41

Azt viszont különösen szeretem, amikor álnévbe bujtatott egyének, akikről a világon semmit nem tudunk, mondanak kritikát egy ÁLLAMFÉRFIRŐL Kedves Cuba, nem kéne feltárnia magát? Lépjen a szönyegre, hadd ismerjük meg önnek milyen qulaifikáltsága is van, pláne arra vontakozólag, hogy megállapitsa milyen ember is volt Nagy Imre.Pietnikre ugyanez vonatkozik. A sötétség homályából könnyű kitüzelni.

44711 2015.03.06. 16:30:29

Kedves Kopácsi Judit ! Ha Önt személyesen közömbösen hagyja a véleményem, akkor minden szóért kár, amit rám fecsérelt. Én direkt nem kevertem bele sem Önt, sem az Édesapját , mert méltatlan lett volna egy cikkben, amely éppen az Ön Édesapját méltatja. Ahhoz nem is szóltam hozzá .

13118 2015.03.06. 17:45:16

92. Atlasz : nem gondolnám magam Nagy Imre elvtársának, mindössze becsülöm benne, hogy demokratikus kibontakozást akart, hogy megszüntette az egypártrendszert, hogy felszólította a szovjet csapatokat az ország elhagyására, kiállt az október 23-án kezdődött forradalom mellett, nem mondott le és nem kért kegyelmet. mindezt talán azért is, mert csapatsportot űztem, s jó volna már egy jó kis országban élni. de mára föladtam a társadalmi szintű csapatsport szemléletem, találja meg mindenki ott a helyét, amire a képességei lehetőséget adnak. lehet dolgozni egy Audi-gyárban tervezőmérnökként is, meg lehet várni a közmunkás foglalkoztatásra is.

11381 2015.03.06. 17:55:51

Cubam, furcsán mutattad ki Apám iránt érzett tiszteletedet. Ha csak a témánál maradtál volna és nem kevered bele hazug állitásaidat Nagy Imréről, akkor talán még szót is érthettünk volna egymással. Meg lett volna rá a módód és alkalmad, hogy erről a támáról saját cikket irj, és ne keverj össze dolgokat itt, ami csak egy koccintásról szólt volna egy 93. évi születésnapi emlékezésre. Viszont nekem elemi és kutya kötelességem a hazugságokat ami ezen az oldalon fől lett sorolva, megcáfolni. Az én kezemben dokumentumok vannak. A tiedben csak "az elleforradalmi propaganda."

60145 2015.03.06. 18:03:50

102. Hmmmm : A valóságos, tényleges elvtársaira gondoltam. Jól összefoglaltad, hogy mi az, amiért tisztelhetjük őket. Szerintem céljuk volt a szocialista forradalom konszolidálása is, de ezt a második szovjet intervenció megakadályozta. Nem tudhatták akkor, hogy az csak egy szép ideál. A csapatsportról most a nagy temetés jut eszembe, amelyről én naiv, azt képzeltem, hogy a nemzeti megbékélés alapja lesz, de 1989-ben nem ez történt. Az, ami a Hősök terén elhangzott, az akkor sem volt az én ízlésem, és hol vagyunk már attól!

44711 2015.03.06. 18:17:31

103.kedves Kopácsi Judit ! Már írtam róla cikket, de most azt sem idézem. Ön feltünően sokat használja a hazugság szót.Nem tudom, ez feltűnt-e Önnek. Egyben jelzem, hogy a további személyeskedő megjegyzéseire Atlasz blogjában már nem válaszolok, talán eddig sem kellett volna. Amúgy Önnek sem vagyok "'Cubám", ahogyan én sem hívom Önt Kopácsimnak. Üdvözlettel: CL.........

13118 2015.03.06. 18:18:02

104. Atlasz : igen, valami ilyesmi folyamat zajlott le bennem is ezalatt a 25 év alatt. és egyre erősebb a szembeállók egymás megsemmisítése iránti igény. ma még csak politikai szinten, de ezt követheti a gyakorlati kivitelezés, a történelemben volt már erre több példa.

11381 2015.03.06. 19:26:24

A tények tudatos elferditését nem lehet másképp nevezni, mint HAZUGSÁG. A hiba nem az én készülékemben van Cuba. Én csak tényekkel cáfoltam és fogok is a jövöben.

60145 2015.03.06. 20:01:33

Úgy gondolom, hogy a vita segíthet abban, hogy kevesebb tévedés, rágalom gyökerezzen meg. Ha nem itt és nem most, máshol, máskor kell lennie pozitív hatásnak. Nem ez a harc a végső. Szegeden, erről már meggyőződhettél, kedves Judit, sokan tiszteljük Édesapádat, és várunk szeretettel, hogy beszélj, hogy beszélgessünk róla.

11381 2015.03.06. 21:29:32

Tudom és köszönöm.

103485 2015.03.08. 12:26:03

Tisztelet illesse Kopácsi Sándort még haló poraiban is, amiért ember tudott maradni az embertelenségben. Amiért Budapest rendőrfőkapitányaként az 1956-os forradalomkor megtiltotta a rendőröknek a fegyverhasználatot, s így ártatlan emberek vére, az ő lelkén nem szárad. Kopácsi Sándor megérdemli, hogy hősként tekintsünk rá.

60145 2015.03.08. 14:42:58

110. Bogdán Géza: Nagyon fontos ez! Így igaz!

Virág elvtárs s.k. 2015.03.08. 14:46:18

13 Kopácsi Azért nekünk engedtessék meg, hogy a cukrászdai lövöldözőt bűnözőnek tartsuk, míg az édesapjára 110. Bogdán Géza gondolatával..... hősként tekintsünk..... Virág elvtárs s.k.

11381 2015.03.08. 15:48:11

Mr. Flower, hát persze! A fene az olyanokba, akik nem hajlandók önszántukból megadni magukat a hatalomnak és egyenesen besétálni a az akasztófá alá. Sőt, még kezet is kellett volna csokolnia, hálából, hogy ezt megteheti, nem? Drága Mr. Flower, megkérhetem, hogy ezzel a dumával gyalog menjen oda, ahova kivánom?

Tarski 2015.03.10. 12:39:31

Kedves Hozzászólók! Nekem is voltak/vannak fenntartásaim Kopácsi rendőrkapitánnyal szemben, de ezt én nem egy ilyen jeles nap alkalmával mondanám el. Talán becsülni kéne annyira embertársunkat, hogy ma csak jól és jókat írunk róla. Mintha ez hozzátartozna az emberi méltóság tiszteletben tartásához! Akinek inge, az vegye magára! Tarski.

60145 2015.03.10. 17:38:31

114. Kedves Tarski, én el tudok képzelni árnyalt véleményezést, korrekt vitát, hiszen közszereplő volt, és történelmi személyiséggé vált. Néha a képzelet erősebbnek bizonyul, mint a valóság. Elfogadom és köszönöm a véleményed!

Camarad Flower s.k. 2015.03.11. 16:30:05

113. kopacsi 2015. 03. 08. 15:48 Kitörési emléktúra 60 km?...legközelebb 2016 februárjában......

11381 2015.03.11. 17:27:22

Mr. Flower, mindenki maga válassza ki a pokolba vezető utat. Ha magának az felel meg, én nem fogom megakadályozni benne. Ne felejtsen el egy csokor virágot letenni Ságvári emlékére a cukrászda elött.

Cam. Flower s.k. 2015.03.29. 21:27:32

Az életüket a szolgálatban feláldozó rendőröknek és tűzoltóknak volt egy nagy emlékköve a BM - valamikori banképület - épületéneki dísztermében......az édesapja nyilván ismerte a helyszínt.....na oda bevésték már a cukrászdai lövöldöző által meggyilkolt rendőr, Pétervári János nevét? ....több mint 40.000 áldozatra emlékezni egy 65 km-es éjszakai, téli túrával...nem nevezném a pokolba vezető útnak....inkább egy politikamentes emlékezésnek......
süti beállítások módosítása