Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Verbőczy Antal

2010. április 17. - Atlasz.

Az öreg ácsot palira vették, de a fia a legszentebb legenda! - mondta Tabák tanár úr

Az öreg ácsot palira vették, de a fia a legszentebb legenda! - mondta Tabák tanár úr

------------------------------------------------a fizikaszertárban

ama bizalmas beszélgetés bevezetéseként. Hallottalak az önképzőkörben – folytatta –, milyen értelmesen vitatkoztál olyasmiről, amiről korodnál fogva, megbocsáss, fogalmad sem lehet. Meglátásaid azt sugallták, komoly történelmi tapasztalatok birtokában nyilatkozo1, mondhatnám, bölcsen. Gratulálok! Amiért ide hívattalak, fontos ügy – (Tabák tanár úr nyitott tenyerét a fény felé tartotta, s 1assú, teatrális mozdulatokkal formálta ököllé) – és közös! A biztosítékról van szó! Hogy a délutános héten menetrendszerűen elmarad az utolsó óra, te is tudod. Azt is tudod, nem a véletlenek sorozatos egybeeséséről van szó. Valaki az·osztályból kicsapja a biztosítékot! Ezt is tudod! Átgondoltad-e, milyen következményeket hordoznak magukban az elmaradt órák? A lényegre·térek. Hogy ki dugja a szigetelt drótot a konnektorba, nem kérdezem. Nem kívánom, hogy áruló légy! Viszont nem adhatok intőt egy egész osztálynak! Azzal a fáradsággal savanyúcukorkát is osztogathatnék, höhöhö. Példát kell statuálnom! Ebben kérem segítséged. Ez az, amit át kell hogy érezz! A koncepciót! ----------------------------------------------------------------Átéreztem.

Hogy Hörrék születésnapi zsúrján hosszú évek után először maradtam le a meghívott vendégek listájáról, még csak meg tudtam volna magyarázni; én nem viszonoztam/hattam, tekintettel társbérlői lakásviszonyunkra.

--------------------------------------------------De az osztály?!

Hiszen mindannyian tudtuk, ki csapja ki a biztosítékot! Micsoda reflexek, ma sem merem leírni a nevét. Mindannyian tudtuk, nem én csaptam ki a biztosítékot, ám az intő (amit – gondolom, már kiderült – egyedül én kaptam) nem tette lehetővé példás magatartásom, egyenes következményeként fosztva meg őrsvezetői tisztemtől, eltiltva a nyári táborozástól, amit az osztály értelemszerűen megszavazott.

----------------------------------------------------Nincs harag?!

– somolygott elnézőn Tabák tanár úr év végén, a nekem nem járó könyv helyett nyújtva kezét: nincs harag?! És emlékezz, fiam, az öreg ácsra, akit palira vettek, de a fia a legszentebb legenda!

---------------------------------------------------– Nincs harag.

Bár műelemző képességem a megérzésekre korlátozódik, máig nem tudom, az öreg ács vagyok, vagy a fia. És bánt, hogy nincs harag. De ez már egy másik legenda.


A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr88266092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2010.04.17. 21:08:59

kedves Atlasz... érdekes hogy azt irod, ma sem mered leirni a nevet.... viszont ez (is) szíven ütött: .."értelmesen vitatkoztál olyasmiről, amiről korodnál fogva, megbocsáss, fogalmad sem lehet..." valami ilyesmit egyszer volt "szerencsém" hallani, most megint átéreztem ennek a gondolatnak a jelentőségét...nem is tudom..ellentétesek voltak akkor, most is az érzéseim...egyetértettem...de igazán mégsem? Szabad volt-e ezt mondania egy nevelőnek? Vagy csak a hogyan bántott?Hát....csak kérdéseim vannak még mindig... Igen, értem hogy miért bánt a "nincs harag"...Erről van is egy történetem...talán egyszer leirom... Öreg ács, vagy a fia? Számit ez? Atlasz...ismét tartalmasat hoztál...köszönöm... üdvözöllek

16338 2010.04.17. 21:23:30

Attól függ, kinek a szemszögéből nézzük, éppen úgy palira voltál véve, mint amennyira szentté váltál azzal, te lettél keresztre feszítve. Atya és fiú meglenne, de Tabák lenne a szentlélek???

12635 2010.04.17. 21:37:01

Nem derült ki az írásból, hogy az eseményig ez a Tabák tanár úr amúgy milyen tanár volt, szerettétek, avagy nem... valószínűleg nem... Az biztos, hogy nem méltó az igazi pedagógus kifejezésre, az Ő csődje, hogy az igazságot nem képes kideríteni, de így ez nem volt fayr...

60145 2010.04.17. 21:38:06

1. Álomlátó: örülök, hogy erre jártál! (És örülök a +nak is. A NolBlog minden más véleménnyílvánítő lehetőségének is.)

60145 2010.04.17. 21:41:41

2. Valéria: én már alighanem leírtam, de az lehet, hogy Verbőczy az öccsével találkozott. A fontos az, amit írtál: Nálad is, nálam is érvényes, amit itt olvastunk.

60145 2010.04.17. 21:42:44

3. Jus: ez bizony olyan, ami eddig nem jutott eszembe a versről. Érvényes, köszönöm!

60145 2010.04.17. 21:46:43

4. Gordius: Sose kérdeztem meg tőle, ki volt a modell. Két tanárra gondolhatok, esetleg háromra. De a viselkedése alapján lehetett akár a Megáll az idő-ben a fiúk osztályfőnöke. Láttad?

78126 2010.04.17. 22:13:59

Az osztály reakciója épp olyan rejtély számomra; mint az, mi lehet Benned, amiért több "őrült" megtorló tanár is megtalált ?!!! (Te szegény!) Van harag! Nagyon is!!

60145 2010.04.17. 22:20:58

9. Kedves Anemone: azt az osztályt én nem ismertem. Az is lehet, hogy arról az osztályról szól a vers, amelybe most is, mindnyájan járunk. A harag is jogos, a keserűség is.

60145 2010.04.17. 22:54:04

11. Hmmmm - Örülök, hogy erre jártál!

12635 2010.04.17. 23:23:08

Láttam... elég régen... szeretem ezeket a régi filmeket... múltkor is valahogy véletlen rákattantunk egyre és újra jó volt...

60145 2010.04.17. 23:25:44

13. Gordius: ez a nagy generáció nagy filmje. Nem hiába veszett össze rajta az író és a rendező, hogy tulajdonképpen melyikükről szól. Pedig ha tudnák ,-)

70798 2010.04.18. 00:36:30

Ács szeretnél lenni, vagy a fia? Ez volt Tabák tanár úr kérdése:) És tök mindegy melyiket választod:) Ahogy öregszik az ember, szívesebben lesz legenda:) jót írtál Atlasz:)

13250 2010.04.18. 01:45:12

Verbőczynek végülis az ács fiát osztották ki: 33 évesen ment el... Jó az írás. Jó volna azt gondolni, hogy ez már a múlt, lezárult.

Sambo-kojin 2010.04.18. 04:43:23

Innen egy nácit töröltem.

156942 2010.04.18. 07:26:10

Gordon vagyok, elnézést kérek a blog gazdájától, hogy először és utóljára nem a post tartalmával kapcsolatos hozzászólást teszek. Sajnos ez a lehetőségem maradt a közlendőm nyilvánosságra hozatalára. Tegnap feltettem egy bejegyzést "A szélsőjobbra szavazók felelőssége - újratöltve" címen. Ez korábbi postom bővített változata volt, baloldali, szélsőjobb-ellenes mondandóval. Mintegy fél óra múltán tapasztaltam, hogy a post eltünt, majd valamennyi korábbi bejegyzésem is, azaz közel másfél év munkája. Hozzáférésemet blogomhoz is megszüntették, így már bejelentkezni sem tudok. Tehát valamilyen oknál fogva teljes törlést és kitiltást hajtottak végre. Ha egy független baloldali lapnál független baloldali tartalmat cenzúráznak, ilyen irányzatú szerzőt bármiféle előzetes jelzés nélköl letiltanak, az a vég a lap számára. Legalábbis mint baloldali és független lap. Lényegében két-három lehetőséget látok a magyarázatra. - Az egyik, hogy a Népszabadságnál valami féle alapvető átrendezés történik. A lap eddigi irányultsága a múlté, hogy mivé válik, nyilván hamarosan kiderül. Ha új irányvonal van érvényben és ennek következtében igyekeznek megszabadulni baloldali szerzőktől (tán FSP kiürített postjával is ez történt), a dolog menthetetlen és ez esetben természetesen nincs itt többé keresnivalóm. Más tisztességes baloldali bloggernek sem! - Egyetlen személy belső akciójáról van szó, valami féle puccsról. Nem valószínű, de talán nem is kizárt. - Egy rosszindulatú jobbos/szélsőjobbos szabotálta, feltörte a Népszabadság szerverét, hozzáférve az adataimhoz és végrehajtotta a "harakirit", majd foganatosította a letiltást. Természetesen ez utóbbi is botrányos, mégis ez lenne a leginkább megbocsájtható és talán jóvátehető. Ellenkező esetben súlyos, sajtóetikába és talán törvénybe ütköző cselekményről van szó, ami egy országos napilap esetében már végzetes hiba. Teljes nolblogon való működésem során következetesen kiálltam a baloldali értékek mellett, az NOL előírásait betartottam, tisztességes hangot használtam és sokak által szívesen olvasott, tartalmasnak minősített bejegyzéseket nyújtottam. A cenzúrára ennek az eddig balodali-függetlennek minősülő lapnak oka nem volt. Ha mégis erről és nem a szerver feltöréséről, vagy egyvalaki belső szabotázs-akciójáról volt szó, természetesen többé itt nem jelentkezem. Ez a hozzászólás ilyen esetben egyben a búcsúmat is jelenti minden tisztességes bloggertől és olvasómtól itt a nolblogon. Ellenkező esetben feltörési probléma (ha erről van szó) elhárítása után kérem blogom korábbi tartalmának visszaállítását, miután jelentős munkabefektetés eredményéről van szó. Gordon Ps: ezt a kommentet több post hoz is felteszem - jobb híján. Ezért elnézést kérek a postok íróitól. Ha gondolják, hogy kényelmetlen számukra, töröljék.

60145 2010.04.18. 11:00:03

15. Toszmegosztis: Verbőczy - úgy látom, az lett egy kicsit, legenda. Számomra jelenvaló barát. Mindkét ok bemutatására serkentett. (A közvetítés: szakmám.)

60145 2010.04.18. 11:01:21

16. bo-56: Jól esik, hogy tudsz róla!

60145 2010.04.18. 11:07:36

Gordon1: Amiről írtál, megoldást és magyarázatot kíván! Bejegyzéseidről csak elismeréssel szólhatok! Remélem, csak külső behatolásról van szó!

11213 2010.04.19. 10:13:49

atlasz, ezt nagyon jól megírtad! + + +

60145 2010.04.19. 10:42:01

Kedves Nata, ezt valóban Verbőczy Antal írta, és persze ez is egyfajta apokrif, mint Petrié. Onagyz Popperénél is szóba hoztam. Volt, hogy Petri neve helyett Nádast írtam le, a tévedésnek oka volt.

11213 2010.04.19. 17:26:05

hoppá! akkor elnézést a tévedésemért de a szöveg akkoris nagyon jó! :)

60145 2010.04.19. 18:03:52

24. Natinha: Ez a fontos!
süti beállítások módosítása