Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Katonásan - Szeged felé az égbolt...

2010. december 02. - Atlasz.

A szeméremdomb változatosságában is vonzó ígérete

Kimenő- és eltávozás-központú honvédségi szemléletemből következett, hogy kitartóan értetlenkedtem azon az értesítésen, amelyet a Szegedi Tanárképző Főiskoláról kaptam, miszerint a felvételi vizsgám sikerült, de a beiratkozásról nem tudnak intézkedni. A szöveg tisztázása eltávozást kívánt, amelyet jóindulatú hozzá nem értést tettető parancsnokaim engedélyeztek.

Szegedet megjártam oda vissza, s csak a vonaton kezdtem el igazán gondolkozni a hogyan továbbon. Anyánk terhein az érettségiig csak némi szünidei munkával, de inkább igényeink visszafogásával könnyíthettünk. Ezért jártam inkább technikumba mint gimnáziumba, ezért adtam be a jelentkezési lapomat 1966-ban az ELTE akkor nem induló filozófia-történelem szakára. Ha már a technikum párttitkára továbbtanulni kényszerített. Azután – bár az egyetem előzékenyen ajánlott más szakpárokat – rövid vakációt követően augusztus elsején munkába álltam. Háromhavi bért nyertem ezzel, októberben pedig felvehettem bevonulási segélyként félhavi fizetést.

A felvételi vizsga megért Barna őrvezetőnek két eltávot, ráadásként jött az említett, siker fialta harmadik. Azonban az eltávozások következtében lehetőségem nyílt ismét diákká, azaz eltartottá válni. A húgom továbbtanulása természetesen következett, az enyémmel sohasem számoltunk. Képtelenségeken morfondíroztam Szegedről visszaútban, s nem juthattam el a megoldásig. Nem volt reális elképzelésem a jövendő életemről, akár kereskedőként, akár katonaként, akár tanárként folytattam volna. Csak abban lehettem biztos, hogy nem tanulhatok. Pedig erősen megkísértett, hiszen mások – akkoriban négy-ötszörös túljelentkezés lévén – sokat megadtak volna érte.


1968 napfényes nyarán már önálló lakásunkba érkezhettem: egy szoba-konyha, közös WC az udvaron. Tíz év után otthon lehettünk! A fa spaletták, az ablaküvegek rezegtek a szemközti sínrengetegen átdübörgő hatalmas mozdonyoktól. Közvetlen előttünk a Budaörsi úton a Balaton felé hullámzottak az autók, integettünk a nemcsak a lengyel, de a csehszlovák zászlóval stoppolóknak is. Az alig ismert szomszédok üzenetet hagytak az új fiúnak: házibuliba várnak a közeli budaörsi dombokon egy víkendházba.

italok

Késve érkeztem, ezért igencsak kínáltak, a katona-szerep meg kötelez. Rendesebb italok mellett mindenféle akkori pancsok is pompáztak az asztalon, közülük a Boszorkánytej nyújtott, lefelé széles háromszög alapú szögletes üvegére emlékszem, no meg a vendéglátó lányra, Erzsire, aki szintén erősebb volt lefelé, mint mellben. Anélkül, hogy belemennék a bájos részletekbe, megkockáztatom, hogy a szép női fenék ritka. Vagy inkább fordítva: a női fenék ritka szép. És kizárt, hogy minden érdek nélkül tetszik. Hagyjuk is, nehogy magamat hozzam hírbe! Mármint a hátsókkal. Manapság.

 

 

Az első benyomások új társaságban minden későbbire kihatnak: vitézkedtem, ittam, kicsit táncoltam is. Az ital oldotta azokat a görcsöket, amelyek a vonaton meggubancoltak. Egészen addig, hogy – Erzsi ide vagy oda –, lement a függöny, én meg eltűntem mögötte teljesen.

Órák telhettek el, amíg a világ újra felderengett, s kezdtem ezt-azt korlátozottan, de mégis katonásan érzékelni. Sötét és csend vett körül. Fülledt éjszaka. Némi melegség mellettem. Felderítés. Lassan rámozdultam a szomszédomra, izmos combokon motoztam, farmeren. Idővel képessé váltam felé fordulni, s bár se ellenállás, se bíztatás nem jött, csapataim nyomultak felfelé. Várt ránk a síkság, Poljuska, po-olje, magyarán: arrafelé nem észleltem semmi kiadóst, ezért irány lefelé ismét. Hanyatt feküdt, de az öv, a nadrág igen passzentosan őrizte mindazt, amire hívatott. Kínos! Nyáron farmerben! Akinek 1968-ban jobbfajta jutott, szellőzés ide vagy oda, lerobbantani sem lehetett róla! Kicsit küszködtem a cipzárral, keresgéltem ezt-azt, gyanítottam, hogy találnom kellene valami gombot is. Ahogy az enyém is meglett. Mondom, hogy már majdnem magamnál voltam! Homályos, de intenzív vágyakozásom nem irányult senkire. Csak oda! Félrészeg állapotban beértem azzal, hogy a lyuk, az lyuk! Egy öreg katonára lehet számítani! Erzsinek is. Csókokra nem emlékszem, nem is nagyon szeretném felidézni, ha estek is, és hatásuk, ha volt, szót sem érdemel. A szeméremdomb változatosságában is vonzó ígérete kissé elbizonytalanított: Nem reagál. Mire vár?! Mit volt mit tenni, előre megfontolt szándékú, jól bevált mozdulattal elindultam a haladás útján az egyre sürgetőbb, mind időszerűbb kirobbanó siker felé. Bal könyökre támaszkodva jobb karral körülöleltem a nyakát, s széttárt ujjaim minden érzékiségével alulról felfelé a hajába túrtam.

Ami ez után következett, minden képzeletet felülmúlt. Egész valómat átjárta, mint a villám. Némi késleltetéssel, mely másállapotomból következett, felziháltam:

– Ki vagy te?! –

– Öcsi – jött a rekedtes válasz, alulról félig-meddig.

A villámgyors kilövellés bekövetkezett. Odakint, a ház előtt, ahová repültem. A sugárhajtómű beindult, életemben nem köptem olyan hosszút, mint akkor! Úgy jött belőlem kifelé minden, amit megettem-megittam, ahogy még sosem! S azután csak ültem, ültem a földön, térden-könyökön támaszkodva, és színjózanul bámultam a szürkésen vöröslő égboltot, messze a Duna fölött, Szeged felé…

Hajnallik

 

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr158266118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2010.12.02. 15:58:38

Atlasz fölösleges magyarázkodnod...női fenékszépség-versenyeket tuti ritkábban tartanak, mint ...mint...szóval úgy egészében :))) De ez a buli elképesztő véget érhetett számodra :(((( Tanulság?

60145 2010.12.02. 16:00:53

1. Valéria: Tanulság? Talán, hogy a nő egészben jó!

15138 2010.12.02. 16:01:18

Minden nézőpont kérdése. Röhöghetek? Méshonnan nézve meg, elképzelem, hogy fiam is van... lehet, hogy a katonaság mégis veszélyesebb, mint gondoltam. Harmadik gondolatom : és Öcsi?

60145 2010.12.02. 16:07:39

3. Nefelejcs: A katonaságnál elsőrendű szempont, azaz nézőpont a harckészültség! Mindazonáltal én sokáig nem mertem ezen röhögni. Azt a meleg helyzetet kitöröltem a memória-egységeimből, most valami adatmentés előhozta.

11815 2010.12.02. 16:27:43

:)) Ezt olvastam. Sógorom udvarolt egy lánynak, ma a felesége, ahol a szülőkkel együtt rendesen becsápoltak. a sógorom azt hitte, a lány mellé fekszik vissza, amikor kiment pisilni, de a szülők közé sikerült... Ő nem emlékszik, próbálkozott-e. :))

60145 2010.12.02. 16:30:45

5. Texaco Benzin: Az elfojtás egy darabig működik. Szőregen Lázó bácsi a lakodalom után nem tudott kitérni: az anyós ugyancsak emlékezett ;-)

13709 2010.12.02. 16:32:29

2-re Atlasz :))) nem igazán erre a részére gondoltam válaszodat várni :))) inkább a szörnyű élmény tanulságára, amit a szeszelés okozott :)))

60145 2010.12.02. 16:34:36

7. Kedves Valéria, a vélemény egyből kijött belőlem, amikor kikerültem az ajtón!

15138 2010.12.02. 16:46:44

:) Nem lehet semmit törölni. Hogy jó ez, vagy rossz...emléke válogatja. Most már vidám, ami húsz-harminc éve kínos volt. És nagyon tanulságos, a hallgatóknak (olvasóknak)

12635 2010.12.02. 16:50:15

nem semmi kis szeszes kaland,...de ezen tényleg csak röhögni lehet...bocsi...és ahogy leírod... :))) nagyon jó...

60145 2010.12.02. 16:52:51

9. Nefelejcs: igen, ma már ez van. De azt a marhát, amelyik hagyott buzgólkodni, fenéken kéne ... billenteni. Ha már frissiben nem történt meg! (Harmadik gondolatod nagyon is helyénvaló volt!)

11815 2010.12.02. 16:57:00

Atlaszom! Kíváncsi volt! :))))

60145 2010.12.02. 17:08:01

10. Gordius: Annak idején a későbbi nejemmel is "másállapotban" kezdtem ki. Az tovább tartott...

60145 2010.12.02. 17:09:04

12. Texaco Benzin (Babett): Jaj! - Tény, hogy nem elégítettem ki!

15104 2010.12.02. 17:42:51

Atlasz, te mondtad,hogy lyuk,lyuk bedugjuk ! Amikor meg odakerűl a sor mégsenem ?)))))))))))))))))Gondolom ez a kalandod nem kerűlt elő a körletbeszámolón !?))))))

60145 2010.12.02. 17:50:36

15. zokni67: Ha előkerült volna, leszerelnek! Ezen az áron nem érte volna meg.... Annyira nem volt rossz katonának lenni.

95527 2010.12.02. 18:02:08

A lerészegedés egy katonának szinte borítékolható volt, hiszen ritkán jutott hozzá, ha meg hozzájutott, gyorsan kellett cselekedni, és bizony ilyen se kép, se hang dolgok előfordultak. Azért gondolom a józanodás villámcsapás szerű lehetett. Katonáimnak nehezen tudtam elmagyarázni a készültségi fokozatokat, hogy miért nem célszerű mindig célra irányozva lenni a rakétának.? Aztán azt szoktam mondani, ha Nyíregyházán van alkalom dugni, akkor felesleges álló farokkal Tapolcán vonatra szállni. Megértették!! :))

15104 2010.12.02. 18:14:24

Vajon tényleg leszereltek volna , nem csak legenda volt ? Sokat süketeltűnk rajta de senki sem próbálta ki közülünk!)) Nekem elég lett volna egy 10éves szerződést aláirni,hogy elkerűljem vagy csak 3hónap legyen lehet furán hangzik de a szabadságom megőrzéséért mégsem tettem meg!

15138 2010.12.02. 18:18:33

12-re Vagy ő sem volt 100%-on és másban reménykedett. Mit tudta ő, hogy Atlasz fiú-e vagy lány, mikor Atlasz maga sem tudta...:)

60145 2010.12.02. 18:21:07

17. paplanyos: Roppant szemléletes és célravezető a példa! Jó tanár lehettél!

60145 2010.12.02. 18:25:03

18. zokni67: Nem emlékszem senkire a társaim közül, akiről feltételeztünk ilyesmit. A lehetőséget megvitattuk, de nem érte volna meg. Amit a szabadságról írtál, az a Guszti című bejegyzésben az én választásomat is színezte.

60145 2010.12.02. 18:26:28

19. Nefelejcs: Nahát, ez a szempont fel sem merült bennem! Rátapintottál a lényegre!

15138 2010.12.02. 18:51:16

Nagyon szeretek rátapintani. A lényegre. :DD

70798 2010.12.02. 19:05:35

van ilyen:))))

60145 2010.12.02. 19:12:58

23. Nefelejcs: “Szó bennakad, hang fennakad, lehelet megszegik…”

60145 2010.12.02. 19:13:46

24. Toszmegosztis: de nincs benne rendszer!

70798 2010.12.02. 19:37:59

mindenben nem lehet:))

60145 2010.12.02. 19:40:38

27. Toszmegosztis: Amilyen rendszerelkötelezett ember vagy, ez akár meg is nyugtathat Téged. Engem is!

185856 2010.12.02. 19:44:31

Sziasztok fehér magyarok; Sálom vörös bolsevik nemzet gyilkos elftársak: Kohn Béla, Róth Manó örökösei; Te del o Del rom lókötõ megélhetési bûnözõ csávók; hány tyúkot loptatok az éjjel? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Felfüggesztettet kapott a rendõrre támadó férfi Megütötte az intézkedõ rendõrt majd a csuklójába harapott az okányi, 36 éves K. László május 4-én. A férfit hivatalos személy elleni erõszak bûntette miatt felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte szerdán a Szeghalmi Városi Bíróság.A bírósági tárgyaláson lejátszott rendõrségi segélykérés tanúbizonysága szerint sírva kérte a hatóság közbeavatkozását május 4-én 21 órakor a vádlott élettársa, K. Anikó (akivel azóta összeházasodtak — a szerk.), mert párja ittasan veszekedett, fenyegetõzött, õt „... lekurvázta, cirkuszolt.” A vádat ismertetõ dr. Molnár Edina kifejtette: az erõsön ittas K. László elõször a járõrparancsnok, zászlós feje irányába ütött, de õ elhajolt az ütés elõl. A járõrök, intézkedésük során jogszerûen testi kényszert alkalmaztak K. Lászlóval szemben. Az õrmester rendfokozatú járõr elvezetõ fogást alkalmazott a férfival szemben, de a kapálózó K. László megütötte a bal szemöldöke felett. Majd már az udvaron, miközben a földre vitt férfit szerették volna megbilincselni K. László beleharapott az õrmester csuklójába. A sértett rendõr látható sérülést nem szenvedett. A vádlott a bíróságon nem élt vallomástételi jogával de nem tartotta fenn korábban tett vallomását sem, amelyben hamisan azt állította, hogy a rendõrök bántalmazták elfogása közben és azt követõen.Az ügyész közérdekû munka, a védõ „preventív büntetés” kiszabását kérte a bíróságtól. Dr. Macsári József bíró K. Lászlót — végrehajtásában 2 évre felfüggesztett — 1 év börtönbüntetésre ítélte. Az ítéletet az ügyész tudomásul vette. A vádlott elõször szintén, míg meghatalmazott védõje elsõsorban a tényállás téves megállapítása miatt, illetve enyhítésért fellebbezett. Forrás: Beol.hu http://beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/felfuggesztettet-kapott-a-rendorre-tamado-ferfi-345960 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mi volt ez? 1.) Tabuvá _ nyiványított _ letagadott _ cigánybûnözés. 2.) Semmit mondó, nép butító, agyzsibbasztó NOL Blog W.C. falfirka. 3.) Egy halálos ágyán kinzott agyonerõszakolt haldokló nemzet halálhörgése. 4.) Egy kiirtás alatt szenvedõ pokolba rabosított tehetetlen nemzet elnémított jajkiáltása. 5.) Tömjén füst és szentelt víz a fontoskodó, kipás törvény hozó NOL Blog kabala cenzor ördögeinek és vörös bolsevik kápó bünsegédeiknek. 6.) Neo náci-faszista újnyilas-rasszista propaganda spam a szegény roma megélhetési bûnözõ haveraitok ellen. 7) Vészharang. Fenyegetõ vészfelhõkbe burkolozott Cigányia már a láthatáron.

70798 2010.12.02. 19:55:18

megnyugtatott Atlasz:)

185866 2010.12.03. 05:26:05

Sziasztok fehér magyarok; Sálom vörös bolsevik nemzet gyilkos elftársak: Kohn Béla, Róth Manó örökösei; Te del o Del rom lókötõ megélhetési bûnözõ csávók; hány tyúkot loptatok az éjjel? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Cigánybûnözés A Toroczkai László nevével fémjelzett Batyársereg megjelent a 'bûn fõvárosában' Kunszentmártonban. A helyi cigánybûnözõk ellen vonultak fel. Kunszentmártonban van cigánybûnözés, mi is többször dolgoztunk ott, de fehér ember számára elképzelhetetlen közállapotok vannak ebben a kisvárosban.Kép: http://files.blogter.hu/user_files/42511/0911_vajda.jpg Még 2008 novemberében beszéltem telefonon a helyi kapitánnyal, majd küldtem neki egy mailt és ajánlott levélben elküldtem tapasztalatainkat. Kollégám lement és készített egy videóriportot az utolsó túlélõvel, õ még két napig élt ezután, kétszer ütötték el!!! : http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/ketszer-utottek-el-egy-gyalogos-ferfit-259330 Aztán egy év múlva sem mozdult semmi. Ekkor a kapitány még a kontakt tényét is tagadta. Tértivevényt már nem találtam, mailt már töröltem. De gondoltam a híváslista igazol. Másfél hónap!!! egyeztetés után a Pannon kiadta a híváslistámat, de az ominózus hívás nyoma már nem volt a részletes híváslistámban. Elmeséltem a körjegyzõségen, hogy megbolondultam( ill. akkor még azt hittem). Erre mondják a lányok, hogy õk minden hónapban kikérik a híváslistámat. Összevetjük, hát láss csodát, a régiben benne a hívás, az újban már nincs nyoma! No comment. Azt hittem én naív ezzel vége a sztorinak. Pont nyíregyházi zsarukkal tárgyalok, erre felhív valami ezredes az ORFK-ról és közli a jó hírt: 'Polgármester úr, megtaláltuk a kunszentmártoni kapitánynak küldött emailt.' Mondom neki, hogy hálásan köszönöm, bár ezzel két apró probléma van. 1 Az én mailboxomban már nincs meg a mail. 2 Ki a fax kérte meg önöket , hogy keressék???? De, hogy értsétek mirõl szól Kunszentmárton alias Kalderásfalva: http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/ketszer-utottek-el-egy-gyalogos-ferfit-259330 http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kozelet/nem-akarja-kiadni-a-korhaz-az-uzsorasoknak-az-idos-ferfit-268692 http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kozelet/bemikrofonozott-embert-kuldtek-a-rendorok-az-uzsorashoz-265770 Aztán hosszú csend után jött némi sajtónyomásra a következõ, bár mindenki szabadlábon védekezett és minden ment tovább: http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/bekasztliztak-putricsellit-befuccsolhatnak-az-uzsorasok-293779 Íme a teleregény tovább, igazi csemege: http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/bulvar/a-rabszolgajukat-odaadtak-a-gyereknek-az-kilotte-a-szemet-313888 Forrás: drávapiski blog http://888.blogter.hu/449555/ciganybunozes - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mi volt ez? 1.) Tabuvá _ nyiványított _ letagadott _ cigánybûnözés. 2.) Semmit mondó, nép butító, agyzsibbasztó NOL Blog W.C. falfirka. 3.) Egy halálos ágyán kinzott agyonerõszakolt haldokló nemzet halálhörgése. 4.) Egy kiirtás alatt szenvedõ pokolba rabosított tehetetlen nemzet elnémított jajkiáltása. 5.) Tömjén füst és szentelt víz a fontoskodó, kipás törvény hozó NOL Blog kabala cenzor ördögeinek és vörös bolsevik kápó bünsegédeiknek. 6.) Neo náci-faszista újnyilas-rasszista propaganda spam a szegény roma megélhetési bûnözõ haveraitok ellen. 7) Vészharang. Fenyegetõ vészfelhõkbe burkolozott Cigányia már a láthatáron.

12513 2010.12.03. 05:31:03

Hát, ez tényleg MELEG HELYZET volt.

60145 2010.12.03. 06:35:36

30. medve1942: Ki is hozott belőlem egyet s mást....

15138 2010.12.03. 07:59:58

Jó, ha az emberből kijön a maximum. (még ma is tudok örülni a sztoridnak)

60145 2010.12.03. 08:19:45

32. Kedves Nefelejcs, ma már tudok derülni én is! És hála az ének, hogy a maximum csak utólag jött ki belőlem!

15138 2010.12.03. 11:03:40

Rossz, legrosszabb. Képzeld el, ha sikerül az akciód és még le is hányod magatokat. Olcsón szabadultatok. :D

60145 2010.12.03. 13:08:44

34. Nefelejcs: Az emléktől most próbálok szabadulni. De ha az a kis engedékeny nem tud feledni, s azóta a fiúkat szereti, akkor viselnem kell a felelősséget! Nem túl komfortos viselet.
süti beállítások módosítása