Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Blogprimadonnák, gerősködők, véleményterroristák

2012. szeptember 17. - Atlasz.

Ez egy alattomos filing, de nem a moziban (Alfonzó után). Osszátok el!

Ez egy alattomos filing, de nem a moziban (Alfonzó után). Osszátok el!


A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr368265186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2012.09.17. 09:13:02

Valamelyik csatornán a minap láttam A szerelem hálójában-t. Ott kérdezi Meg Ryan Tom Hankstől, hogy mi ez a Keresztapa mánia a férfiaknál? :) De természetesen +

60145 2012.09.17. 09:22:56

1. solide: Többféle válasz lehetséges. De vannak, akik jobban tudják. Övék az egyetlen!

11677 2012.09.17. 09:55:10

Szép, csokornyakkendős úriember! A KÉPMÁS című havilap májusi számában (30.o.) olvasható Krúdy Tamás: Lopakodó véleménydiktatúra című írása, melyben többek között a következőket írja: "Amerika látszólag valóban a szabadság földje. Az ottani 'véleményformáló elit' azonban olyanelsőre láthatattlanbn egyeduralmat épített ki, aminek, ha bárki ellene mer szegülni az rögtön intellektuális karanténban találja magát, elfogy körülötte a levegő,kihátrálnakmögüle a ponzorai, projektjei nem kapnak támogatást. Mondhatja továbbra is szabadon, amit akar, csak nem fogja meghallani senki." Utal Ménesi Krisztina Az észrevétlenűl lopakodó újj globális etika című cikkére, melyben ez olvasható: "A korábbi diktatúrák hangosak, erőszakosak, központosítottak, leigázóak, megfélemlítőek (voltak). A relatívizmus diktatúrája halk, rejtett, intézményeken belüli, 'barátságos', decentralizált, globális. Stratégiája lágy, alulról felfelé irányuló, nem hivatalos, belső."

193936 2012.09.17. 09:58:29

Természetesen,nekem mindig igazam van. (Fiatalon milyen könnyen kimondta az ember.)

11677 2012.09.17. 10:06:53

Bocsánat! Még ide tartozik: "...aki a kijelölt kereteken kívül is megpróbálna élni a szabadságával, azt rögtön megbélyegzik és ellehetettlenítik." Nem tudom miért, de mindjárt olyan jelzőkre gondoltam, melyeket én is kapok néha, mint például: - "szenilis vénember" - "kripta kommunista" - "zsigeri zsdógyűlölő" - "antiszemita" A felsoroltakból tényleg igaz, hogy 81. évemben járok, a Magyar Kommunista Pártba léptem be 1948. január 4.-én, egy vasárnapi napon, amikor mások misére mentek. Azóta azt az elvet vallom, hogy minden ember egyforma. Se nem rosszabb, se nem jobb a másiknál. Ugyanolyan emberi tulajdonságokkal rendelkezünk mindannyian. Ezért érthetetlen számomra, miért lennék zsidógyűlölő, és antiszemita.

13118 2012.09.17. 11:14:19

5: még hogy minden ember egyforma .... ekkora baromságot egy fiatal még benyalhat, na de aki ezt nem növi ki .... ha ez a mondás igaz volna, akkor tudnék énekelni úgy, mint Pavarotti és annyi idő alatt futnám a 100-at és 200-at mint Usain Bolt futotta most az olimpián. sajnos a tulajdonságaim között nem szerepelt operaénekesi tudás, és síkfutói gyorsaság se.

193225 2012.09.17. 11:37:57

Viszont tudsz bánni az internettel, amit Boltról azért nem feltételezek. Így kiegyenlítődtök.Mégis csak egyenlők vagytok, legfeljebb nem futtok,

210292 2012.09.17. 11:52:26

5. lord 2012. 09. 17. 10:06 Igen! ..., ahogy mondod ... - csak adalék: ..................... „A zsidók úgy keresnek, mint az episzkopálisok, de úgy szavaznak, mint a Puerto Rico-iak” – kezdte egy amerikai bonmot-val előadását Kovács András szociológus, aki a Megélni, megvallani konferencián a zsidóság, a politikai jobb és a bal kapcsolatáról beszélt. Kovács idézetével arra utalt: az amerikai zsidók a fehér, protestáns középosztály leggazdagabb közösségeinek szintjén élnek, mégis úgy szavaznak, mint Amerika legszegényebb bevándorlói. Az Egyesült Államokban ugyanis hagyományosan az amerikai értelemben vett baloldali-liberális Demokrata Pártra szavaz a zsidók nagy része, s csak kisebbik részük támogatja a republikánusokat. Kovács András szerint a zsidók Reagan idején támogatták leginkább a Republikánus Pártot, de akkor is csak a 30 százalékuk szavazott jobbra. „A zsidó diaszpóra politikailag nagyrészt baloldali, vagy baloldali vonzalmakkal bír” – mondta a szociológus, aki szerint persze ez a megállapítás közhelyszerű, és valahol természetes is: a zsidóság emancipációja a felvilágosodás után történt meg, és a felvilágosodásban gyökerező politikai erők léptek fel leginkább az univerzális, általános emberi jogok védelmében, az antiszemitizmus ellenében – szemben a nacionalista, nemzeti pártokkal a másik oldalon. „Ez a közhely azonban nem ennyire egyszerű” – tette hozzá Kovács András. A zsidóság mai politikai vonzalmai szerinte egy hosszabb történelmi fejlődés eredményeként alakultak ki, és nem kevés ellentmondást tartalmaznak magukban. A felvilágosodásban gyökerező emancipatorikus, asszimilációra törekvő gondolatok szerint a zsidóságnak fel kell adnia azt, ami zsidósággá teszi: a nemzeti és vallási partikularitást. Ha a zsidóságnak az az érdeke, hogy az őket is megvédő, univerzalizmust képviselő erők legyenek hatalmon, akkor ők maguk nem jelenhetnek meg nemzetként avagy vallásként – mert ezen partikuláris jellegzetességek ellen küzdenek az univerzalisták. Ez pedig ellentmondásos helyzetet eredményez. Hogy miként alakult ki ez a helyzet? Kovács András szerint nem volt evidens, hogy így kellett történnie: magának a felvilágosodásnak is volt egy korabeli zsidóellenes vonulata, hiszen a felvilágosodás képviselői olyan duális értékrendszerben gondolkodtak, amelyben egyik oldalon ott voltak az univerzális törvények, a jog, a liberalizmus és a demokrácia általános, mindenkire egyformán kiterjedő értékei; a másik oldalon pedig a zsidó karakterisztika, a vérség, a vallás, az ősi zsidó teokrácia világa állt. A francia felvilágosodás egyenjogúságot ígért, majd biztosított a zsidóknak, de csak mint egyéneknek, miközben a nemzeti partikularitásuk megszüntetésére törekedett. A francia példa pedig egész Európában elterjedt: Magyarországon Eötvös József és Kossuth Lajos voltak az emancipáció szószólói, de ők is azt képviselték, hogy a zsidóknak cserébe fel kell hagyniuk elkülönülő hagyományaikkal, szokásaikkal, mint például a különös ruházat, a szakáll, a kóser étkezés, és így tovább. „A nyugat-európai zsidóság elfogadta ezt az ajánlatot” – hangsúlyozta a szociológus. Magyarországon is megindult az emancipáció, bár kialakult egy törésvonal a régi hagyományaikat megtartó északkelet-magyarországi és a beolvadásra törekvő, asszimiláns dél- és nyugat-magyarországi, fővárosi, neológ zsidóság között. „A liberalizmus fénykora megoldani látszott a »zsidókérdést«, de hamarosan megjelentek az antikapitalista mozgalmak, amelyek új konfliktusokkal jártak” – magyarázta Kovács András. A szocialista, antikapitalista mozgalmakban sokan egymással azonosították a kapitalizmust és a zsidóságot – közöttük Marx is, aki egyébként azt vallotta, hogy az egész emberiséget kell emancipálni, s akkor a zsidók is emancipálódnak majd. Olyan baloldali mozgalmárok, mint Proudhon vagy Bakunyin sem voltak mentesek a zsidóellenes kijelentésektől. A 19. század végéig kérdéses volt, merre indulnak el a baloldali mozgalmak: az antimodernizmus, antikapitalizmus, antiszemitizmus felé, vagy pedig a progressziót, a modernizmust fogják-e képviselni. Mire eldőlt, hogy az utóbbi irány lesz a meghatározó, addigra viszont már kialakult a modern antiszemitizmus, és annak egész érvrendszere, kódolt nyelvezete. A zsidóság befolyásos szövetségest keresett és talált a baloldalban, hiszen a másik oldal alapvetően nem jöhetett szóba – mondta Kovács András, aki szerint természetesen a 19. században is voltak konzervatív zsidók, akik nem akartak a baloldalhoz csatlakozni. Egy 19. századi német, konzervatív zsidó publicista szerint mindezért a zsidók hazátlanokká váltak Németországban. A huszadik század folyamán hasadás keletkezett a különböző világnézetű zsidó csoportok között: a cári Oroszország antiszemita politikája következtében a szocialista, kommunista mozgalmakhoz csatlakoztak sokan, de megjelent a jobboldali cionizmus is. A kommunista mozgalom hivatalosan elutasította az antiszemitizmust, de ugyanakkor óvatosak voltak ezen a téren, hiszen a mozgalom alapjául szolgáló munkásosztályban jelen volt a régről gyökerező zsidóellenesség. Kovács András úgy vélte, a kommunizmus, mint elsajátított ideológia sokakban elfedte a zsidókkal szembeni eredendő attitűdöt. A szociológus ugyanakkor hozzátette: ma már nem egészen ez a helyzet a zsidóság és a különböző politikai oldalak kapcsolatában: a posztmodern korban a partikuláris közösségek, értékek újra erősödnek, az egyes csoportok újra saját identitásukat keresik. Erre utalnak az etnikai, vallási újjászületési mozgalmak a zsidók körében is. Ez a jelenség persze újra kiprovokálta az univerzalizmus körüli vitákat. A jelenkori multikulturalizmus Kovács András szerint egyrészt egy újbaloldali program is, az újfajta identitáspolitika ugyanakkor támogatható a jobboldal részéről is. Nyugaton is átalakulóban van a zsidóság és a jobboldal kapcsolata – sőt, egyes országokban már a helyi radikális jobboldallal lépnek szövetségre, immár az iszlám terjedésével szemben. A szociológus megemlítette, hogy a belgiumi Antwerpenben is így tettek a helyi zsidók és a flamand radikális jobboldaliak. „Ez egy fordulat jele lehet az eddigi paradigmában” – zárta előadását Kovács András. ................................ S itt a nolblogon van két-három identitászavaros buzi-komcsi-ausvicaberrál zsidó, aki veszi magának a bátorságot, hogy egyszerre beszéljen a Zsidóság és a Bolsevik-Kommunista-balliberalis idiótizmus nevében! - No most monggggggya má meg valaki, hogy ha ember nem tugggggya eldönteni, hogy Zsidó-e, vagy Liberalista Buzi, azzal a társadalom mit kezdjen???! A Liberalisták szerint minden ember egyforma, tehát NEM ZSIDÓ, ha meg ZSIDÓ, akkor meg nem lehet egyenlő a többivel, hiszen FELSŐBBRENDŰnek KIVÁLASZTOTT! ..., a BUZISÁGOT, meg TÍLTCCCSA A TÍZPARANCSOLAT! ...., MÓZES KŐTÁBLÁI! ..., de ezért az identitásBETEGSÉGéért NEM ÉN VAGYOK a BŰNÖS! AUSVICért SEM ÉN VAGYOK A BŰNÖS, hanem a BUZISÁG! ...., mikor egy ember nem tugggya, hogy hol a helye, mire képes, s mi az övé, és nem ismeri a KÖTELESSÉGEIT, csak a Zsidó jogaiért veri a nyálát ... EL KÉNE EGYSZER DÖNTENIÜK, hogy melyik jogok szerint akarnak "VELÜNK ÉLNI" a ZSIDÓJOGAIK SZERINT, vagy a Liberalista Emberesjogaik szerint!!? ...., s nem ÉN, a tisztességes Magyar baloldali ember vagyok az ellennsége, - ÉN csak TISZTESSÉGET és BECSÜLETET, Kétszínüség és kettősmérce szerinti tisztességet VÁROK EL, s elutasítom, kikérem magamnak a KETTŐSMÉRCÉT, az IDE-ODA UGRÁLÁST, az eccerZSIDÓ-eccerMAGYAR, aztán meg MAGYARZSIDÓ-ZSIDÓMAGYAR ÓTVAROS DUMÁT! - Mer AZ ÁLTALA KIHARCOLT LIBERALISTA DEMOKRATIKUS MÚLTIKÚLTI beengedte, TÁMOGADTA a Zsidó-Keresztény kúltúra ÁDÁZ ELLENSÉGÉNEK EMBERI JOGAIT, a egész Európában a Zsidók seggében rombatgatnak a FELBŐSZŰLT MOHAMEDÁNOK, - mert a ki sért, annak FEJVESZTÉS! ...., de a Magyarországi BUZI ZSIDÓK még mindig engem tartanak fasisztának .... Legyen igazatok WAZZE! ..., Én egy rohadt NÁCIFASISZTA VAGYOK, ...., s Ali dugja a seggedbe a Petárdát amikor engem fasisztázol! :)))))))))))))))))

60145 2012.09.17. 11:54:50

6. Hmmmm: Abszolút egyforma: a galamb két szárnya. Mert a bal pontosan olyan, mint a jobb, a jobb is olyan, csak még egy kicsit jobban!

60145 2012.09.17. 11:57:05

5. lord : Gerősködni annyit tesz, hogy akire megsértődtem, azt leantiszemitázom. Punktum. Talán sértettél valakit.

60145 2012.09.17. 11:58:24

8. Nyifu1 : Megbocsáss, de ilyen hosszú kommentet nem olvasok végig.

286278 2012.09.17. 12:12:44

3/a vélemény, a hír fontosabb fegyver, mint az atombomba. Olcsóbb, környezetbarátabb, és gazdaságélénkítő hatása is van. Nem kell már újdonságért Amerikába menni. A globalizáció eredményeképp véleményformáló elit, hírszűrő, láthatatlan egyeduralom, intellektuális karantén nálunk is található.

13118 2012.09.17. 12:14:16

9. Atlasz (szerkesztő) : kétlem, hogy abszolút egyforma. mármint a galamb két szárnya. nem egyforma az ember két lába, a két keze, a két füle, de a két szeme sem. az emberi arc két oldala se egyforma. az az elmélet, ami az emberek egyformaságát hirdeti, az egy embertelen elmélet, ami csak a diktatúrák elmélete lehet. gyakorlati megvalósítását lehetett tapasztalni Hitlernél, Sztálinnál, Rákosinál és kicsit könnyített formájában Kádárnál. most Orbán akarja kivitelezni ugyanezt a NER-jével, lassan az uralkodóvá váló magyarkodással és "hagyományőrzéssel". én nem szeretek se lovagolni, se hátrafelé nyilazni.

12880 2012.09.17. 12:28:32

Ez átverős mondat! Az "igazság" mindig kijelentésekre vonatkozik. A "tévedés" univerzuma itt viszont nincs megadva, ezért azt lehet értelmezni nem csupán kijelentésekre is. Így a kettő nem biztos, hogy beleilleszthető ugyanabba az univerzumba. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem! T.

11677 2012.09.17. 12:46:29

8-ra Nyifunak: Kovács fejtegetése egyértelmű, és osztállyelegű. Az ipari forradalom Magyarországon is kialakította a gazdag, tehetős osztályt - benne zsidókkal -, és a proli, munkásosztály - benne szintén zsidókkal -. Nálunk is a proli zsidók általában a baloldalhoz, a munkásmozgalomhoz tartoztak, a tehetős, jómódú zsidók, az arisztokráciához. Ma, a jobboldali zsidóink ugyanügy elítélik az egykori kommunista eszméket, gyakorlatot, mint a jobboldalhoz tartózó mások, holott nagyon jól tudják, hogy a szélső jobbnak köszönhetők a zsidótörvények, a holokausztban való részvétel. Ugyanakkor azt is tudniuk kell, hogy az akkori kommunisták Európa szerte harcoltak a fasizmus ellen, az ellen a rendszer ellen, mely a világ VALAMENNYI ZSIDÓJÁNAK KIIRTÁSÁT TERVEZTE. Ezért említettem meg már többször, több helyen, hogy más viszonyának kellene lennie az európai jobboldali zsidóságnak a kommunista eszmékhez és gyakorlathoz is, mint a jobboldaliaknak, mivel a kommunista rendszerek - legalábbis Magyarországon mindenképpen - NEM VOLTAK ZSIDÓGYŰLÖLŐ-, ANTISZEMITÁK! Aki ilyet állít, az hazudik! Igaz, viszont hogy - mint minden más tőkéstől, nagybírtokostól, egyháztól - elvették, államosították a vagyonát, - ha volt - felosztották földbírtokát. Egyszóval: más viszony alakult ki Európában - ahol dühöngött a fasizmus, a zsidógyűlölet -, minta világ más tájain. Ha én USA állampolgár lennék, ÉN IS A DEMOKRATA PÁRTRA SZAVAZNÉK! A hozzászólásod második részét - bevallom -, nem értem. Nem tudom KI AZ AKI VISSZA ÜTÖTT, így nem tudok állást foglalni. Egy biztos: nem kellene a zsidóságot, vagy akár egyet is "buzi" zsidónak nevezni. A jelzők aggatása kölcsönösen káros. Az látható az itteni blogvitákban is, hogy talán pont a többévszázados üldöztetés a zsidóságot sündisznó állásba kényszerítette. Ezért is tapasztalható egy nagyfokú összetartozás érzése náluk még akkor is, ha az bizonyos esetekben nem egészen indokolt. Türelem, türelem, türelem. Más dolog a vallási megközelítés egy személyhez-, vagy egyházához, és megint más dolog egy állammal kapcsolatos vélemény. MINDANNYIUNK RÉSZÉRŐL NAGYOBB EMPÁTIÁT MÁSOK FELÉ! Csak így jutunk - juthatnánk el - az egyetértéshez, magunk és mások részéről is a békés együttéléshez egyéni-, csoportos-, országos-, földrésznyi-, és világviszonylatban is!

34417 2012.09.17. 12:48:38

"Szerényen és őszintén Nem állítom, hogy igazam van, de megpróbállak meggyőzni." no, erre a primadonnára - bár, sztem inkább buffo - tökéletesen ráillik az illusztráció szövegmontázsa:-) funyi pedig nem kommentel, hanem agymenése van, már elég régóta. sajnos, nem fordul orvoshoz.

11677 2012.09.17. 12:57:50

10-re Atlasznak: Nem ismertem ezt a szlenget. Ha megsértettem valakit annak ott az e-mail címem, vagy akár a nyílt felület a kommentelés. Talán soha nem tiltottam le - ha blogot írtam - a hozzászólást. Lehet, hogy állítottam olyat, ami másnak nem tetszett, de - tudtommal - nem jelzösztem vissza senkit. Indoklást nem kaptam arra, miért a jelző, a minősítés.

210292 2012.09.17. 12:58:36

14. tarski 2012. 09. 17. 12:28 ..., hány Diplomád van ehhez az érthetetlen idiótizmusodhoz???! - merthogy se nem normális, se nem tisztességes, se nem ember NEM vagy ... CSAK NAGOKOS! - DE A TE NAGYOKOSSÁGODDAL a Társadalom, a Választópolgár SEMMIRE MEGY! ..., a többiek meg éheznek, ... többszázren Magyarországon MA IS EVÉS NÉLKÜL FOGNAK LEFEKÜDNI, ..... s evésről fognak álmodni ..... - persze tudom! A FIDESZFASISZTASÁG MIATT! ..., s ÉN meg ÉPPEN EZT SZERETEM BENNED, hogy ilyen ISTEBARMA VAGY, lehet TÉGED MUTOGATNI Orbi et urbi, orbi et Urbi ... Szeressük a BARMOKAT, lehet Őket mutogatni ELRETENTŐ példaként ..... :)))))))))))))))))))))

11677 2012.09.17. 13:01:08

17. kiegészítése: Nem megsértődni kell, hanem vitatkozni, ha valaki vitára ad okot.

210292 2012.09.17. 13:13:45

15. lord 2012. 09. 17. 12:46 Akcep! ..., ÉN nem tudok minden sértést olyan KÚLTÚREMBERIen kifejezni, mint más TÖBBDIPLOMÁS, nekem csak FATENGELYES ESTIÉRECCCCSÉGIIG fustotta .... s-alázást-nemzet-hazaellenességet KÚLTÚRÁLTAN és SZÓ NÉLKÜL ELTŰRNI, mert valakinek a vallása TÍLTJA SÁBECKOR a saját seggének a kitőrlését is ... , mert akkor az a Büdös Zsidó mégiscsak tőrlenseggű szarszagú büdös zsidó! De ez legyen az Ő MAGA DOLGA! ..., s esze ágában se legyen, hogy engem KIOKTASSON, hogy nekem hogyan kellene Magyarnak lennem ....

60145 2012.09.17. 13:21:20

13. Hmmmm : Erről szól a vicc! Lord szavát pedig nem javítom ki - a címben említettek gyakorlata szerint. Hogy jövök én ahhoz?!

60145 2012.09.17. 13:23:44

14. tarski : Ha a Keresztapa szövegét magyarázod, akkor talán éppen ezért példázatos. Igaz?

210292 2012.09.17. 13:29:04

21. little 2012. 09. 17. 13:17 .... tudod sokszor elgondolkodom, abbam a Zsidópénz uralta Áámérikában, hogy is egy Condolise RIZSA "NÉGER", "NÖ" "LESZBIKUS" többszörösen, több Egyenem Doktor-Doktorovicsa az Egyesült Államok Külügyminisztere?!! ..., hát nem a ZSIDÓSÁGÁÉRT, hanem AZ ESZÉÉRT, amit megvett és kihasznált a DEMOKRATIKUS ZSIDÓ! .... - szólj, nincs igazam, vagy okosíts föl .... :))))

60145 2012.09.17. 13:31:24

12. Purigator : Mindig volt véleményformáló elit, nem kell belekeverni a globalizációt. Bizonyos önbecsülést kölcsönöz a tagoknak, s a sznoboknak fáj, ha nincs módjuk belül lenni. Azonban Woody Allennek igaza lehet: Abba a klubba én be sem lépnék, ahová engem felvennének.

60145 2012.09.17. 13:33:12

16. harunalrasid : Talált, de el nem süllyed!

210292 2012.09.17. 13:34:53

16. harunalrasid 2012. 09. 17. 12:48 ..., csak AZT KELLENE ELDÖNTENED, hogy Zsidó vagy-e, vagy Buzi vagy-e, mert sem BUZIZSIDÓ, sem ZSIDÓBUZI nem lehetsz, ugyanis a KŐTÁBLA PARANCSOLATA TÍLCCCCCSSSAAA!!!!!!!!!!!!

60145 2012.09.17. 13:37:34

17. lord : Vannak, akik csak kinyilatkoztatnak, s ekképp hasonlatosnak vélik magukat Istenhez. Különben is: a legostobább rágalomból is ragad a megbélyegzettre valami. Aki megsértődik: veszít, beleértve magamat is. Örülök, hogy nem vagy sértődékeny!

60145 2012.09.17. 13:39:10

7. Shakespeare : Nem szükséges egyformaság a jogi egyenlőséghez.

210292 2012.09.17. 13:52:33

29. Atlasz (szerkesztő) 2012. 09. 17. 13:39 (?!) ..., nem emberek>emberek>mégemberebbek>annál is emberebbek>EMBERTELENEK .... ?! .., - mer a bantu-néger, az ablakom alá szaró Cigánygyerek, Nóóbel, és a Római Pápa IS EMBER, s a Libertiánus KÚLTÚREMBEREK SZERINT Egyformák IS, s EGYFORMA JOGAIK IS VANnak!

60145 2012.09.17. 14:17:12

30. Nyifu1 : "1. cikk: Minden emberi lény szabadon születik és egyenlő méltósága és joga van. Az emberek, ésszel és lelkiismerettel bírván, egymással szemben testvéri szellemben kell hogy viseltessenek. 2. cikk: Mindenki, bármely megkülönböztetésre, nevezetesen fajra, színre, nemre, nyelvre, vallásra, politikai vagy bármely más véleményre, nemzeti vagy társadalmi eredetre, vagyonra, születésre, vagy bármely más körülményre való tekintet nélkül hivatkozhat a jelen Nyilatkozatban kinyilvánított összes jogokra és szabadságokra. ... 3. cikk: Minden személynek joga van az élethez, a szabadsághoz és a személyi biztonsághoz. ... http://www.lexilogos.com/declaration/hongrois.htm

11677 2012.09.17. 14:31:46

22-re Atlasznak: Ha Hmmmm második bekezdésében foglaltakra gondolsz, akkor ott van a KEVERŐ zagyvaság, amikor Hitleréket Sztálibékkal keveri. Még mindíg nem érti, hogy a faszizmus, és a kommenizmus között aza LÉNYEGI KÜLÖNBSÉG, hogy az egyik a FAJELMÉLETRE hivatkozva írtotta az embereket, a másik OSZTÁLYELMÉLETI alapokon állt. Megoldás az - egyiknél minden nem fajtiszta germánon kívűl: gázkamra, kémény ég, - a másiknál vagyon nélküli élet. Mekkora különbség a kettő között! Csak illene észre venni.. Gondolom, hogy az ÉLET a lényeg!

11677 2012.09.17. 14:36:57

32-nél helyesen:elyesen: - az egyiknél minden nem fajtiszta germánon kívűk: gázkamra, kémény, ég;

34417 2012.09.17. 15:05:14

27. Nyifu1 2012. 09. 17. 13:34 neked meg azt kellene eldöntened, hogy a maradék neuronjaidat is eliszod-e, vagy a maradékkal, mint biológiai csoda, elvegetálsz-e? agyhalottként, ennyi ideig élni, tiszta csoda:-)))

60145 2012.09.17. 15:19:35

32. és 5. lord : "Azóta azt az elvet vallom, hogy minden ember egyforma." Szerintem: egyenlő.

23353 2012.09.17. 15:37:48

re 24. Nyifu1 2012. 09. 17. 13:29 Kedves Funyi bonyolult ez. Condolizza Rice nem volt kedvencem mert, republikanus (neo-konzervativ) es en a demokratakat kedvellem. Az hogy leszbi az itt nem tema. Mint irtam foleg az amcsi (de mas demokraciakban is) a penznek (szerintem) tulzottan nagy befolyasa van. Peldakeppen a bankok, olaj, gyogyszeripar, betegbiztositas, a melegek es igen az AIPEC azaz a zsidok lobbijanak is. Ugyan van mas zsido lobby, a J Street, amit en kedvellek, dee ok sajna kevesebb penzzel rendelkeznek.

13118 2012.09.17. 15:42:22

35. Atlasz (szerkesztő) : ez az, amit nem ért meg, hogy mi a különbség az egyforma és az egyenlő között. azt sem érti meg, hogy az egyik rendszer faji alapon, a másik meg osztályalapon irtotta az embereket.

284399 2012.09.17. 15:45:46

Az biztos, hogy az emberek nem egyformák. Egyenlőek? Talán, mint jogi kategória, alkalmazható lenne, ha nem lehetne jó ügyvédekkel pénzen szabadságot vásárolni. Na, akkor, mikor fogja az állam ezt a hátrányt kompenzálni? Netán ezért hunynak szemet a kisebb lopások miatt, hogy a társadalmi hátrányokat kiegyenlítsék? :-)

60145 2012.09.17. 16:04:28

38. Fügedi : Mindenkinek joga van jó ügyvédet fogadni, mindenkinek joga van vásárolni azt, amit akar, s amire telik neki a választékból. Az személyes teljesítményén, anyagi lehetőségei, eszén, jó és rosszkedvén és ízlésén múlik, hogy van-e rá lehetősége, és ha van, megteszi-e. Sokfélék vagyunk! El tudod képzelni másként a szabad akarattal, a legkülönbözőbb személyes és társadalmi adottságokkal bíró 6 milliárd önálló egyén világát? Az állam soha nem tudja ezt teljes mértékben kompenzálni! Ha szerinted igen, írj egy önálló bejegyzést erről, mert itt más a téma!

178479 2012.09.17. 16:09:36

14. tarski 2012. 09. 17. 12:28 "Ez átverős mondat! Az "igazság" mindig kijelentésekre vonatkozik. A "tévedés" univerzuma itt viszont nincs megadva, ezért azt lehet értelmezni nem csupán kijelentésekre is. Így a kettő nem biztos, hogy beleilleszthető ugyanabba az univerzumba. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem!" Kedves Tarski! Önnel szántani lehetne.

205707 2012.09.17. 16:20:06

Hogy is tudnék én versengni az itteni, jelentős hányadú okossággal..? (Még körmöm sincs, ami treszelgethetnék, minap tövig vágtam). Viszont kiárusítom a magam hiányos ismeretanyagát (ingyé!). valaki mondja meg, a képen jelzett FÉSZEDBE mit jelent? (Talán azért vagyok ilyen bunkó, mert nincs "fész"-em?) Na, itt se voltam...

205707 2012.09.17. 16:27:11

Jut eszembe; elfeledtem a post címét, így fogalmam se lehet, ki(ke)t illet... De ők biztosan tudják, hogy "jaj a legyőzötteknek", így azután a sportszerű vereség nem kenyerük. (Pedig, ha az lenne, volna mivel dobálózni..)

210292 2012.09.17. 16:29:26

31. Atlasz (szerkesztő) 2012. 09. 17. 14:17 Igazad van! ..., értelek ÉN ... A múltkor mondotta valaki, ... talán ZorróAszter .. (?!) - hogy néha/olyankor ...a Konvent ülésén "egy fekete lepellel LETAKARJÁK az Emberi Jogok Nyilatkozatát" .... - S AZÓTA hányszor takarták már le egy fekete lepellel, a liberalista szabadságjogok fekete leplével Népek-Nemzetek Önredelkezési nyilatkozatát .... , idegen kúltúrák-ideológiák-kisebbségi jogok nevében ...

178479 2012.09.17. 16:39:20

Fehér lepellel! :o)

13118 2012.09.17. 16:41:13

41: magyarul: képedbe, arcodba, szemeid közé - mondjam így fész tu fész ...

178479 2012.09.17. 16:46:29

http://www.sulinet.hu/tovabbtan/felveteli/2001/18het/tortenelem/hazassag1.jpg

178479 2012.09.17. 16:47:26

Eztet: http://m.cdn.blog.hu/sz/szeretetlang/image/declaraciondelosderechoshumanos2.jpg

12875 2012.09.17. 17:37:43

És mit akar az a kérő kéz? Valamiből nincs neki elég?

210292 2012.09.17. 18:00:19

Úgy mégjobb! ..., olyan szűzlányosan ÁRTATLAN! ..... , s még szelíd mosolyal is lehet embert ölni ... Örömömben is, és Gyászomban is .... :))))

60145 2012.09.17. 18:03:48

49. lujza : A kérdés jó! Azonban én úgy látom, hogy ez az illető mindenható úrmaga önfelmutatása. Azt közli velünk: Íme, beláthatod, hogy tökéletes vagyok.

60145 2012.09.17. 18:04:54

41-42. Purim, bizonnyal kielégítettek a kommentek.

60145 2012.09.17. 18:34:14

53. Drága Kalimpamama és Évalajos! Ti tudjátok, hogyan kell az elvadult kertben a barátságot megőrizni! Köszönöm itt is!

204112 2012.09.17. 18:35:07

35. Atlasz Biztos vagyok benne, hogy lord az egyenlőre gondolt. :-))

60145 2012.09.17. 18:49:59

55. Nyírfa : Így lehet! Azonban némelyeket nem zavar, mit mond és ír az ember, s elmondják helyette, hogy mire is gondolt valójában! Keresnek hozzá egy alkalmas értelmezési keretet, húsz értelmetlen szakszóval, ilyesmivel foltozta a pofára esett önjelölt akadémikus az igaztalan vádjain esett lyukakat. De megy ez sokkal egyszerűbben is, itt a NolBlogon. Nem akartam, hogy összetévesszenek ezekkel a mélybloggerekkel!

204112 2012.09.17. 18:59:19

56. Atlasz Gyarlóságaink közé tartozik, hogy mindaddig kompenzálunk, amíg nem fedezzük fel a valós értékeinket. Mindenki a magáét. Ha valaki tudja, hogy ez gyermekkorban a legideálisabb - Te, igen. De később sem reménytelen, sőt, talán erről szól az életünk. Meg kéne könnyítenünk egymás számára.

204112 2012.09.17. 18:59:21

56. Atlasz Gyarlóságaink közé tartozik, hogy mindaddig kompenzálunk, amíg nem fedezzük fel a valós értékeinket. Mindenki a magáét. Ha valaki tudja, hogy ez gyermekkorban a legideálisabb - Te, igen. De később sem reménytelen, sőt, talán erről szól az életünk. Meg kéne könnyítenünk egymás számára.

204112 2012.09.17. 19:00:00

Elnézést, mostanában dupláz, tripláz a gépem.

13118 2012.09.17. 19:14:08

Nyírfa: s akkor humánusabb osztályalapon irtani a másik embert? csak mert neki boltja volt, vagy 50 hold földje, vagy más volt Goldbergert? (fiatalabbaknak: Goldberger Leó a magyar textilipar nagy alakja, gyáros, a Gestapo tartóztatta le és 1945. május 5-én Mauthausenben halt meg ... ha Magyarországon életben marad, akkor Rákosiék vetik börtönbe)

204112 2012.09.17. 19:32:59

60. Hmmmm Nem, Hmmmm. Gyilkolni, semmilyen alapon , semmilyen formában nem humánus. Éppen ezért, abba is kéne hagyni már.

13118 2012.09.17. 19:39:08

Nyírfa: látod, nem nyugszik se Lord, se freewolf (most Fügedi), és botzheim sem.

60145 2012.09.17. 20:08:02

58. Nyírfa: Így van. Így kellene lenni. Át kellene lépni a normális kapcsolatok akadályai fölött.

11677 2012.09.17. 20:33:13

35-re Atlasznak. Kösz! TERMÉSZETESEN ÚGY ÉRTEM, AHOGYAN TE IS. Gondolom, hasonlóan érti mindenki, aki úgy is akarja érteni.

60145 2012.09.17. 20:37:22

58. Nyírfa : Kicsit személyesebben: ha a butaság gőgje agresszivitással párosul, besokallok.

60145 2012.09.17. 20:37:52

64. lord: Köszönöm, rendben.

11677 2012.09.17. 20:43:09

62-re Hmmmmm-nek: Kedves hümmögő! Aki akar, az megért, aki meg nem, annak hányhatom nemcsak a borsót a falra... Lehullik róla. Osztály alapon NEM GYILKOLT SENKI. Mégegyszer nekifutok, hátha érthetőbb lesz: Elvették a vagyonát, de nem ölték meg. A fasiszták elvették a vagyonát, és meg is ölték. Csak ennyi a két rendszer között a különbség.

34417 2012.09.17. 21:05:09

atlasz, csodálom a toleranciádat, vagy inkább a gyógypedagógiás képességed! te komolyan vitapartnernek tartod funyit? na igen, egy intelligens ember megpróbálja meggyőzni - érvekkel - kissé elborult agyú vitapartnerét, mert hát, optimista, és bízik a sikerben. ez idáig rendben van. de funyit meggyőzni?

60145 2012.09.17. 21:21:13

68. harunalrasid : Köszönöm. Én ritkán akarok (meg)győzni, és akkor sem minden áron.

12910 2012.09.17. 22:05:22

32-re Lordnak "egyiknél minden nem fajtiszta germánon kívűl: gázkamra, kémény ég, - a másiknál vagyon nélküli élet. Mekkora különbség a kettő között! Csak illene észre venni.. Gondolom, hogy az ÉLET a lényeg!" milyen mocsok elmélet ez vagyon nélküli élet miért jobb mint a halál? ettél te a felszabadulás után nyers krumplit, mert nem volt semmid? ettél te a korai kádári időkben minden nap pirított grízt, mert mást nem tudott anyád adni neked? hol éltél te akkoriban? és utána? mennyire undorító elmélet ez, agyam megáll!

12910 2012.09.17. 22:18:21

Lord, nagyon feltuningolhatott a mostani kormány diktatórikus rendeletei, irányelvei, de ki kell ábrándítanom téged, az az idő, amikor te kurvára jól érezted magad, az soha többé nem jöhet vissza! kösz, de ebben nőttem fel, ez nekem újra nem kell. vonulhatnál vissza a szép munkásságoddal együtt, de belőletek elegünk lett, köszi, nem kelletek! sem viktorba újraötvözve, sem pucéran!

283390 2012.09.17. 22:22:31

Sem a fasizmus sem a kommunizmus sem a demokrácia nem mentes az erőszaktól, még a halottak számában is pariban vannak... Ha ezzel az alappal indulunk neki a vitának, akkor van értelme, ha nem, akkor falra hányt borsó.... Ha az izmusok nem arra törekszenek, hogy a jólét, vagy egyáltalán az emberi lét jobb legyen, és mindenkinek jobb legyen, a lehető legtöbb embernek, akkor azokat az izmusokat el kell vetni.... Ha a történelmi szükségszerűség veti el, az viszont eddig mindig vérbe fulladt..... Nem kéne megvárni.....

60145 2012.09.17. 22:30:34

Itt mintha egy máshol kezdett vita folytatódnék. Isten ments, hogy beleszóljak, de ha nincs élet, akkor mi más lehetséges számunkra??

178479 2012.09.17. 22:57:26

70. yankari 2012. 09. 17. 22:05 Kedves Yankari! Lehet, hogy Önöknek újdonság volt az éhezés 45 után, de millióknak megszokás volt, és nem csak 19-45-ig, de ezer éve. Az én nagyszüleimnek, dédszüleimnek is. Úgyhogy ne hasonlítsuk még Rákosit se akár Horthyhoz, akár ehhez a 20 évnyi szép új világhoz. Kádárt meg pláne.

204112 2012.09.17. 23:14:15

73. Atlasz Hiszen lord éppen azt mondja, hogy az ÉLET a LÉNYEG. :-))

60145 2012.09.18. 06:46:11

75. Nyírfa : Ami a témához tartozik: én nem saját érvényesülésemért és nem személyekkel, hanem nézetekkel vitatkozom. Lám, így is megérkezett ez első mínusz, ami semmiféle gondot nem jelent...

205707 2012.09.18. 07:21:39

60.-ra! Kösz Hmmmm! Szemtől szembe (fész tu fész) mondom, nehogy a füledbe jusson: azért dicséretére legyen mondva a Rákosi-Kádár korszaknak, hogy komoly hírnevet szerzett őrzött) a szocialista BUDAI GOLDBERGER textilgyárnak. (Szemben a csepeli Weiss Manfred gyárral..)

12880 2012.09.18. 08:14:44

23-ra! Atlasz! Igen, és éppen ezért nagyon jó idézet! T.
süti beállítások módosítása