Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Pont

2014. március 01. - Atlasz.

.

1954.08.16. - 2012.03.01.

Elsősorban saját magával szemben volt kíméletlen. Egyenesen beszélt másokkal is, de nem afféle intellektuális álságossággal, hogy tudjátok, rossz a modorom, erről igazán nem tehetek, és csupán azért, és nem holmi tahóságból vagy lekezelésből fakadóan küldelek el Kedves Ti a búsba, hiszen én volnék a tánc és illemtanár, a fentebb stíl és emberi hang, tele empátiával, kulturmaszlaggal, miegyébbel, bocsi-bocsi-lécci! Nem így, hanem pontosan fogalmazott és kegyetlenül őszintén.

Más utat járt be, mint a többiek. Sérült gyermekként kezdte, nem túl harmonikus, vegyes értékrendű családban. Az iskolában soha ki nem hevert ellenszenv érte. Megjárta az alkohol poklát, férfivá érő fiát még látta elindulni, végül odatalált Istenéhez.

Bloggertársunk, barátunk Anton, Kava, részt vett a blogvitákban, ha kellett keményen Nagy Bandót idézte: Az eszem demokrata, a szívem szabad, a faszom fideszes. Nem volt előítéletes, nem hordott szemellenzőt. Mindenről lehetett vele vitatkozni, intellektusa lehetővé tette. Ha törölt, megindokolta. Számára nem létezett olyan cél, amelynek érdekében feladta volna szuverenitását, hogy sokak közt megbújva antifasiszta egységfrontban követelje akár egy nyilvánvalóan aljas bejegyzés szerzőjének kitiltását. Felvállalta életét jó-rossz döntéseivel együtt. Ha szükségét érezte, helyeselt, ha kellett vitázott, tudomásulvétel esetén kitette a pontot.

2012. március elsején hajnali kettőkor, anyai nagyapja 100. Jahrzeitján.

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr208265284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freewolf 2014.03.01. 07:32:09

Konstruktív az emlékezet, néha túllép a történéseken és a tényeken. Egy ilyen idealizált képnek a múzeumban a helye, a valósághoz elég visszaolvasni a múltba! http://freeman44.nolblog.hu/archives/2009/12/11/Nyilt_level_AntonKavanak/

11692 2014.03.01. 07:50:41

Jó olvasni ezt az emlékeztetőt, köszönet érte. Freewolf meg szégyellje magát.

freewolf 2014.03.01. 08:07:36

Inkább az szégyenkezzen, aki szépít a múlton. Én bizonyítok, nem a levegõbe beszélek meghatva saját jóságomtól.

60145 2014.03.01. 08:26:40

Kava nem sokak közé megbújva követelte egy nyilvánvalóan aljas bejegyzés szerzőjének kitiltását. Ezt a 4. kommentbe linkelt szöveg sem állította. Mivel az nem szerzője írói munkásságának a része, a továbbiakban vele nem foglalkozom. Kérem, hogy más se tegye.

60145 2014.03.01. 08:27:57

5. Kedves Évalajos, elnézést kérek, hogy késtem a 7. hozzászólásommal.

freewolf 2014.03.01. 08:40:20

Nyilvánvalóan aljasul, sunyin fenekedni és hazudni talán érdem egyes szerint, de a becsületes embereknek erről más a véleménye. Nem óhajtok egy halottal vitázni, de az élők valótlanságait nem hagyom szó nélkül, mert a szép hazugság nem igazság még!

328387 2014.03.01. 09:16:40

9. freewolf (látogató) 2014. 03. 01. 8:40 Mondja ezt egy "gondolkodó liberális érzelmű" hazudozó.

freewolf 2014.03.01. 09:39:34

11. Mi van nácikám? Találva érezted magad a hazudozást illetően? :-)

328387 2014.03.01. 09:56:37

Kedves Freewolt! Mint minden szellemi fogyatékos náci, Ön is azt hiszi, elég visszapöccinteni a cimkét, és minden rendben. Ám engem senki nem tart nácinak Önnel ellentétben. Úgyhogy ezt a próbálkozását is besorolják az Ön közismert gátlástalan és permanens hazudozásának megszokott sodrába. Apropó még mindig nem magyarázta ki, hogy miért hazudta magát "gondolkodó liberális érzelmű"-nek.

Freewolf 2014.03.01. 10:20:30

15. Zorrofűrer! Minek magyarázkodjak egy fogyatékosnak? Irány a homok és gyúrj pogácsákat nácikám! Érvelni nem tudsz, logikából nulla vagy, de hazudozásból kitűnő! Úgy látszik, találó volt a megnevezés, hogy így rákattantál! :-)

11677 2014.03.01. 10:24:34

Antont én is becsültem, de sokat vitatkoztam is vele. Az egyik Vele való vitámat nemrég egy hozzászólásban közzé is tettem. Ennek a lényege az volt, hogy a rendszerváltás környékén a MAZSIHISZ kiadott egy állásfoglalást, miszerint a magyar zsidóság a kommunizmus áldozata volt. Ezt védte lényegében Anton, és ezt vitattam én. Ez a MAZSIHISZ állásfoglalás azért volt - szerintem - káros, mert azonosította a kommunizmus bűneit a fasizmuséval, - egyben azonosítva a kommunizmust a fasizmussal - ami számomra elfogadhatatlanul hazug. Hiába hoztam fel Natan Saranszkij - aki sem rokonom, sem baráton, de még csak nem is ismerősöm - nyilatkozatát ez ügyben, hiába való volt. Natan Saranszkij nyilatkozata az ATV-nek: 2010. 09. 02. (2000 ember előtt beszélt a HETEK közéleti klubban www.vadaszgabor.hu ) A Fidesz kormány a holokauszt tagadás mellett a kommunista rendszer bűneit is bünteti. Erre az alábbit mondta: Ő, aki harcolt a kommunizmus bűnei, az antiszemitizmus bűnei ellen, azt gondolja, nem szabad felmenteni, vagy kisebbíteni a bűnöket, mert ezek, elítélendőek. „Mégis azt kell mondanom, hogy a holokauszt bűne teljesen egyedi, hiszen egy tudatos döntés volt, aminek az volt a célja, hogy minden zsidót kiirtsanak a világ minden országából. Ezt a bűnt semmilyen más bűnnel nem szabad egy szintre emelni” A beszéd teljes szövege: www.hetek.hu/fokusz/201009/natan_saranszkij_beszede_a_hetek_kozeleti_klubban A beszéd videó felvétele: www.atv.hu/belfold/20100901_a_hetek_kozeleti_klubban_tart_eloadast_natan_saranszkij Végkövetkeztetésem: Ha ma antiszemitizmus van Magyarországon, és növekszik Európában, akkor annak az az oka, hogy a magyar és európai zsidóság NEM ISMERTE FEL HOGY AZ Ő HELYZETÜK TELJESEN MÁS VOLT A FASIZMUS DÚLÁSÁNAK IDEJÉBEN, MINT A VILÁG BÁRMELY MÁS ORSZÁGÁBAN ÉLŐ ZSIDÓSÁGÉ. Ha az akkori kommunisták - közöttük döntő súllyal a szovjet Vörös Hadsereg - nem semmisíti meg a fasizmust Európában és az esetleg általa elfoglalt más országokban, akkor ma már ezeken a területeken az írmagja sem marad a zsidóságnak. Az amerikai földrészen élő polgárok azonosíthatták a fasizmust a kommunizmussal, mert őket mindkettő érintetlenül hagyta de az európaiak NEM! SAJNÁLATOSNAK TARTOM, HOGY AZ EURÓPAI ZSIDÓSÁG - így a magyar is - MAGÁÉVÁ TETTE az akkori amerikai álláspontot.

328387 2014.03.01. 10:50:07

16. Freewolf (látogató) 2014. 03. 01. 10:20 Én arra kattantam rá, hogy egy mocskos kis hazug náci disznó becsületes emberekről beszél és hazugnak nevez másokat. Például itt a soha vissza nem térő alkalom, hogy kimagyarázza, miért hazudta magát "gondolkodó liberális érzelmű"-nek.

Freewolf 2014.03.01. 11:09:05

Mondtam már nácikám, hogy nem fárasztom magam magam veled. Liberálisan gondolkodó, szabadelvű vagyok és nem szeretem az ilyen ingerkedést, meg a hazudozást sem. Az ilyen nácikat, meg a hazugokat ajnározókat ki nem állhatom!

11677 2014.03.01. 11:12:17

17.kiegészítése: Most látom, hogy a videó felvétel ezen a linken NEM jön be.

328387 2014.03.01. 11:33:30

Kedves Freewolf! "Liberálisan gondolkodó, szabadelvű vagyok " Ugye mindenki ismeri az Ön liberálfasisztázását. És bárhol nézzük a kommentjét, csak nácibeszédet találunk. Nem fordít elég gondot az álruháira: mindig kilóg alóla a zöld ing és az árpádsávos karszalag. Itt például náci számonkérőszékkel fenyegetőzik a liberális szabadelvű gondolkodó: http://bastya.nolblog.hu/archives/2013/08/06/Bastya_elvtars_es_a_vizcsap/ Freewolf 98-as számú kommentje: "Az ilyen hungarofób fajtája a rasszista. A fajtátok a legnagyobb ellensége a magyarságnak és ne hidd, hogy nem kérjük egyszer ezt számon minden liberálfasisztától!"

freewolf 2014.03.01. 12:06:59

Vállalom. A liberálfasisztákat, mint magyarelleneseket számon kell kérni a magyarság elleni bűntetteiért. A bűnösöknek ez jut.

328387 2014.03.01. 12:28:04

24. freewolf (látogató) 2014. 03. 01. 12:06 Ehhez képest mit is vet szegény Anton szemére? És ehhez hogyan is viszonyul ez?: "Liberálisan gondolkodó, szabadelvű vagyok és nem szeretem az ilyen ingerkedést, meg a hazudozást sem."

163107 2014.03.01. 12:39:03

Atlasz, jól tetted, hogy megemlékeztél Antonról. Idáig rendben. Én is meg fogok emlékezni az Antont követő Medvéről - aki a barátom volt. De ez semmi, ő a legokosabb, legműveltebb, legbölcsebb kommentelő is volt. Kár, hogy ezt a megemlékezést nem túl elegáns célzásokkal tűzdelted át meg át. Én hasonló esetben, ha éppen mások ekézésére használnék fel egy in memoriam jellegű írást, akkor megnevezném azokat, akik: "sokak közt megbújva antifasiszta egységfrontban követelje akár egy nyilvánvalóan aljas bejegyzés szerzőjének kitiltását." Kik ozuk??? Miért vagy sumák, Atlasz? Lám megjelent Wolf, aki nem bírja feldolgozni a kitiltását - de menet közben szinte szépíróból iszonyúan gyűlölködő ember lett - sajnálom Wolf. És nem jó, hogy egy olyan jó fej, mint Zorro - idejön személyeskedni. Függetlenül, hogy igaza van-e, vagy sem. ZorroAster annyira jó fej, olyan sokoldalú ismeretei vannak, annyira művelt és nagy tudású, hogy (bazd meg Zorro, nem kíméllek) igenis debil dolog tőle itt huzakodni. Nos Atlasz, tudom, nem állod a stílusomat néha, vagy sosem - de annyi biztos, mindig a nevén nevezem a gyereket: te is nevezd a nevén azokat, akik tánc és illemtanárként "kultúrmaszlaggal", stb álságoskodnak intellektuálisan. Ez nem emlékezés, ez ekézés, sunyi, alattomos módon. Ugyanis én nem kertelek.

328387 2014.03.01. 12:51:15

"ZorroAster annyira jó fej, olyan sokoldalú ismeretei vannak, annyira művelt és nagy tudású, hogy" Má montam, hogy a kevélység bűnéba akarsz rántani hiába. Távozz tőlem! Nyíhuhuhu!!!!! :o) :o) Na elég debil volt? :o)

163107 2014.03.01. 13:13:21

Aj, Zorro, a kevélység rút szeplő egy entellektüel orcáján...-)))

163107 2014.03.01. 13:48:13

24. freewolf (látogató) 2014. 03. 01. 12:06 Vállalom. A liberálfasisztákat, mint magyarelleneseket számon kell kérni a magyarság elleni bűntetteiért. A bűnösöknek ez jut." Valódi, borzalmas veszteségeket okozó magyarellenesség a múlt században kétszer is volt: mind a kétszer egy irtózatos háborúba sodródás: sőt akarás. Nem a liberálisok generálták, és nem ők léptek be a háborúkba. Mindkét esetben egy - egy millió magyar pusztult el, teljese értelmetlenül. Mind a két háborúban előkészületlenül, kellő felszerelés nélkül küldték ÁGYÚTÖLTELÉKNEK a magyar katonát. Papír bakancsban, meleg ruha nélkül - először Galíciba - ott sincs mindig nyár - aztán 20 év múlva a Don mellé. Lelketlenül, idegen célokért. Ezek voltak a valódi magyarellenes pribékek, Wolf. Tisza és a kormánya, (Tisza bűne az égre kiált. Mert ráadásul látta, tudta, hogy nincs az ország felkészülve - előre tudta), majd, akik minden veszteség és baljós előjel ellenére végig, az összeomlásig kitartottak a rossz partner mellett - nekik köszönhető Trianon. 20 év múlva még kártékonyabb brancs követett el országárulást, hazaárulást, háborús bűncselekményeket - miattuk lettünk szovjet megszállás alatti ország. Ennél magyarellenesebb fellépés nem is lehetne. Az a rezsim, amelyik a saját honfitársait küldi ok és értelmes cél nélkül a vágóhídra, felszerelés, munició, ruha nélkül, kétszer egymás után - nos az hazaáruló és magyarellenes politikát folytat, mert nem a magyar emberek, hanem a saját hatalma miatt vitte vágóhídra ezeket a magyar embereket. 2 milliót összesen!

78126 2014.03.01. 14:13:14

Megtennétek, hogy ezt a posztot meghagynátok azoknak, akik emlékezni szeretnének Antonra, és nyitnátok egyet a vitára invitáló felvetéseknek? Megköszönném!

163107 2014.03.01. 14:33:46

Anemone, akkor először is a szerzőt kérd meg (megköszönném), hogy az emlékezés ürügyén ne olyanokat ekézzen, és célozgasson rájuk, akik nyilvánvalóan nem tudnak védekezni sem, mert sunyi, sumák módon vannak megjelenítve - mindenki azt gondolja szereplőnek, akit akar. "Egyenesen beszélt másokkal is, de nem afféle intellektuális álságossággal, hogy tudjátok, rossz a modorom, erről igazán nem tehetek, és csupán azért, és nem holmi tahóságból vagy lekezelésből fakadóan küldelek el Kedves Ti a búsba, hiszen én volnék a tánc és illemtanár, a fentebb stíl és emberi hang, tele empátiával, kulturmaszlaggal, miegyébbel, bocsi-bocsi-lécci! " Na, kik azok, vagy név szerint ki, aki a "tele empátiával kulturmaszlaggal, miegyébbel" tüsténkedtek itt a nolblogon. Többek közt, nem mellesleg ugye a szerző. Pont ilyenekkel jön szinte mindig, és sikere is van. Nem Antonról írt a szerző, nem. Ürügy volt: " Ha törölt, megindokolta. Számára nem létezett olyan cél, amelynek érdekében feladta volna szuverenitását, hogy sokak közt megbújva antifasiszta egységfrontban követelje akár egy nyilvánvalóan aljas bejegyzés szerzőjének kitiltását." Mi ez??? Hogy jön az egyén szuverenitásához hogy antifasiszta egységfrontban követeljen akármit is? Gizike és gőzeke. Anton- Kava több száz, nagyjából ezer postot írt., Volt ilyen is, olyan is. Nem róla szól Atlasz méltatása. Azokról, akiket ő rühell.

78126 2014.03.01. 14:47:26

Osszián, mindenkire értettem. Megtettem.

23353 2014.03.01. 15:32:52

Szerintem ezen poszt Anton emlékére íródott és Anton különlegességét akarta kiemelni. Szerintem is egy egyedülálló blogger volt. Minden más belemagyarázás és sajnálatos személyeskedés.

freewolf 2014.03.01. 16:20:33

Hagyd őket Osszi! A becsület szó semmit nem jelent nekik!

280433 2014.03.01. 16:24:03

34. little Nem! Azt egy bármely bloggerről egy másik postban is meg lehetett volna írni! Már, ha olyan fontos dolog! Így összevegyítve Anton emlékével .... Az elején a megemlékezésre adtam pluszt!

13066 2014.03.01. 17:32:44

Azon kevesek közé tartozom akik személyesen is ismerhették......

328387 2014.03.01. 17:33:25

35. freewolf (látogató) 2014. 03. 01. 16:20 A vért megint kifelejtette. Tudja? Vér és becsület. :o)

60145 2014.03.01. 17:51:13

Úgy emlékeztem Antonra, ahogyan én megismertem, ami miatt számomra fontos volt a jelenléte. Arra emlékeztem, amiben egyedi volt, ami megkülönböztette elvbarátaitól is, hogy szabad ember. 36. GeGá - épp ezt nem tudtam volna másik bloggerről megírni. Hadd legyek ebben én illetékes.

280433 2014.03.01. 19:33:35

39. Atlasz (szerkesztő) Rendben!

17910 2014.03.01. 21:03:46

Én személyesen nem ismertem Antont. Viszont nagyon szerettem az írásait amiket a küzdelmeiről írt az alkohollal, a világban, a családjában neki jutott szerepeiről. Sallangmentesen, pátoszok nélkül, kristálytisztán, hazugságok nélkül. Méltósággal volt büszke zsidó - és lehetett is! Ő nem azok közé tartozott, akik a zsidóságukat hisztérikusan maguk előtt tolva kérnek ki maguknak mindent, ami nem az ő érdeküket szolgálja. Ezt akkor láttam először, amikor a nagy hisztérikus "üldöznek minket, mert..." blogger kivonulás volt egy szigetre - ő maradt! Úgy írta, demonstrált. Hogy a gyerekkori betegsége miatt rokkant és nehezen jár, azt is az egyik írásából tudtam meg, amiben leírta, hogy több lépcsőn kell lemennie nap mint nap, azért, hogy el tudjon jutni a templomba. Kínok kínját állta ki, mire le meg visszajövet fel tudjon menni azokon a lépcsőkön... De ezt az utat minden reggel megtette... önmagáért, a hitéért, a zsidóságáért, a zsidóságért.... Ennyi volt, amit ő tehetett. Atlasz, amit írtál szép és igaz megemlékezés!

17910 2014.03.01. 21:18:08

Re 26. Osszián! Hogy is írod? Te meg fogsz emlékezni Medvéről, aki a barátod volt? Ne tedd! Medve nem volt a barátod, azt sem tudtad, hogy meghalt, pedig sok lapban megjelent, itt a Nol-on is! De te akkor lepődtél csak meg, mert "ugyan láttam a hírt, de valahogy nem ugrott be, hogy ő az!" Ezt írtad nem????????? Medve tudása, nagysága nem érdemli meg, hogy egy ilyen kis hazug firkász emlékezzen meg róla! Mint ahogy Anton sem érdemelte meg azt a kommentet, amit akkor kapott, amikor az alkoholizmusáról írt, a nagy "védjük a zsidóságot meg a cigányságot" hírdető egyik vezető blogger azt írta neki, gonoszul, hogy gödörbe vele és földet rá! Tudod, te kis nyavalyás, akkor éppen ünnep volt, s küldtem egy dalt a NolBlogosoknak, de előtte elküldtem Antonnak is, azzal a céllal, hogy engedje szabadjára lelkét, s ne törődjön a sok hozzá nem méltó sz@rházival! Most újra elküldöm Neki, remélem hallja ott fent! http://www.youtube.com/watch?v=6noDLnG3CZs

163107 2014.03.01. 21:40:32

42. MaNetti 2014. 03. 01. 21:18 Re 26. Osszián! Hogy is írod? Te meg fogsz emlékezni Medvéről, aki a barátod volt? Ne tedd! Medve nem volt a barátod, azt sem tudtad, hogy meghalt, pedig sok lapban megjelent, itt a Nol-on is! De te akkor lepődtél csak meg, mert "ugyan láttam a hírt, de valahogy nem ugrott be, hogy ő az!" Ezt írtad nem?????????" Higgadj le. Bár nem ültem a gép előtt, amikor először megjelent a hír, sőt nem nyitottam meg az osszian@citromaol.hu fiókomat, ahol ott volt a családtól az értesítés - gondolom egyedül nekem - vagyis pár órát késtem, de csak pár órát. Attól bizony még a barátom volt, amire NAGYON büszke vagyok. Higgadj le, és olvasgasd a postjaimat, ahol Medve annyiszor írt. Antonnal kifejezetten jó volt a nexusom, sosem sértettem meg, ő sem engem. Kommentelgettünk egymásnak: ennyi volt. Bizony megemlékezem róla, kis, hazug, szabad földes firkász nyanya. a pofátlanságotokból most már elég. Abból élsz, hogy egyszer egy lapnál ütögethetted a gépet, kioktatsz itt másokat, sértegetsz, holott soha az életben nem szóltam hozzád. Ahogy Medve se szólt hozzád soha az életben. Vagy igen??? Semmit nem tudsz rólam, még annyit se, amennyit én rólad - és biztosíthatlak, hogy egyáltalán nem érdekelsz.

17910 2014.03.01. 22:24:06

Osszika! Miért kellene nekem lehiggadnom? Úgy tűnik nem én vagyok dühös, hanem Te, arany gyerekecske! Nőjjél már fel b@szki, vagy tanulj egy ti8sztességes szakmát, legyél mondjuk műbútor asztalos, gipszkartonos, esetleg üvegfúvó! Abba aztán bele lehet álmodni mindent, ami nem történt meg veled! Csak egy a baj - kurvára kell érteni hozzá! Az üvegfúváshoz is kis majom! Volt az az elkésett e-mail nyitogatás vagy tíz napos is! Merre jártál nyanya (már mint én) apró szentje? Csak nem a sokadnapos kómádat hevergetted éppen ki???? Szívesen röhögnék - de mivel Medvéről van szó, az iránti való tiszteletből lezárnám a veled való szájkaratét! Pá, kicsi huszár! Csókol: Nyanya :D

17910 2014.03.01. 23:06:17

Ja, Anront sosem értetted meg? Medve megértette. Egyszer azt írta neki: "Olyanokat írsz, mint aki búcsúzik...." Nekem úgy tűnik, nagyon értették egymást. Pedig lehet, hogy nem is voltak barátok??????

15138 2014.03.04. 12:59:54

Szép megemlékezés Kaváról. Magamtól annyit tudok hozzátenni, hogy nekem ő volt az első beszélgetőtársam a nolon.

60145 2014.03.04. 19:12:05

46. Nefelejcs : Igen, lehetett volna beszélgetni itt is...
süti beállítások módosítása