Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Keletsirató

2014. augusztus 21. - Atlasz.

A Makine-regény hőse orosz ügynök:

A Makine-regény hőse orosz ügynök:


"Nekem ugyanaz volt az első benyomásom: űrhajós, akit elfogtak a bolygó lakói. Amerikai katonát kísértek be az afrikaiak az étterembe. Felszerelése még azon is túltett, amit az ember a csillagközi háborús filmekben láthatott. Sisak, beépített lehallgatóval és mikrofonnal, átlátszó rostéllyal, golyóálló mellény, erényövre emlékeztető derékszíj, a nemi szervet védő lefutó résszel, vastag, bélelt, térden fölül érő lábszárvédő, kesztyű ízelt ujjakkal, de főleg az a szíjakra aggatott vagy rengeteg zsebébe dugott megszámlálhatatlan kis gömb, kapszula, üvegcse. Bizonyára ellenmérgek és minden lehető szérum, mindenféle elemlámpa, mindenféle szűrőeszköz... Egy fejjel magasabb volt a helyieknél, tisztelettel körülvették, és figyelték, mit mond. Látták, milyen zavarban vagyunk, akkor mind egyszerre kezdtek kiabálni, kérdőre vonva bennünket. Egymás szavába vágtak, nem értettünk semmit. Ekkor hallottam a saját hangomat, amely még nekem is teljesen idegenül csengett:

- Hallgattassa már el a testőreit! -

Láttam, hogy mosolyogsz, rádöbbentem a kifejezés komikus képtelenségére, én is elnevettem magam. Kiszaladt a számon ez a bodygards.

Később gyakran felidéztük ezt a legfrissebb katonai leleményt: egy rettenthetetlen amerikai harcos tucatnyi testőrrel, a háborúzás új válfaja. Igaz, páni félelmet okozott nekik már a gondolat is, hogy koporsót kell hazaküldeni Amerikába, főleg az elnökválasztásuk idején."

[Helyi háború/forradalom. Nincs jó vagy rossz, csupán két nagyhatalom figurái. Az épp vesztésre állóé végveszélyben. Ez így megy - Vonnegut óta.]

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr548265316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2014.08.21. 14:24:08

Ez melyik? A cárnőt már megrendeltem, de nem vagyok otthon, csak hétfőn fogom átvenni.

60145 2014.08.21. 15:02:07

1. solide : A "Keletsirató". Lírai, provokatív, és valóságos.

23353 2014.08.21. 18:08:17

+ Így nulásítom a mínuszt.

60145 2014.08.21. 18:19:02

3. little :)

60145 2014.08.22. 13:54:28

5. marja : Igen, ilyen katonáik vannak. Csak az a kérdés, hogy a gazdagság, vagy a demokrácia teszi.
süti beállítások módosítása