Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Nyírfának, Valikának

2015. július 21. - Atlasz.

mert Pupu moderálni kezdett

mert Pupu moderálni kezdett

http://hvg.hu/itthon/20150721_A_DK_es_az_onzetlen_segitseg


Valika: Úgy döntöttek. Én is ezt, azaz ezt is (!) olvastam: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/a_migransok_segitoi_visszautasitottak_a_dk_adomanyait/2438557/A

A pártrendezvényről nem tudtam, én a szerény adományom bemutatkozás nélküli átadása és egyszerű elfogadása után ugyanazzal a villamossal jöttem vissza, amelyikkel odamentem a nagyállomásra. A villamosról csak azt láttam, hogy egy hazai nő egy fiatal keleti öltözetűvel együtt olyan márkájú yoghurttal indult valahová, gondolom: a gyerekéhez, amilyet én vittem.
Eszem ágában nem volt ezzel dicsekedni, megblogolni.
Kivagyiságom, egyénieskedésem abban állt, hogy a legnagyobb hőségben mentem ki, amikor feltételezhető volt, hogy az önkénteseken kívül más nem teszi. Az önkéntesek egyszerű köszönetére azt válaszoltam, hogy én tartozom köszönettel a munkájukért. De én nem vagyok párt-aktivista. Így könnyű!
(Blogolni viszont egyre kínosabb)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr288265390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

60145 2015.07.21. 16:03:31

11. solide : Egyetértek.

13118 2015.07.21. 16:08:05

11. solide ez akár igaz is lehet, csak akkor nem értem Bill Gates adományozásait, névvel teszi, meg a sok hozzá hasonlóét, akikről a megadományozott intézményeket el is elnevezik. de valóban, ha már se a fidesz, se a kormány nem tesz semmit a menekülők itteni hogyanléte érdekében (ezeket az eü. és ételcsomagokat az államnak kellene osztogatni, amíg el nem érnek a részükre kijelölt helyre), akkor menjen a francba minden párt az adományaival.

301782 2015.07.21. 16:10:33

11. solide "Van alaphelyzetben két kérés. Az egyik ősi - Te pedig amikor adományt adsz, ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb, hogy adakozásod titokban történjék. " ....szóval a MigSzol - ezen belül is Szalai Balázs - sem tudja mely kéz (akár pártszimpatizáns civil, akár egyházi személy) adományozott... egyértelműnek tűnik.... Ne felejtsük el, hogy a MigSzol csak közvetítő, koordinátor! pátoszos bibliai idézetben szerintem az adakozó közvetlenül adja - titokban - a segítséget. Szerintem nem mindegy...

60145 2015.07.21. 16:10:47

14. Nyírfa2 : Én is szeretném, ha igazad lenne PuPuval kapcsolatban! 19. Nyírfa2 : Nem vagyok én köztársasági elnök, hogy egy kinyújtott kezet visszautasítsak! Valóban volt feszültség köztünk, de ha nem vagyunk véleményautomaták, akkor az elvtelen együtt bólintást épp úgy kerüljük, mint az együtt gyurcsányozást, együtt fasisztázást stb. Örülök a lehetőségnek!

human 2015.07.21. 16:14:05

22. ezen az értetlenségen már annyira röhögök... el sem hiszem, hogy ez megtörténhet az elit csapatban...:))

337519 2015.07.21. 16:14:55

23. Atlasz + Köszönöm.

178873 2015.07.21. 16:15:22

21. Hmmmm Mégsem duplikáltam, mert a másik helyen egy plusz szót betoldottam. A második kérés kapcsán írtam, hogy "utóbbit" a pártok tudatosan nem veszik figyelembe. Itt még kissé nyers volt a gondolatom. A mai világban nem igazán várhatom el egy párttól, hogy titokban segítsen - és ezt meg is értem. Amúgy szeretnék valamit leszögezni, mélységes tiszteletem a DK-é, ha gyűjt, adományoz stb. És tőlem ezt vállalja föl, tartson sajtótájékoztatót, csináljon parádét. Ez is belefér. De, akkor osszák személyesen, vagy szervezzék meg a tagokat, hogy ők adják át, és ne próbáljanak meg a kezdeményezésbe belevonni még valakit, akiről viszont köztudott, hogy nem szeretné, ha ennek bármilyen pártpolitikai felhangja lenne. Tehát nem a vízzel és az egyebekkel van a gond részükről.

60145 2015.07.21. 16:16:13

16. Valika : Úgy tudom, az érintett (különféle pártállású) civilek a konfliktusról nem nyilatkoztak, pusztán újságírói kérdésre adott tényközlésekre, vagy azokra való hivatkozásokra emlékszem.

13118 2015.07.21. 16:16:21

18. Atlasz (szerkesztő) meglehet, nem ismerem a legtöbb ember bizodalmát, talán akár mérgezett is lehetne az a DK-ás buborékmentes víz. s ha nem került kiosztásra az az adomány, akkor egy kisboltos jól járhatott vele. vagy elszállította a szegedi "köztisztasági hivatal" a szeméttelepre?

301782 2015.07.21. 16:18:59

27. Atlasz (szerkesztő) 2015. 07. 21. 16:16 hát erről van szó... pusztán újságírói kérdésre adott tényközlés...arra való hivatkozás... Atlasz, talán egyszer megismerjük a pontos körülményeket. Addig is reméljük a menekültek támogatása tovább folytatódik :)

13118 2015.07.21. 16:31:39

26. solide értem ezt is, kétszer ad, ki (bajba jutottnak) gyorsan ad. talán a gyorsasággal volt a baj, nem szervezték meg saját aktivistáikkal a szétosztást. közben ülök a karosszékemben popcornt ropogtatva, és lesek ki a fejemből erre a katyvaszra. :))

60145 2015.07.21. 16:31:53

Igen Valika, erről van szó, július 16-tól közismert. Betartják, párt- és személyválogatás nélkül. "Minden aktivista kizárólag állampolgárként, saját magát képviselve, szabad akaratából, tetteiért teljes felelősséget vállalva vehet részt az akcióban. Politikai pártokhoz kötődő személyek (aktív vagy passzív politikusok, párttagok, tisztségviselők, aktivisták, szimpatizánsok, támogatók) kizárólag civilként, magánemberként lehetnek jelen. Továbbra is nagyon szigorúan távol szeretnénk tartani minden politikust és pártaktivistát az akciónktól, amennyiben nem civilként, hanem pártszínekben érkezik, és/vagy az akciót közvetlenül, illetve a sajtón keresztül saját maga vagy pártja népszerűsítésére szeretné felhasználni. Ez a magatartás nem egyeztethető össze a MigSzol Szeged alapvető értékeivel és céljaival, ezért ilyen jellegű visszaélést tapasztalva a politikai tevékenységet kifejtő aktivistát meg fogjuk kérni a távozásra. Köszönjük, hogy továbbra is velünk vagytok! Szeged, 2015. július 16."

13118 2015.07.21. 17:04:04

31. Atlasz : ennek fényében akkor provokálni indultak az adományaikkal.

301782 2015.07.21. 17:18:19

31. Atlasz Szerintem meg ha jól megnézzük, nincs külön párt- és civil "akció". Akció van!!! Ez bizony politika, akárhogyan szépítjük szavakkal EGyszer már leírtam, a DK jobban tette volna, ha előzetesen egyeztet, viszont a civilek nem jó "akciót" választottak civilségük tisztaságának okán. Vannak kivételek, már ezt is írtam, és egy menekült segélyezés, szerintem az...de én nem vagyok sem DK-s, sem más párt szimpatizánsa. A MigSzol civilként - de mégiscsak szervezetként - akarta meghatározni a jogokat, mások segítésében, ahogy ők fogalmaznak : " szigorúan távol szeretnénk tartani minden politikust és pártaktivistát az akciónktól". Csak a menekültek erről semmit sem tudnak. Elég szomorú az is, hogy nagy segélyszervezetek csak jóval később mozdultak, mint kellett volna. Atlasz, kár ragozni tovább....szerintem...

301782 2015.07.21. 17:24:02

Egy értelmes álláspont: "A MigSzol nevű csoport vezetője Szegeden nem akarta elfogadni a DK adományait, hogy ne azonosítsák őt a párttal. Ez a tartózkodás egyrészt érthető a fentiek után – tényleg jobban tenné a DK, ha maga osztana ételt, ruhát, elfér a placcon. Másrészt mégis abszurd a visszautasítás, mert annak a messziről jött embernek, akinek vízre, ruhára, szappanra van szüksége, mindegy, ki segít rajta. Csak nekünk fontos, hogy ebben is kategorizáljuk egymást." http://www.delmagyar.hu/jegyzet/ellenzeki_ivoviz/2438631/

60145 2015.07.21. 17:37:52

32. Hmmmm : Nem gondolom, hogy provokálni akartak, bár a médiaszereplés ennyit akár meg is érhetett nekik. Ha pártaktivista volnék, talán magam is így cselekednék, ahogy most a DK-sok. Szegeden Botka volt és maradt a húzó név, nem a pártja, és nem azok, akik a farvizére álltak. Ezzel nem azt mondom, hogy ne lennének a pártoknak tagjai és aktivistái. Az ismertség, a befolyás bővítése minden pártnak érdeke és természetes törekvése. A MigSzol nem a pártlogika szerint működik. Eddig bevált.

60145 2015.07.21. 17:47:58

33. Valika : Pupu ma már elhallgattatott. Úgy látszik, ott is sokat ragoztam. Ha nem akarod a politikai és egyéb (karitatív, baráti, klubszerű, egészségügyi stb) szervezeteket megkülönböztetni, ha nem veszed tudomásul, hogy a civilek jó akciót választottak egy hónapja, amelyre most (is) mások próbáltak rászállni akkor tényleg kár tovább ragozni. 34. A MigSzol visszautasítása semmit nem ártott a messziről jött embereknek, hiszen a civileknek sem joguk, sem valóságos cselekedetük nem akadályozta meg a tegnapi párt-akció résztvevőit, hogy átadják a rászorultaknak, amit odavittek.

301782 2015.07.21. 17:54:42

36.. Atlasz...tényleg kár tovább..... Sem civilség, sem pártok nem sajátíthatnak ki jogokat a menekültek támogatásával kapcsolatban. De..és nem először írom, egyetértek abban, hogy a DK jobban tette volna, ha simán csak aktivistái útján adományoz... Nem arról van szó, hogy nem akarok különbséget tenni a különböző szervezetek között...hogyisne! A civilek nagyon jól tették, hogy segítségükre siettek a menekülteknek. De egyből jogot formálni, feltételeket szabni, evvel nem értek egyet...és még egyszer hangsúlyozom , bár már PuPunál leírtam....elismerem, van az a helyzet, amikor érthető miért nem akar egy bármilyen szervezet másokkal közösséget vállalni. DE a menekültek támogatásával kapcsolatban a feltételek és kizárólagosságok megszabását nem tartottam egy ilyen helyzetnek. Nem tudom, hányadszor írom, de ígérem többet nem...

169889 2015.07.21. 17:56:13

35. Atlasz Nem provokált, számolt. Gyurcsány nem buta, pontosan tudta, hogy tiltakozni fognak, de tudta azt is, hogy akár így, akár úgy alakul az esemény, híre megy, hogy ott voltak és neki mint politikusnak ez egyelő elegendő.

60145 2015.07.21. 17:58:20

38. Lancelot : Egyetértek!

301782 2015.07.21. 18:11:28

38. Lancelot 2015. 07. 21. 17:56 Szerinted ha a DK-sok egyszerűen odamennek és adományoznak, sajtótájékoztatót tartva, annak nem lett volna pozitív visszhangja? Ha már politika.... A civilség jelentőségének kisebbítése tudatosan, vagy csak semmibevétellel? Kicsit az az érzésem, hogy a nolblogon kialakult vita inkább szól valakiknek masszív Gyurcsány gyűlöletéről.. Na, erről ennyit. Még rám sütik, hogy Gy. F. aktivista vagyok. Pedig nem :)

gigágá 2015.07.21. 18:12:01

36. Atlasz igazad van: "A MigSzol visszautasítása semmit nem ártott a messziről jött embereknek, hiszen a civileknek sem joguk, sem valóságos cselekedetük nem akadályozta meg a tegnapi párt-akció résztvevőit, hogy átadják a rászorultaknak, amit odavittek." Ha ez nem elég érthető, akkor javaslom, hogy fordítót keress, aki magyarról libagágogásra aktiválja a mondandód.

60145 2015.07.21. 18:12:43

37. Valika : Az ismétlést lehetőleg elkerülve: A múlt évben arra a DK-s képviselőjelöltre szavaztam, aki a tegnapi akciót vezette. Ma is úgy tennék. A migránsokat segítő humanista civil kezdeményezés tudatos meghekkelésével mégsem tudok közösséget vállalni. A MigSzol egyetlen feltétele a humanitárius akció sikerét szolgálja. Részletezzem? A pártok megdolgoztak azért, hogy a legnagyobb választói csoport az, amelyik nem választ, hogy a legsikeresebb ellenzéki demonstrációk azok, amelyekben nem vesznek részt. Ez baj, de így van! Képzeld el, hogy ez a mostani vita mivé tenné a szegedi csoportot? Kitiltás, moderálás, és vége.

60145 2015.07.21. 18:14:55

Miheztartás végett: meggyőződéses liberális vagyok, a Bajnai-féle politika híve voltam.

301782 2015.07.21. 18:25:54

42-43. Reményemet szeretném kifejezni, hogy nemcsak a menekülteknek, de a civilségnek sem ártott a Szegeden történt eset. Végül: remélem nem túl nagy probléma, ha nem mindenben gondolkodunk egyformán.... Hogy a Bajnai, vagy egyéb politika híve voltál, vagy most éppen melyiké vagy, ehhez nincs mit hozzáfűznöm, tudomásul veszem :) üdv Valika

178873 2015.07.21. 18:30:57

Valika! Az a kísérteties érzésem, hogy összemosol két dolgot. Azt mondod, nem szabad egy ilyen fontos ügyben, mint a menekültek támogatása feltételeket szabni. Ebben igazad is lenne, csak itt nem erről van szó. Ez a civil csoport nem a menekültek támogatása ügyében fogalmazott meg feltételeket, hiszen arra se joga, se módja nem lenne, hanem a saját működésére nézve. Hogy ezek - az ismételten nagyon hangsúlyosan kiemelten SAJÁT MŰKÖDÉSÜKRE - vonatkozó feltételek milyenek, azt persze ettől még mindenki szabadon bírálhatja. De, ha nem tetszik, akkor nem állok szóba velük - ugyanis ettől még az eredendő cél semmiben nem kell, hogy sérüljön.

169889 2015.07.21. 18:47:31

40. Valika „Szerinted ha a DK-sok egyszerűen odamennek és adományoznak, sajtótájékoztatót tartva, annak nem lett volna pozitív visszhangja? „ Azt gondolom, hogy a kondás médiában ez nem lett volna vezető hír, talán megemlítették volna, talán. Most sem a hivatalos média terjeszti, így azt gondolom, hogy nem volt sportszerű, de átgondolt húzás volt, ami később még kamatozhat, mint írtam Gyurcsány nem hülye.

13118 2015.07.21. 19:16:08

nem hiszek ennek a fene nagy civilségnek se. mert a tömegeket és csoportokat lehet ám manipulálni észrevétlenül is. emlékeim szerint egy csaj kezdeményezte ezt az egészet, aztán tőle vette át ez a srác mondván, "szervezetebben kell ezt a segítést végezni". június 26-tól kezdtek el szerveződni és segíteni, s lám július 16-al adták ki a közleményt. addigra derült ki, hogy se a kormány, se a Fidesz, a Jobbik meg végképp nem fog segíteni, mert nem esik egybe a politikájukkal. azok a drága kormányplakátok nem mehetnek pocsékba. szóval, ha ők nem, nehogy már rárepüljön erre a segítésre az ellenzék, ezért gyorsan, már új irányító vezetővel, kiadták a pártsemleges nyilatkozatukat. szerintem meg ez van. :))) ja, az emlékemet innen szedtem: http://hvg.hu/itthon/20150628_Csodalatos_osszefogas_kibontakozoban_Szeg ebben említődik meg egy Szőke-Nagy Ágnes nevű akkori, vagyis kezdetbeni "vezető". na őt váltotta ez a Szalai Balázs, aki ma már főszervezőnek hívatja magát.

60145 2015.07.21. 19:28:35

44. Valika : A Te híved is voltam és maradok!

60145 2015.07.21. 19:34:42

47. Hmmmm : Gondolom, alkalmi csoportosulás. Ha nem lesz rá szükség, feloszlik. Amit írtál, arról nem tudtam. Nem hiszem, hogy mindenkit Orbán irányít, pl. a segítők csoportját. Vannak civilek! Az pedig világos számomra, hogy az államapparátus nem működik, nem hatékony. Ennek felismerésére egy légó-tanfolyam is elég. Vagy nem is akar hatékony lenni... Ebből több a haszna a maffia-államnak.

13118 2015.07.21. 19:44:37

49. Atlasz persze vannak civilek. aztán, ha túl látványos a működésük, akkor vannak a csoportjukban "megfelelő" emberek is. mint ahogyan régen voltak a civil csoportokban III/III-asok is. ennyire ne légy naiv, hogy ma másképpen működik, pláne egy 2/3-nál! :DDD

60145 2015.07.21. 19:47:07

Nem, nekik is működniük kell, akkor is, ha Lázár bölcselkedik róluk. A probléma a jogállamiság állapota. A pártállamiság.

13066 2015.07.21. 21:25:53

Szia Atlasz, Solide a 11-es kommentjében pontosan megfogalmazta az én véleményemet is....

337519 2015.07.21. 21:32:38

23. Atlasz, újra és 43. Atlasz Így legyen jól fizető négyesem a lottó 5-ösön: PuPu ártatlan. :) Bajnainak talán sehol nem volt akkora támogatottsága, mint nálunk. Nála alkalmasabb miniszterelnököt , haladóbb közéleti személyiséget keresve sem találnék. Ez, persze az én véleményem, másoknak más.

301782 2015.07.21. 21:33:49

45. solide 2015. 07. 21. 18:30 "Ez a civil csoport nem a menekültek támogatása ügyében fogalmazott meg feltételeket, hiszen arra se joga, se módja nem lenne, hanem a saját működésére nézve. Hogy ezek - az ismételten nagyon hangsúlyosan kiemelten SAJÁT MŰKÖDÉSÜKRE - vonatkozó feltételek milyenek, azt persze ettől még mindenki szabadon bírálhatja" Solide azt gondolom, hogy a további szőrszálhasogatással senkinek és semminek nem használunk. A saját működését a MENEKÜLTEK SEGÍTÉSÉBEN HATÁROZTA MEG kizárólagosan és önhatalmúlag, ezt nem tudom elfogadni. A menekültek ebben nem vettek, nem is vehettek részt. Ezért és azért mert a migránsok segítése nagy probléma országosan, többekre tartozik, szerintem. Éppen azért, mert a menekültek ügye komolyabb és súlyosabb annál, hogy ha fel is vállalja a koordinátori szerepet, feltételeket szabhasson. Ha a civilséget, mint tényezőt így kívánta jelentősebbé tenni, akkor én ezt nem találom megfelelő alkalomnak. Ezt méltatlannak gondolom. Tekintettel a helyzet és jelenség országokon átnyúló körülményeire, szerintem felül kellett volna emelkedni csoportérdekeken. A menekültek - mint fentebb írtam - valszeg semmit nem értettek ebből a cirkuszból. E balhénak a visszhangja, üzenete szerintem nem használ sem az ellenzéknek, sem a civilségnek. Még szép, hogy a rászorultak ettől függetlenül megkapták a segítséget. Nem használ az átlagemberek adakozási moráljának sem. Ez persze csak a saját véleményem. üdv... Valika

301782 2015.07.21. 21:36:56

46. Lancelot 2015. 07. 21. 18:47 talán többet kéne tudnunk bizonyos háttérbeli történésekről. Ennek hiányában már nem sok értelme van a további elméletek gyártásának.

301782 2015.07.21. 21:43:22

Atlasz (szerkesztő) 2015. 07. 21. 19:28 kedves ez :) remélem a nézeteltéréstől ellenére nincs harag.... A civilséget én a továbbiakban is fontosnak gondolom érvényesíteni, ahol arra ésszerű ok, körülmény, akarat adódik. Sajnálom, hogy így alakult a szegediek áldozatos segítőkészségének e fejezete. Azonban nem gondolnám, hogy a civilekből áldozatokat kéne valahogy kreálni. Nem áldozatokra van szüksége a civilségnek, hanem áldozatosságra. A kettő nem ugyanaz. Üdv és jó éjszakát :)

60145 2015.07.21. 22:13:49

52. doremi: Köszönöm a véleményed!

60145 2015.07.21. 22:18:19

53. Nyírfa2 : Lehetséges, nem ismerem őt annyira, hogy akár feltételezéseim legyenek. Csak azt vettem észre, hogy Valika reagált arra a kommentemre, amelyet a kommentablak fölé írt moderálásról tájékoztató szöveg után én már nem láttam Pupunál megjelenni.

60145 2015.07.21. 22:32:02

56. Valika : Nem csak itt, hanem sehol sem találkoztam a civileknek az eseményekről szóló kommentárjával, az őket célzó támadások (nem csak bírálatok!) azonban számosak. Lelke rajta az elkövetőknek. Örülök, hogy nincs harag. Az ember elkerüli azokat, akik akár ok nélkül, akár érvekre - minősítésekkel, sértésekkel válaszolnak. De úgy veszem észre, egyre kevesebben vagyunk itt ilyenek.

13118 2015.07.22. 07:17:56

aludva egyet a történésekre se látom másképpen. büdösnek érzem ennek a Szalai Balázsnak a föltűnését a csoportban. sikerült neki bedumálni Szőke-Nagy Ágnesnek, hogy jobb, ha neki adja át a segítők koordinálását, és az újonnan érkezők tájékoztatását-eligazítását, feladatkijelölését. eltelik közel 3 hét, és megjelenik a politikamentességet hirdető nyilatkozatuk. most akkor valahová el kellene helyezni a MigSzol Szeged levelét, amit a DK-hoz címeztek és küldtek. mert ebben valaki hazudik. vagy Gréczi, vagy a MigSzol. ha ugyanis valóban volt ilyen levél, akkor Szalai Balázs úgy gondolta, a segítségnyújtásról mélységesen fog hallgatni a DK? illetve még egy lehetőség: az a levél egy provokáló hamisítvány. (jééé Valika, kellemesen meglepődtem, ma reggel láttam PuPunál, küzdöttél mint egy anyatigris, le a kalappal előtted. :))

13118 2015.07.22. 07:36:41

még valamit: az a július 16-iki nyilatkozat kimondottan a demokratikus ellenzéki pártoknak szólt. megjelenésekor tutira tudni lehetett, hogy se a Fidesz, se a Jobbik részéről nem segítik a menekülteket, ők biztosan nem "telepednek" rá a civil kezdeményezésre.

178873 2015.07.22. 08:28:13

54. Valika Milyen kizárólagosságról beszélsz? A menekültek segítése ügyében mitől lenne ez a szervezet kizárólagos? Olyan jogot, hogy csak rajtuk keresztül és csak adott feltételekkel, ez a szervezet nem vindikált, és nem is vindikálhatott magának. Szerintem itt az alapvető felfogásbeli eltérés közöttünk. Ezer módon lehet segíteni a menekülteket, az ezerből egy ez a civil szerveződés. Könyörgöm, akkor ők saját magukra nézve miért is nem határozhatnak meg normákat? Akinek ezek a normák nem tetszenek, azok egy másik segítő szervezetet választanak. Ennyire egyszerű.

301782 2015.07.22. 08:47:51

Hmmmm 2015. 07. 22. 7:17 he-he...köszönöm az elismerést. őszintén szólva nem számítottam ilyen szenvedélyes vitákra ez ügyben. még most is furcsának vélem, további figyelemre érdekes a jelenség...szerintem. Amit írtál a szegedi civilek kontra demokratikus ellenzék ügyében, hááááát, minimum elgondolkodtató. most egyetértek PuPuval..kinek jó ez az egész és kire/kikre szeretnék a figyelmet hárítani? Hát innen bűzlik nekem valami...

301782 2015.07.22. 09:01:21

62. solide kissé olyan, mintha a civilek - EBBEN AZ EGY KONKRÉT ÜGYBEN - szerepzavarba kerültek volna. Egy politikai párt, ha részt vesz adományozásban kevésbé fura, ha ezt nevével akarja tenni, mint az, ha egy civil szervezet - amelyik nem magának gyűjt - visszautasítja a menekülteknek szánt adományt. Evvel szerintem sokkal inkább politikai szerepbe került, mintha elfogadta volna az adományt és vállalta volna - KIZÁRÓLAG EBBEN AZ EGY KONKRÉT ÜGYBEN - az együttműködést....akár egyúttal nyilatkozatban fejezhette volna ki állásfoglalását, hogy később mit kér a politikai pártok fellépése esetén. Miért csodálkozunk, ha egy politikai párt, ha ugyan civilek által összegyűjtött adományokkal jelent is meg a helyszínen - "önfényező" gesztusokat tett? Ne máááá...ennyire nem lehetünk álszentek. Csendben és "méltósággal" adományozni a civileket, vagy akár az egyházak adományozóit tudom elképzelni. "Milyen kizárólagosságról beszélsz? A menekültek segítése ügyében mitől lenne ez a szervezet kizárólagos?" A szervezet korábban megkereste a DK-t, segítséget kért tőle...ezt Gréczy Zsolt is megírta...de ez nekem nem tűnik annyira lényegesnek, mint inkább az, hogy nem akarsz megérteni valamit. EBBEN AZ EGY- KÉTSÉGKÍVÜL KÉNYES ÉS FONTOS ÜGYBEN - a civilek rossz időpontot és helyzetet választottak szerintem a segítés körüli kizárólagosságuk meghatározására. Egyébként és általában természetesen a működési normáikat maguk határozzák meg. De az élet nem általában zajlik, hanem konkrét helyzetekben kell okosan dönteni. üdv Valika

301782 2015.07.22. 09:03:38

Gréczy Zsolt bejegyzése: "A hvg.hu ma cikket írt arról - névtelen forrásra hivatkozva -, hogyan történt a szegedi segélyosztás, amelyre állítólag a DK rátelepedett. Az elfogult dolgozat azt sugallja, hogy szó sem volt arról, hogy a DK és a helyszínen elhatárolódó civil szervezet között korábban hivatalos kapcsolatfelvétel történt volna. Íme a hvg.hu inkorrekt cikkét cáfoló levél: „Tisztelt Binszki úr! Mint nyilván értesült róla, a Migszol Szeged facebook-közösség jelentős szerepet vállal a menekültek első ellátásában Szegeden. Mindezidáig a ferences rendház hajléktalan konyhájában kaptunk lehetőséget a szendvicsek gyártására, de holnaptól ez a lehetőség megszűnik, ezért kétségbeesetten keresünk valamilyen alternatívát. Szondi Ildikótól úgy értesültünk, hogy a DK diszponál a Földváry utcai volt SZDSZ-pártiroda felett. Érdeklődnék, hogy lát-e lehetőséget arra, hogy délelőtt és délután, 2 turnusban, 3-6 ember helyet kapjon a helyiségben szendvicskészítésre. Szíves válaszát várva, üdvözlettel: …” Tehát a sajtó előtt hirtelen karcossá váló civil aktivista korábban nem hogy nem utasította el a DK-t, hanem segítségért fordult hozzánk. A cikk számos más elemében is torzít és elfelejtette megkérdezni a DK szemtanúit, például helyi vezetőjét, önkormányzati képviselőjét, aki jelen volt az eseményen. Egyikük sem névtelenül nyilatkozott volna... Szomorú, hogy egy tekintélyes orgánum, mint a hvg.hu ilyen, szándékosan alulinformáltnak látszó dolgozatokat jelentet meg. A DK-t az effféle pitiáner támadások nem tántorítják el, és a jövőben is segíteni fogjuk a menekülteket Szegeden és másutt is. Saját pártjelvényeink alatt." Számomra a levelet olvasva az alábbi kiemelés tűnik fontosnak: " a jövőben is segíteni fogjuk a menekülteket Szegeden és másutt is. Saját pártjelvényeink alatt."" SZEGEDEN ÉS MÁSUTT IS!!!

178873 2015.07.22. 09:12:28

Valika - olvasd el, amit PuPunál írtam.

301782 2015.07.22. 09:15:01

60.Hmmmm "most akkor valahová el kellene helyezni a MigSzol Szeged levelét, amit a DK-hoz címeztek és küldtek. mert ebben valaki hazudik. vagy Gréczi, vagy a MigSzol. ha ugyanis valóban volt ilyen levél, akkor Szalai Balázs úgy gondolta, a segítségnyújtásról mélységesen fog hallgatni a DK?" Kiemelném az 59-ben bemásolt levél részletét: "A cikk számos más elemében is torzít és elfelejtette megkérdezni a DK szemtanúit, például helyi vezetőjét, önkormányzati képviselőjét, aki jelen volt az eseményen. Egyikük sem névtelenül nyilatkozott volna... " Miért nem nyilatkozik a DK helyi képviselője, miért nem nyilatkozik a civilek részéről azóta senki? Persze mondhatja most mindenki, hogy fontosabb munka vár még rájuk a menekültek ügyében, mint holmi politikai párt becsületének tisztázása... Egyrészt igaza is van, viszont a balhé megvolt...és úgy tűnik ez a lényeges szempont nem csak egy politikai pártnak (jelen esetben a DK-nak), hanem a civileknek is elegendő ...valamihez.

301782 2015.07.22. 09:16:23

66. solide azt hiszem, már mindent leírtam, amit evvel kapcsolatban fontosnak gondoltam, így inkább nem ismétlem tovább magam. Fentebb, valamint PuPunál kimásolhatóak véleményeim...ha számít valakinek. üdvözlettel Valika

60145 2015.07.22. 09:25:27

60. Hmmmm : A pártoktól független segélyezés szempontjából teljesen mindegy, hogy korábban Szőke-Nagy Ágnest találta meg az újságíró, akinek "vezetői" titulusát az általad belinkelt cikkben idézőjel "pontosította". Hogy a csoporton belüli munkamegosztásban máskor valaki más szólal meg, az a belső ügyük. Az a bizonyos levél, amelyet a DK egyetlen bizonyítékként emleget, itt lejjebb Gréczy idézi is, kérdést tartalmazott, s a továbbiakban (az általam nem ismert válasz után) a csoport nem foglalkozott a DK-val. Nem tudom, ki írta alá. Sehol sem olvastam a nevet. De ennek nincs jelentősége, ahogy a levélnek sincs azon kívül, hogy ez a DK egyetlen igen gyenge érve arra, hogy a civilek mégis politizálnak. Az ilyen ad hoc szerveződésekben is kialakulnak szerepek, akár alakalmi focicsapatokban, ezekből szociometriai elemzéseken túl különösebb következtetéseket nem érdemes levonni. (Lehet, hogy Te ismered Szalai Balázst, ezért írsz róla? Én nem ismerem.)

178873 2015.07.22. 09:26:04

68. Valika Megpróbálsz úgy csinálni, mintha nem értenéd, hogy egész másról beszélek! Van tíz választási lehetőség. Ebből kilenc esetében nincs feltétel, nincs ügy. De én utána szándékosan a tizediket választom, azt a tizediket kész helyzet elé állítva - és van ügy. A kinek az érdeke kérdésben mindig az is felmerül, hogy ki robbantotta ki a balhét. A civilek? Ha a DK nem állítja kész helyzet elé őket, hanem mást választ, nincs balhé. Ez nem jelenti azt, hogy a MigSzol vezetője jó döntést hozott. De miért kellett egyáltalán döntési helyzetbe kerülnie?

60145 2015.07.22. 09:36:19

64-68. Valika : Ezek a civilek erre az egyetlen konkrét ügyre álltak össze. A nevükön és tevékenységükön kívül semmi nem kapcsolja őket össze, kivéve az, hogy a DK ebben az egyetlen egy konkrét ügyben rájuk akart telepedni. Mint tudjuk, a Párt sohasem téved, ezért a civileknek szubjektíve lehet ugyan az az érzésük, hogy igazuk van és igaz ügyért dolgoznak, de objektíve mégis az ellenség malmára hajtják a vizet. (Idősebbek nemcsak értik, hanem meg is élték ezt a logikát.)

13118 2015.07.22. 09:36:59

66. solide elolvastam. itt viszont a Gréczi-féle bejegyzésben, amit Valika idézett elénk, nem lehet olvasni MigSzol feltételekről, sőt, DK gyűjtéses adományokról sem. ez a MigSzol megkereső levél segítségkérésről szól, fedett helyet kérnek aktivistáiknak, akik szendvicseket készíthetnek, mert kirúgták őket a ferencesrendi szerzetesek. kedves solide, valahogy újra kellene számozni és más tartalommal megtölteni a PuPunál elhelyezett kommentedet.

301782 2015.07.22. 09:43:54

70. Solide megpróbálsz úgy csinálni, mintha nem értenéd: Szegeden a MigSzol vette kezébe az irányítást. A DK hozzájuk fordult. Mit nem lehet ezen érteni? A civilek most így döntöttek. Közvetlen hatását és távolabbi következményei most és ebben a posztban már nem tartom érdemesnek bogarászni. Az általános helyett a konkrétra próbáltam a figyelmet fordítani. Megértem a civilek zavarát, hiszen nehéz helyzetben kell döntéseket hozniuk és sajnálom a történteket. Azt hiszem tényleg nagyon másképpen látjuk a világot Solide... most már tényleg elbúcsúzom e poszttól Valika

13118 2015.07.22. 09:47:46

69. Atlasz (szerkesztő) a hit tévutakra viheti a jó szándékú embert is. talán emiatt lettem ateista? vagy nem lennék jó szándékú? néha kétségeim támadnak, mert sok esetben látok segítőkész embereket egészen másképpen fogalmazni. persze ez a történet akkor lenne kerek, ha az LMP is hallatta volna hangját konkrét adományozással, de valahogy erre nem számítok, mert több jelét láttam eddig megnyilvánulásokban elsősorban a Szakasits leszármazott részéről, hogy ilyen nem fog előfordulni. pedig, ha őket is látványosan visszautasították volna, na akkor talán hiteles lenne a MigSzol vezetőjének a felháborodása. (itt jegyzem meg, ha bárki ismert politikus szó nélkül segédkezne náluk aktivistaként, hiába nem nyilatkozgatna, a közvélemény a képviselt pártját emlegetné, úgyhogy a nyilatkozatukba hülyeséget írtak)

178873 2015.07.22. 09:48:08

Nem Valika, nem a MigSzol vette a kezébe az irányítást. A MigSzol egy a lehetőségek közül. Erről próbáltam beszélni.

13118 2015.07.22. 09:55:48

a 74-es kommentem zárójeles részét kiegészíteném: attól, hogy Szijjártó Péter kis-pályán focizik, attól még ő Magyarország külgazdasági és külügyminisztere.

60145 2015.07.22. 10:03:46

74. Hmmmm : Úgy vélem, hogy ezek a civilek azzal akarnak foglalkozni, amire összeálltak, ami a dolguk. A DK meg azzal, ami az ő dolga. A kettő most ütközött. Nem tudom, hogy Fodor Gáboron kívül melyik párt volt a harmadik, amelyik leküldte az emberét a szegedi nagyállomás elé. Talán elfelejtette a tervezett akcióról a sajtót - a DK-hoz hasonlóan két nappal előre értesíteni.

301782 2015.07.22. 10:09:15

75. solide na, még egy vélemény, illetve kettő, egyik PuPu írásából, " Szegeden esett meg, ahová a DK képviselői négy megyében összegyűjtött adományaikat vitték, és azokat keresték meg vele, akik a menekültek helyi felkarolásával foglalkoznak." másik a Délmagyarból: "Aki ma Magyarországon a menekülteken segít, az egyben politizál is. Ehhez nem kell nyilatkoznia újságnak, nem kell internetes oldalon leírnia, mit gondol a kormány plakátjairól, a kerítésépítésről." http://www.delmagyar.hu/jegyzet/ellenzeki_ivoviz/2438631/ ettől még mondhatjuk, hogy a MigSzol "CSAK EGY LEHETŐSÉG".. köszönöm a beszélgetést :) üdv Valika

13118 2015.07.22. 10:14:59

77. Atlasz : mint aktivista jelent meg a nagyállomás előtt, vagy összegyűjtött adományokat akart átadni?

301782 2015.07.22. 10:24:58

78. Valika 2015. 07. 22. 10:09 Kedves Solide, természetesen a világért sem áll szándékomban, hogy megsértselek és ellenkező véleményedet, a dolgok, jelenségek másfajta értelmezését minden esetben igyekszem tiszteletben tartani.. Az elköszönésem sem kizárólag neked szól, félre ne érts :) Egyszerűen agyon tárgyaltuk a témát, valójában minden itt van - ill. PuPunál - szóval össze lehet fűzni a kommenteket és ennél többet nem tudok mondani.. Még egyszer üdvözlettel Valika

60145 2015.07.22. 10:30:09

79. Hmmmm : Semmi konkrétat nem tudok, valami sajtó vagy propagandista járt náluk. Ők tényleg nem foglaélkoznak a PR-ral.

60145 2015.07.22. 10:48:04

78. Valika: pontosabban: az első idézetet PuPu írta, az ő véleménye, nem egy nála olvasható vélemény. "1. A DK szerint a MigSzol - levélben - támogatást kért a DK-tól. 2. A négy megyében összegyűjtött adományt megyénként három-négy ember elkísérte Szegedre, majd a menekülthelyzettel kapcsolatos álláspontjukról sajtótájékoztatót tartottak a Nagyállomáson, és át akarták adni az adományaikat, de ez nem sikerült." Tud írni, okos ember, mégis pontatlanul fogalmaz. Ő tudja, miért. Az első lépés az volt ebben az ügyben, hogy összeállt a névtelen, majd Mig Szol segélyező csoportosulás, és elkezdtek dolgozni. Ez PuPu összefoglalásában lényegtelen, nem szerepel. A második sem az az levél lehetett, amelyben a nem hierarchizált csapat egyik tagja lehetőségek után kérdezősködött náluk (is), és abban nem kért segítséget! A három négy kísérő nem az aranyvonatot biztosította, nem a tonnányi csomagokat cipelte. Megyei alelnökök és más funkcionáriusok voltak köztük. Abban igaza lehet valakinek, hogy aki a menekülteken segít, az politizál, főleg, ha mellőzi azt a tényt, hogy a politika a hatalomról szól. Persze ez túlzó általánosítással elkövetett szofisztika. Akkor minden politika. Főleg, ha azzá teszik a politikusok, ha megszállják még azt a kis igen gyenge civil aktivitást is, amelyik nálunk még megvan.

liberál 2015.07.22. 11:01:24

Tehát, összefoglalva: jellemzően nagyon liberális a migszolnak szóló bírálat, vagyis nem határozhatja meg a szabályokat, de ha meghatározza működését egységes elv alapján, akkor is kivételt kell tenni a DK-val, mert ő az isten. Tessék mondani, hol kell megtanulni az ilyen demokratikus, nagyon liberális magatartást, ahol pórázon vezetik az embereket?

liberál 2015.07.22. 11:13:05

...jaa, most jut eszembe, ha sérti a liberálisokat, akkor nevezzük valikanizmusnak ezt az eszmét, amivel vezetni kell az embereket pórázon...

13118 2015.07.22. 11:14:13

83. liberál pontosabban: 1.a kifogásolás nyilatkozatban, aktivistának csak civil jelentkezzen, ha politikus vagy annak szimpatizánsa, akkor is legyen civil a magatartása. 2. a DK-sok összegyűjtött adományokkal jelentek meg, és nem jelentkeztek civil aktivistáknak.. megy a lövöldözés, de találat az nincs. :)))

13118 2015.07.22. 11:16:21

84. liberál (látogató) olvastad valahol, hogy liberális volnék?

liberál 2015.07.22. 11:42:24

86. Hmmmm ...nem emlékszem, írtad-e, vagy nem, hogy liberális lennél, csak mintha demokratizált lovagként szerepelnél itt, aki magára kapta a vért mellé a sisakot is, és nem lát ki mögüle. http://tortenelemcikkek.hu/sites/default/files/3.1lovag.jpg

13118 2015.07.22. 11:56:38

87. liberál (látogató) szóval mintha látsz ... :)) az más. lehet mintha szemüveget hordani, aztán úgy látod, itt lépcső, közben szakadékba lépsz. a te dolgod. :))

178873 2015.07.22. 12:14:55

liberál Mond, nem kínos, hogy itt ketten vannak, akik többször leírták és vállalják, hogy liberálisok - a bejegyzés szerzője, Atlasz, és én?

178873 2015.07.22. 12:22:49

80. Valika Egyáltalán nem tárgyaltuk agyon a témát, és egyáltalán nincs minden itt, illetve PuPunál, mert amit én kérdezek, arra egy kósza válasz volt. Mint magad is jelezted, sokadszorra fejted ki, hogy a konkrét ügyet tekintve a MigSzol magatartása miért volt hibás, káros, téves, vállalhatatlan, ártó, buta - nem kívánt törlendő. Csakhogy ezt elsőre is megértettem, hogy így vélekedsz, és ERRŐL NEM is vitatkoztam veled. Föltettem két egyszerű kérdést. Az első: Ha előre lehetett tudni, hogy a MigSzol tényleges/önjelölt vezetője/szervezője/koordinátora így gondolkodik, akkor miért kellett belekeverni őket? Erre, sokadik ismétlés után jött az a válasz, hogy mert ők az egyetlenek, mert kikerülhetetlenek. Ezt cáfolom. De, legyen, én tévedek, akkor is még itt a második kérdés: Miért így kellett belekeverni őket? Ha előre lehetett tudni, hogyan vélekednek, akkor miért nem ültek le velük egyezkedni. Fontosak vagytok, szeretnénk is az ügyet támogatni, de az a feltétel, amit megfogalmaztatok, számunkra vállalhatatlan, kössünk kompromisszumot! Na ez maradt el, és a kérdésem ismételten NEM AZ, hogy mit gondolunk a Mig Szolg szerepéről, hanem AZ, hogy ha nem értünk velük egyet, akkor miért állítjuk őket kész helyzet elé? Ez nagyon nem a kompromisszumképességet jelzi számomra.

60145 2015.07.22. 12:53:20

89. marja : Örülök, hogy látlak!

liberál 2015.07.22. 12:59:25

90. solide Ha úgy érzed, nem vonatkozik rád az ál-liberális magatartás, amit szóvá tettem, akkor ne fájjon, egyébként sem rád és Atlaszra gondoltam. Egy túlzó jelző a „nagyon liberális”, más néven ál-liberális. De, ha demokratikusnak mondom és baloldalinak, meg jobboldalinak, akkor meg abba köttök bele, hogy ki a demokratikus és ki a baloldali. Mindegyiknek az a kifejlete, hogy senki nem vállalja magára, mennyire meghazudtolja magatartásával az elveit, amit hirdet. A másik dolog, egy bizonyos határig érthető, hogy próbálod megmagyarázni a migszol álláspontját, de már be lehetne látni, hogy falra hányt borsó. Van, aki a szellemi szintjén még nem képes felfogni, mert nem érett rá. Pontosan a liberális gondolkodásod példa rá, hogyha más valaki ál-liberális, ál-demokrata, az képtelen megérteni azt a gondolati szabadságot, amit te megadsz a migszolnak a működéséhez.

13118 2015.07.22. 14:16:38

93. liberál (látogató) azért az nagy szerencse, hogy ilyen tisztán látod a valóságot. talán azt is megtudod mondani, most hol tudnék venni Nutella mogyorókrémet?

301782 2015.07.22. 15:50:54

91. solide 2015. 07. 22. 12:22 "Mint magad is jelezted, sokadszorra fejted ki, hogy a konkrét ügyet tekintve a MigSzol magatartása miért volt hibás, káros, téves, vállalhatatlan, ártó, buta - nem kívánt törlendő. " ha visszalapozol a kommentjeimben, láthatod, olvashatod, hogy a DK szerepével kapcsolatos NEGATÍV véleményemet is kifejeztem... A pontosság kedvééért mondom Hiperszabadgondolkodóktól talán elvárhatom, hogy az én más véleményem is elfogadható, a saját elgondolásom egy adott viselkedésről..Talán.. Amúgy fel lehet úgy is tenni a kérdést: Úgy jó elfogadni valamit - segítséget - ahogy adják, vagy.. olyan módon lehet csak adni, ahogy elfogadják? Saját véleményemet máris: helyzete válogatja...mint már NEM ELŐSZÖR mondom. Egyedi helyzetek, döntések között élünk. Már aki....Van aki egy vélt kódex, vagy valami NAGYKÖNYV szerint és ettől képtelen elszakadni. Nem írom le még egyszer a MigSzol szervezettel kapcsolatos véleményemet, amit tevékenységükről már korábban is megtettem. Tisztelet, becsület...De ezzel a MOSTANI döntésükkel nem értek egyet. Van, ami fontosabb a logikánál.

178873 2015.07.22. 16:20:15

Valika! Az idézett mondat második fele volt a fontos - hogy én NEM arról beszéltem.

301782 2015.07.22. 16:37:10

solide 2015. 07. 22. 16:20 Valika! Az idézett mondat második fele volt a fontos - hogy én NEM arról beszéltem."""" Éppen azért nem tartottam fontosnak ismételni, mert ezen is túl vagyunk. Erre már többször válaszoltam, legutóbb a 98-as kommentben: "Nem írom le még egyszer a MigSzol szervezettel kapcsolatos véleményemet, amit tevékenységükről már korábban is megtettem. Tisztelet, becsület...De ezzel a MOSTANI döntésükkel nem értek egyet." Továbbá... Fontosabb egy elvet, etikát, logikát fölé értékelni egy adott szituációban elvárható józan ész és kevés érzelem helyett..ADOTT SZITUÁCIÓBAN? Éppen a civilektől várnám el a nagyobb rugalmasságot. Ez kicsit olyan inkvizítori tempó, van aki kedveli, de nem vallja be, semmi gond evvel, többfélék vagyunk. Vagy félelem diktálja ezt a merev elutasítást..

178873 2015.07.22. 16:58:27

Föltettem két pofonegyszerű kérdést. De igazad van, hagyjuk. :)

301782 2015.07.22. 17:14:06

no hála :) üdv Valika

320591 2015.07.22. 17:15:44

Valika! re: 98. Veled értek egyet. A civil szervezet - szerintem - onnantól kezdve nem igazán civil, ha adományokat elutasító szabályokat rögzít írásban. Rendkívüli helyzetben meg különösen nem teheti meg, mert ahogy írtad a menekültek helyett, ellenükre nem utasíthat vissza semmit. Valóban furcsán túlbuzgó ez az Sz.B. nevű fiatalember. Azt kellett volna tennie, hogy odaáll ő is a sajtótájékoztatón az újságírák elé, megköszöni az adományokat és akkor ott elmopndja, hogy nem örül annak, hogy ezt is pártpolitikai színekben teszik... A DK pedig valóban úgy csinálhatta volna, ahogy PuPu is leírta: DK-s kitüző, szerény osztogatás... Így bizony ez hozza azt amit az álbal minden hasonló megmozdulása: kontraproduktív! Szentpéter írt valami olyasmit PuPunál, hogy annak hiába mond bárki bármit, aki nem akarja meghallani... Ezért nincsenek sehol sem!

320591 2015.07.22. 17:20:46

Atlasz! Jó, hogy megírtad ezt a posztot, legalább első kézből kapjuk a valós információkat, hogy mi történt. Viszont PuPu tényleg soha nem moderál sehol... Ha valaki nem tetszik neki elküldi úgy, hogy soha többet vissza sem megy... S bár Gyurcsány szimpatizáns, a posztjából is kiderül, hogy ezzel az akcióval ő sem értett egyet - a csendes, jelvényes osztogatást preferálta ... csak a teljesség kedvéért

337519 2015.07.22. 17:53:21

Mint az egyik megszólított bloggerina, szeretném megosztani veletek egy kívánságomat: legyen olyan ez az ország, ahol , ha 10 választási lehetőség adódik, s abból 9 feltételek nélküli ,ám egy feltételekhez kötött, a polgárok a 9 bőségével élnek. És: a Quick által javasolt megoldás is egy lehetőség volt ( lett volna ) - " Azt kellett volna tennie, hogy odaáll ő is a sajtótájékoztatón az újságírák elé, megköszöni az adományokat és akkor ott elmopndja, hogy nem örül annak, hogy ezt is pártpolitikai színekben teszik.. "

60145 2015.07.22. 21:07:09

102. Quick : Köszönöm! De nem írtam volna meg, ha nem azt tapasztalom PuPunál, amit. Nem kitaláltam, erre semmi okom nem volt, így azt is elhiszem, hogy nem moderál. Miért ne hinném? Ha nem írna olyan hosszan, gyakrabban olvasnám, de akkor inkább a Háború és békét, és ha válaszolna a kommentekre, kommentelnék nála. Sajnos, nem első kézből származnak az ismereteim. Szabadságomban áll e percben is kimenni, és megkérdezni a magukat soha sehol nem fényező önkéntesektől, hogy mit segítsek. Nem tettem eddig. De abban biztos vagyok, hogy ma Magyarországon nem a pártoknak, hanem a pártmentes civileknek van valamelyest hitele, ők tartják a legnagyobb tüntetéseket, a sikeres szolidaritási akciókat, és nem ők lopják el a szolidaritási adományokat. Pártjainkra a többség szarik. Megdolgoztak érte. Az egyházakra nem mondanám ilyen durván, de a kicsik nekem hitelesebbek, mint a nagyok. Ezért a segélyezendők érdeke, hogy az akció pártmentes a kezdetektől, jóval korábbról, minthogy a DK rárepült (mert volt más lehetősége ha segíteni akart hétfőn, helyben is!) Azonban tegyük fel, hogy dolgoztam egyetlen napot, és első kézből adnám az infót. Szalai Balázs alighanem sokkal többet tett ennél, s lám, alaptalanul mindenfélével gyanúsítják. Tehát első kézből sem mondhatnék semmi hiteleset azoknak, akik nem fogják fel, hogy a pártsemlegesség a civil akció sikerének a feltétele. Vagy nem akarják felfogni - különböző okokból, pártszimpátia, a vitázók iránti ellen- vagy rokonszenv, a maguk korrigálásától való irtózás, és így tovább. Ja igen: akik engem utálnak, azoknál az alap az volna, hogy első kézből hazabeszél... Emberek vagyunk, és ilyenek.

13118 2015.07.22. 21:25:32

Atlasz: nem kell túlvariálnod a hozzászólásokat, voltunk itt kevesen, akik az adományt nézték, mint én is, és nem a pártot. persze lehet úgy is felfogni, hogy aki párt adományoz, az ördögtől való, és politikai népszerűséget akart ebből magának kovácsolni. ezt ugyan nevetségesnek tartom, mert ettől nem lesz több rájuk szavazó, viszont több lett az ásványvíz, a pelenka, a vécépapír, az őszibarack, és még amit vittek. az viszont nagyon érdekelne, végül mi lett az adomány sorsa: széthordták maguknak a szegediek, vagy eljutott a menekültekhez?

60145 2015.07.22. 21:26:26

103. Nyírfa2 : Ki az az ő, aki odaáll? Mivel a Mig Szol kezdettől pártsemleges, néhány lehetőség azoknak, akik a migránsokon szeretnének vagy szerettek volna segíteni: 1. Névtelen, logómentes adományozás, ne adj Isten: munkavégzés a Mig Szolhoz csatlakozva. Ez kezdettől így ment, és így megy. Önfényezés nuku. 2. Párt, egyesület, klub, nevesített egyén vagy közösség Mig Szoltól független jótékonysági akciója. Mondjuk hétfőn a DK három megyei alelnöke nemcsak otthagyja a cuccot a fal tövében, hanem maguk osztják ki, fényképezik, videózzák, stb. a szombaton meghívott sajtó jelenlétében. A migránsok is jól járnak, és a párt, a nép, a jövő ügye is halad előre. Csakhogy ebben az esetben az önzetlen civilek nem lépnének be a Gonosz pozíciójába, anélkül a jó cselekedet nem fénylik igazán. 3. Keresni más reklámfelületet, pl. a SZTE orvosi karát, vagy a szegedi ferenceseket, vagy a Vöröskeresztet, és megkísérelni a becsatlakozás. Az adományok így is eljuthattak volna a migránsokhoz. Hogy mennyi lenne ebből a politikai haszon, azt elképzelni sem tudom. Nem az én szakmám.

60145 2015.07.22. 21:37:05

105. Hmmmm : Ezt a kérdést már feltetted. Nem hinném, hogy ha kimennék megkérdezni, hogy mi lett a DK-s adományokkal, szóba állnának velem. Provokációnak vélhetnék. Olvastam róla valahol a neten, hogy a külön kupacba rakott és otthagyott adományt a naptól védendő a civilek letakarták, aztán a máltaiak is lepakoltak mellé egy másik adagot. Ismétlem: ha pártaktivista lennék, akkor magam is segíteném a pártomat az ismertséghez, a népszerűséghez. A pártok így működnek, és militánsaik is. Akár ördögtől való, akár nem. Mindenki hozzon még egy embert - emlékszel?

Valika 2015.07.22. 21:40:33

101. Quick 2015. 07. 22. 17:15 a témával kapcsolatban elég sok mindent megfogalmaztam, most már nem ismétlem... :) Viszont! "Valóban furcsán túlbuzgó ez az Sz.B. nevű fiatalember. " írod. Nem is tudom, mit mondjak. Nem ismerem Szalay Balázs személyét, csak amit a migránsokkal kapcsolatban és civilként tesz, tehát nincs okom bármit feltételezni róla. Azonban konkrét ügyben én is túlbuzgónak gondolom és még valami egyéb illene ide, nem tudom jól megfogalmazni.. Tapasztalatlanság, talán. De nem biztos, úgyhogy inkább nem találgatok. Aszondod a DK segítsége kontraproduktív lett? Nem hinném. Permanens fekete bárány szerepük ellenére adakoztak és továbbra is ezt teszik, mint olvastam a Facebookon. A civilek - nálunk Magyarországon - kontra pártok szembenállás nálunk külön "színnel" rendelkezik. Kihirdetve a zéró együttműködést bármely létező párttal, a szegedi civilek számára éppen a kiszolgáltatott migránsok adománygyűjtése és elosztása látszott a legjobb alkalom bekeményíteni és példát statuálni. Persze nem a maguk érdekében tették... Úgy tűnik, mára a DK még az ellenzék köreiben sem elfogadható. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez az ő hibájuk.

Valika 2015.07.22. 21:45:20

Na, így jár az ember, ha agyon óvatoskodja válaszát :) Egy mondat helytelenül: "Úgy tűnik, mára a DK még az ellenzék köreiben sem elfogadható." Helyesen: Úgy tűnik, mára a DK a demokratikus ellenzék köreiben sem elfogadható.

13118 2015.07.22. 21:46:28

107. Atlasz (szerkesztő) " a naptól védendő a civilek letakarták, aztán a máltaiak is lepakoltak mellé egy másik adagot." zseniális! :DD és azóta egyre nagyobb a kupac, mert szarni le a nem civileket? :DD nem volna rossz látni róla egy fotót, hogy a civakodás miatt mennyi adomány megy pocsékba.

60145 2015.07.22. 22:57:04

110. Hmmmm: mindössze ennyit olvastam. Hogy aztán mi történt az adományokkal, nem tudom, és ebből a nem tudásból nem is vonok le következtetést.

60145 2015.07.22. 23:03:38

Most így magunk között: "Gyurcsányos víz". Remek cím, blikkfangos. Egy barátomról mondtuk a (korabeli) közhelyet: Jó poénért leinná a nagyanyjáról a formalint.

60145 2015.07.23. 05:39:03

Magam is igyekeztem jó címet kitalálni. Ilyesmit, hogy mi lett abból, amikor a bolsevikok 1917-ben a békét, földet, kenyeret követelő tömeg élére álltak. Mi történt 2008 után, annak eredményeként, hogy a hazai bolsevikok megvédték 300 forint kiadásától, a háromszor akkora tandíjtól a szociális juttatások ingyenességéhez jogosan ragaszkodó tömegeket. A mai bolsevik pártpolitikáról, a populizmusról is szóltam volna. De nem volt szándékomban blogolni, ezért nincs itt jó cím, tömör, frappáns lényeg, csak - feltehetőleg technikai okokból ide kényszerült - kommentekre töredezett információ- és véleménysor. A Hatkilóban 42 napja, itt a Hordóbann 45 napja, az Atlaszban 74 napja nem közöltem semmit. Nem vettem el más, fontos témák elől egy helyet az immár 24-ről jóval kisebbre fogyott Frissülőben. Köszönöm az érdeklődést, a normális véleménycserét mindenkinek!

13118 2015.07.23. 10:39:34

mondanivalód, ha van, akkor írj. most volt, megvitattuk, egy részletponton nem egyeztünk, talán bennem több a gyanakvás.

60145 2015.07.23. 11:26:03

114. Hmmmm : Köszönöm! Mindenről lehet beszélni, mindent el lehet mondani úgy, ahogy itt történt.

337519 2015.07.23. 17:11:33

106. Atlasz Látod, az sem véletlen, hogy nem vagyok híve a pártoskodásnak. Nekem nincs szükségem csoportosulásokra, hogy választani tudjak. A helyi lakóközösségekben ismerik egymást annyira az emberek, hogy kijelöljék maguk közül a rátermett vezetőket, szakpolitikusokat. Azt készséggel elismerem, hogy az én elképzelésem szerinti államigazgatás a polgárok nagyfokú önállóságát feltételezi. Azonban minél később indulunk el ezen a nyomvonalon , annál tovább húzódik a társadalmi válság. Szerintem eben a történetben más-más nézőpontból , de mindenki veszteséget szenvedett.

60145 2015.07.23. 19:20:30

116. Nyírfa2 : Úgy vélem, hogy a Mig Szolhoz hasonló alkalmi autonóm közösségekből több kellene.

337519 2015.07.23. 20:08:51

117. Atlasz Így van.

60145 2015.07.24. 16:39:34

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/igy_segithet_a_migransokkal_foglalkozo_onkenteseknek/2439180/
süti beállítások módosítása