Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Irrigátor gubernátor malomjátéka

2012. február 06. - Atlasz.

Gyalázatos!

A NolBlogon nem lep meg senkit, ha Irrigátor márkanéven nem a Magyar Nemzet kormányzójáról ejtünk szót, hiszen a címszereplő ambícióinak mértéke az, hogy nincs mértéke. Hiszen Irrigátor annak ellenére a magyar nemzet gubernátoraként viselkedik, hogy az a pozíció éppen most de facto foglalt. A benne lévő, mint az köztudott, szakmája szerint egyedül ehhez ért, de az sem zárható ki, hogy genetikailag predesztinált a posztra, Irrigátor pedig a mi kis blogvilágunk küldetéses boldogítója, nem a Magyar Nemzet, hanem egyelőre csak a NolBlog önjelölt kormányosa. Dominancia igényének kiélését 2010 elején, kevéssel a Sínai-hegyről a NolBlogra érkezése után indította törvényadással. Azóta is hajigálja az eretnekekre a kőtábláit. Alighogy megjött, elkezdett navigálni, beállítani a NolBlog hajóját a helyes irányba. Hihetetlen, hogy addig zátony nélkül megúsztuk! Törvényt ad, szabályokat, normákat és kivételeket alkot, bűnösöket kémlel, keres, mint egykor az Úr kutyái, sőt: nap, mint nap pápai interdictummal lesújt. Hiszen irrigálni, megtisztítani a bűnösöket akár tűzzel-vassal is – éppen az ő érdekükben – a legszentebb kötelesség. Orvosi feladat! Az nem számít, hogy az érvágással és purgálással az orvosok még a legkeresztényibb király családját kis híján kiirtották, mert aki hagyta magát, az élve vagy halva, de minden bizonnyal üdvözült. Így működik Irrigátor Szent Hívatala is, amelyen kívül nincs üdvösség, nincsen licencia docendi: „Azt hittem, de tévedhetek is, hogy a nácizmus elleni fellépés közös törekvésünk. Bocsánat! Többet nem zavarom vizeit. Viszont nem tudom, akkor mi végre helyez föl náciellenes szöveget?”

Aki nem működik együtt vele, annak nincs keresnivalója a vadászmezőn. Nem lehet náci-ellenes sem. Ami nem a próféta által jön, az nem szükséges. Ami nem szükséges, az felesleges, ezért előbb-utóbb feljelenteni valóvá, kiátkoznivalóvá és égetnivalóvá válik.

Ha nem talál célpontot, Irrigátor keres magának. Elvégre nincs ember bűn nélkül. Ha egy blogger barátinak látszó közeledése folytán óvatlanul lépre ment, felült a provokációjának és szóba állt vele, már csak elodázhatja az elkerülhetetlen kínos véget. Hiszen a nem általa kanonizált módon reagáló, Irrigátor agresszivitását rühellő és ezért a játszmából kiszállni akaró blogger az által válik bűnössé, hogy elbizonytalaníthatja Irrigátort szent hívatása gyakorlásában. Akár el is tántoríthatja, Elköszönésre bírhatja őt.

Irrigátor – elköszönése után mégis megszánta a NolBlog közösségét, s visszajött, hálás témával: Orbán Viktoron, külsején, testmagasságán, férfiasságán, mozgásán és téli csapatjátékot imitáló zsebbe tett kezén gúnyolódni. Aztán következett Irrigátor sóhaja: Csak ne akarjon a Nemzet III. Kormányzójává válni (nem is beszélve dinasztiaalapításról...).

Erre, ha bántani akartam volna, rákérdezek: Ugyan ki volt az előző kettő? Nyilván besétált volna a hiúságát legyezgető kelepcébe, amint ez a későbbiekből kikövetkeztethető. De segítettem: Kormányzónk eleddig hat volt, Gritti Alajos a III. A többi sem nagyon stimmel.

A válasz magázva jött, Irrigátor nem akárkivel, csak egy Diurnussal tegeződik kollegiálisan, kollégájának expressis verbis ritkán és csak olyan vezető közírót szólít, mint Erlauer, önmagát pedig, Caesar és de Gaulle mellé helyezve harmadik személyben említi:

Atlasz, igaza vagyon. Formálisan. A szerző ellenben azon történelmi személyekre gondolt, akik népirtáshoz nem asszisztáltak és akiket a magyarság nagy többsége nemzetmentőnek elismert. Így kiesik Horthy, ellenben Kossuth beletartozik. Gritti és a többi középkori alak (akikre Ön utalhat), mert ugye Haynau nem számítódik ide, pedig nem ekként élnek se a nemzet kollektív emlékezetében, se a honi történetírásban.

Akárhogy is nézzük, Szerző bejegyzésében szó sem volt arról, hogy a kormányzó államjogi fogalma attól függ, hogy Szerző szerint asszisztált-e valaki népirtáshoz vagy nem, hogy egyáltalán: a Szerző mit ért asszisztálás alatt, mert hiszen ez sem került említésre, továbbá Haynaut a büdös életben senki nem nevezte ki és nem tételezte kormányzónak a Nagy Kormányzón, Szerzőn, azaz Irrigátoron kívül, akit – mint említettem – megkíséreltem megérteni. Természetesen Irrigátor arra gondolt, akire akart, és a kormányzói titulust is a saját, a kommentem után rögtönzött szabályaihoz kapcsolhatta, ez szíve joga. A történettudománynak és a magyar közjognak valamint a magyar köznyelvi értelmezésnek pedig – annyi! Irrigátor szerint kiesik Horthy – ha ő mondja, biztosan, meg sem kérdezem, hogy hova – de vajon miért „esik ki” a többi? Mert „középkori alakok” voltak? A középkor fogalma témánk szempontjából közömbös (ha az irreleváns szóhoz képes volnék gátlástalanul hozzászabni még egy idegen terminus technicust, hogy az teljesen értelmetlenné váljon, mérlegelném, hogy e témához használjam-e), bár lehetne rajta tökölni, mégis megjegyeztem: ha a tudós Szerző egy percig is ellenőrizte volna első megjegyzésem tartalmát, nem írta volna le az előbbi orbitális marhaságokat.

Irrigátor viszontválaszából: Sajnálom, hogy szövegértési gondokkal kínlódik. Nem az én "készülékemben" van a hiba... Sajnálom... Ön az első vitapartnerem, aki számára fogalmazásom "zavaros". Eddig még az összes "ellenfelemnek" is kontextuskongruens voltam. Nem tudok segíteni.

Nos, eldöntheti bárki, hogy ki szorult segítségre. Én előzékenyen, tapintatosan jeleztem egy hibalehetőséget, amelyet elvakult gőgjétől hajtva képtelen volt befogadni. Az általa lenézett Funy minden további nélkül kimásolta a böngészőből a magyar kormányzók névsorát: Hunyadi János (1446-1453), Szilágyi Mihály (1458), Lodovico Gritti (1530-1534) vagy 1531-1534, Johann Caspar Ampringen (1673-1681), Kossuth Lajos (1849) - kormányzó-elnök, Horthy Miklós (1920-1944). Nem erőlködött, hogy olyasféle katyvaszokat-kevercseket öblítsen belénk irrigátor módjára, mint a kormányzó/nem kormányzó Haynau és Horthy összefüggése. A nyelv a butaság takarója, minek azt állandóan mozgatni – vélte Deák Ferenc, s ez a billentyűzetre is áll. Végig nyitva hagytam a lehetőségét annak, hogy Irrigátor utánanézzen a tényeknek: kik azok, akik a bejegyzés szövegével kapcsolatba hozhatóan magyar kormányzóknak nevezhetünk? A gyámkormányzókat nem, s az egyes országrészek fölött hatalmat gyakoroltakat nyilvánvalóan nem. Ha mégis beszámította volna, hiszen Irrigátor ezeket tekintve is feltétlenül kompetens, mivel a „minden” halmazába minden beletartozik, akkor még inkább hibás Orbán Viktornak, mint a III. kormányzónak a feltételezése. Én valóban segítettem Irrigátornak.

A szöveggel kapcsolatos kínlódás, amelyre a NolBlog önjelölt Nagy Kormányzója utalt, valós. Megfekszi az ember belsejét a nehéz, össze nem illő tartalom, akár kontextuskongruens, akár nem. Van, amin sem az irrigátor sem a glicerines kúp nem tud segíteni. Pedig micsoda igyekezet, küldetéstudat és mindenre kiterjedő kompetencia támogatja! Két esztendeje érkezett, s már akkor törvényt adott. Csalódott bennünk, de aztán szabályzatot dolgozott ki, al- és főpontokkal, gyevi bíróval és egyebekkel, hogy kit miért és miért nem – Ausradieren! Tudtommal ez sem jött össze, a szerki nem számol be a kitiltásokról. Saját portáján viszont elérte, hogy egy blog, egy irodalom, egy blogger! Nem rég mégis barátainál sikoltozott követeléseinek elfogadásáért. Érdekes színfoltot képeznek a mostanában általa eregetett füstjelek. Kell nekünk! Mi így szeretjük!

Végül az apropó: Egyik bloggertársunk gyalázatos szövegeit tette itt szóvá tegnap valaki. Funyról mentségeket is lehetett olvasni, például azt, hogy részeg és (udvari) bolond. A szavak nála mindössze az indulatot fejezik ki, s nem sok közük van a jelentésükhöz. Olyan ez, mint a kurva ország! Csak az érti szó szerint, aki akarja.

Irrigátornak nincs ilyen mentsége. Két éve képviseli itt a rációt és a szaknyelvi tökélyt úgy, hogy ha nincs egyéb érve, mint a fent idézett burkolt lehülyézés, majd a másik fél beteggé bélyegzése, akkor önmagáról jelenti ki, hogy védelmet érdemel, hiszen ő a beteg. Őt nem szabad bántani!

Aki megteszi: Gyalázatos!

Malomjáték: csikicsuki.

Uramisten, de régen tellett örömöm benne!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr898265162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

210292 2012.02.06. 14:30:27

Ajjaj! Úgy látom nagy a baj! .., vannak dolgok, amikkel nem tudunk mit kezdeni, s vannak olyan dolgok, amikkel nem is kell!

14742 2012.02.06. 14:53:07

Szia Atlasz! Nekem mára verőfényes napsütést ígértek, amiből viszonylag enyhe, de felhős, nemszeretem idő lett. Viszont írásodat olvasva, kisütött a nap. Szellemes! Jót nevettem.:))))

60145 2012.02.06. 15:03:35

1. Nyifu1 : Valóban, a dolog kiforogja magát.

60145 2012.02.06. 15:04:32

2. lehar : Remélem, nem leszel egyedül, bár nekem már ennyi is megérte!

gogu 2012.02.06. 15:07:43

Az irrigátort minden második-harmadik poszt útán fertőtleniteni kell! :-DDD

114634 2012.02.06. 15:16:58

Atlasz! Az írás szellemes, de van, amivel nem értek teljesen egyet! Ha valaki ennyire küldetéstudatos és elmondja saját érzéseit, kioktat mindenkit - bármennyire nem értünk vele egyet - adjuk meg a tiszteletet azzal, h a nicknevén említjük Navigátort! Még akkor is, ha igazad van! Szerintem ezzel most azt érted el, h feltesz egy válasz-postot, amihez nem lehet kommentárt fűzni és zavarosnál zavarosabb fejtegetésbe kezd! Ezt akartad?? :-))))

13118 2012.02.06. 15:24:57

6. raptor előbb az összes Ságvári nevén mínuszolgat. ha azzal kész, jön majd a riposztja.

15184 2012.02.06. 15:26:05

Látom, hogy Elmebetegátor már mind a 12 nickjén mínuszolt is. Ne aggódj, a nap végéig bejelentkezik még a többi 18 nickjén is, s meglesz a 30 mínusz!

60145 2012.02.06. 15:28:08

6. raptor : Valóban, engedtem a szójáték csábításának, hiszen ezt nem pusztán a hangzás, de vállalt szerepe is indokolta, no meg a műfaji követelmény. Ebbe némi tiszteletlenség is beletartozik. Ha pedig azt vesszük alapul, hogy mindenféle név és hivatkozás nélkül is rá lehetne ebből a bejegyzésből ismerni, az is egyfajta elismerés, gondolj Hofi paródiáira, Karinthyra. Hálából is kijár neki az ok az írásra!

15184 2012.02.06. 15:28:44

7. Ságvári az semmi! Ságváriról nem jegyezték fel, hogy egyik álnevén vitatkozott saját magával másik álnevén, majd belinkelte harmadik álnevén saját magát a "vitához" forrásként..

60145 2012.02.06. 15:30:53

8. maxval bircaman : Mondom, hogy hálás vagyok neki! Az én koromban öröm eljutni a csúcsra! (Megjegyzem: arra nem gondoltam, hogy ennyire futja!)

13118 2012.02.06. 15:35:06

10. na jó: mindenki a saját nézetei között érzi jól magát.

114634 2012.02.06. 15:37:38

9. Atlasz (szerkesztő) Már itt is van!!

27518 2012.02.06. 15:41:33

Kissé kaján vigyorral nyugtáztam, hogy mennyire helyretetted Irrigátort, mindig elámulok a tehetségeden :))

178873 2012.02.06. 15:46:12

Kedves Atlasz! Tudod, hogy nagyon szeretem az írásaid. Ne haragudj, ha ehhez most mégsem szólok hozzá. Említett úr annak idején szóvá tette, hogy, ha ennyire nem értek egyet vele, akkor miért térek mindig vissza hozzá, ő nem hívott. Majd még azt is hozzátette, hogy pontos kimutatást vezet arról, hogy mások bejegyzéseinél hozzászólva mikor élcelődtem rajta. Ha most itt, a Te írásodnál hozzászólnék - amit persze, ismét hangsúlyozom, nem teszek-, még esetleg ismét úgy értelmezné, hogy újabb strigulát kell húznia a nevem mellé.

11715 2012.02.06. 15:48:23

atlasz, ma is érdemes volt felkelned:) nem tudom, mások hogyan vannak vele, én már csak néha nyitok rá, olyankor is csak beleolvasok (végigrágni a szövegfolyamát képtelenség), és megállapítom, hogy már megint nem változott. azon már gondolkodtam, hogy vajon mitől lett ilyen? valamikor, fiatalon talán más volt (persze ez sem biztos), aztán történt valami - de mi? esetleg egy erős függőség, amitől megszabadulva így pótcselekszik?

60145 2012.02.06. 15:49:34

14. Only: Én meg azon ámulok, hogy bár az ilyen kommenttel engem kenyérre lehet kenni, mégis akad, akinek sokkal nagyobb ambíciói vannak. Boldogabbak volnánk, ha beérnénk efféle látszólag kevesebbel!

27518 2012.02.06. 15:50:42

Solide, angyalom, és te hogy állsz a strigulázással? :))

15184 2012.02.06. 15:52:38

http://admin.nolblog.hu/profile/227748/

60145 2012.02.06. 15:53:43

16. pettra : Hasonlóképpen vagyok, régóta. Amikor megérkezett, mintegy két éve, odafigyeltem, de aztán a többi úgy alakult, ahogy fent karikíroztam. Örülök, hogy a mai "parasztfelkelésnek" meglett az eredménye!

178873 2012.02.06. 15:55:35

18. Only Óh, hát azért valami kell az embernek. Tudod Nick Hornby a kedvenc íróim egyike. Pop, csajok, satöbbi. Ötös listák életem különféle dolgairól. Nem fogadott telefonhívások striuglázása. Sértések - vagy vélt sértések - elraktározása, amiben aztán kellő önsajnálattal lehet lélekvájkálni. Igazad van - vegyük úgy, hogy az előbbi mégis hozzászólás volt!

60145 2012.02.06. 15:58:32

15. solide és egyben 12. Hmmmm : Az alapértékek azonosságán túl a változatosság gyönyörködtet, de szerintem/szerintünk a gyönyör sem arra szolgál, hogy szaporodjanak a strigulák.

60145 2012.02.06. 16:02:40

19. maxval bircaman : Becsszó nem láttam a belinkelt paródiát, amikor a 22. hozzászólást írtam!

60145 2012.02.06. 16:03:38

13. Raptor: láttam, és meglepett!

27518 2012.02.06. 16:06:35

21. Solide, nekem gyilkolászási kedvem lesz a strigula húzogatóktól...

27518 2012.02.06. 16:08:26

4. Atlasz, csak nehogy most meg bűnbánatot tarts, mert az árulás lenne!

60145 2012.02.06. 16:13:48

Only, csak jót nevettem megint (25.)!

ejmiakő 2012.02.06. 16:42:57

Ezt úgy hívják, hogy mobbing? Nem akarom én védeni a védhetetlent, de azért kicsit csodálkozom azon, a legtöbb liberálisnak nincs azzal gondja, ha a másik véleményét kitiltja, megakadályozza.

60145 2012.02.06. 16:47:28

28. ejmiakő: Nem értem, nem is tudom, kinek szól.

59854 2012.02.06. 18:18:14

+ (Bár kétségtelenül beteg az illető, igen nehezen elviselhető.)

36888 2012.02.06. 18:30:24

Gritti Alajossal kár volt előhozakodni, mint a III-al.....a történelemtanár kollega Habsburg párti, és mint ilyen I. Jánost sem ismeri el királynak.....vagy nem úgy....vagy nem akkor....vagy nem az egész országra tekintve....különben is L.Gritti szóba állt a muzulmán terroristákkal, tehát antiszemita volt....pfuj....

60145 2012.02.06. 19:06:08

little, marja: köszönöm a látogatást, Antonnak a friss bejegyzésében pedig a jó poént is!

60145 2012.02.06. 19:12:37

33. Virág elvtárs s.k. : Könnyen lehet, hogy - mint fentebb írtam -, nem vagyok képes az útmutatást követni. Kínlódom, de nem segíthet rajtam a - navigáció. (Grittit a megélhetési politikusok előfutárának tartom. Hite? Vallása? Meggyőződése? Ugyan!)

205707 2012.02.06. 20:17:27

Elhatárolódom. Lehet valakinek a küldetéstudatát, az átlagosnál jóval terjedelmesebb mondandóját akár rögeszmének is titulálni, de ízléstelen torzót rajzolni, s vihogni a "művön". Ha nem szeretem a dudást a csárdában - koncertterembe megyek helyette.

11692 2012.02.06. 20:17:31

Sajnos, az említett úr szövegei rendre kifogtak szerény agyi képességeimen, így nem mindig olvastam végig... Időnként érzékeltem, hogy néhány írástudó és kevésbé az elhűlten kérte ki magának a stílusát, azt a stílust, amit most a blogetika nevében nehezményez...:) Ki érti ezt? ( legalább approximatíve)

11692 2012.02.06. 20:32:28

Drága Purim, Hegedűs Géza bácsinak van egy sokat idézgetett története, miszerint az ifjú Lyka Károly fiatal újságíróként alaposan lehúzta a kor egyik igen divatos festőjét, Verescsagint, és bizony nem elégedett meg néhány sorral, de három hasábban tette ezt...Másnap megjelent a szerkesztőségben egy kétméteres óriás, Lykát keresve....Próbálták letagadni, de Verescsagin várakozni kezdett...Lyka elővánszorgott, mire az óriás felkapta, meglóbálta, agyoncsókolta...Lyka zavartan kérdezte az okot, hiszen csupa rosszat írt....mire Verescsagin csak annyit mondott, kit érdekel, ez több, mintha dícsért volna....mert Verescsagin jó festő, és okos ember volt... :)

60145 2012.02.06. 21:05:22

36. purim : Valóban különbözik az ízlésünk. Abban is, hogy én jobban szeretem a nagy zenekart, mint a mindenkit kifütyülő dudást. A vihogás számomra rokonszenvesebb, mint a gőgös a kiátkozás.

60145 2012.02.06. 21:22:27

37. evalajos : Magam is jóval több érdemes olvasnivalót találtam itt, mintsem hogy kacifántjaival küszködjek. A tárgyalt eset óta nem szóltam hozzá. A gőg annyira nevetséges, amennyire taszít.

205707 2012.02.06. 21:43:35

Drága Éva! Hegedűs Géza megengedhetett magának sok mindent. Még azt ishogy az én tolakodó ismerkedésemet pertuvá fajulja. Így azután az általad említett irományt is lobogtathatta, noha approximative önellentmondásos. Egy nagy, neves művésznek nincs szüksége olyas propagandára, mint a ripaccsá váló "művésznőnek", akit, ha szidtak is, örült neki, hogy legalább beszélnek róla...

60145 2012.02.06. 21:43:45

Purim, nem hagy nyugodni: szerinted nem az volt ízléstelen, ahogyan Irrigátőr egy - mégiscsak - közjogi méltóságról írt, hanem az, ahogy önelégültségét az ő saját szavaival karikíroztam?!

205707 2012.02.06. 21:48:25

Egyebekben a facebookra is feltett írás duplán öngól, de ott legalább találkozhattam Paplanyos hozzászólásával, amiért újabb lapáttal tett a megbecsüléséért a szememben. Kár, hogy ott nem volt hozzászólási lehetőség. S éppen Paplanyossal egyező hozzáállásom (noha nagyon kevéssé vagyok jó emberismerő) indított arra, hogy veled szemben Atlasz, pozitív jellegű postot készítsek Fekete Györgyről. Jelentem: megérte!

205707 2012.02.06. 21:52:32

42.-re, Atlasz! Nem tudom, milyen közjogi méltóságot sértő írása volt/van Navigátornak. De nem is számít a te blogodra vonatkozóan. Próbáld csak őszintén megvizsgálni: hány és hány gyalázkodó, pikírt írás születik a kormány és O.V. ellenében - s ezek mennyire késztettek téged ellentámadásra, személyeskedő groteszkre--?

210560 2012.02.06. 22:01:14

kedves Atlasz talán mindannyiunk átélt már nevezettel egy-két csörtét. Emlékezem a tömeges kitiltásokra úgy egy éve (talán) és igy tovább :) Feltűnő jelenség, annyi szent és nem tudnám megmondani - mert nem vagyok szakember - hogy minek tulajdonítsam viselkedését. Talán a legegyszerűbb, ha azt mondom: nehezebb eset az átlagosnál. De voltak itt többen is -sőt vannak - akikkel kapcsolatban nem egy hasonló vélemény hangzott el...aztán valahogyan elsimultak a dolgok . Néha érthetetlen számomra az elsimulás oka, előzménye, vagy mi...de mivel nemigen veszek részt háttér-csörtékben, nem is tudom nyomon követni az eseményeket a maguk teljes valójában. Nem is baj ...talán :((( üdvözöllek

60145 2012.02.06. 22:11:35

43. purim : Lehet, bár nem nagyon értem, kezdve azzal, hogy a gólt sem én lőttem. 44. purim: Valóban olvastad, amit fentebb írtam? Hogy főszereplőm zsebhokizó miniszterelnököt ábrázolt? Az én ízlésem olyan, hogy csak korlátozottan méltattam az ő eme irrigációját. "Orbán Viktor nem megy vagy jár, halad, siet, aprózza, rohan, hanem – battyog! A parlamenti pulpitushoz is KIBATTYOGOTT, mint pörgekalapos, ráérős falusi gazda (persze őszes kivitelben), aki az egész ország javára fáradozik, rendíthetetlenül és komótosan. Nem hűvösen, kimérten, inkább valamiféle egykedvűséggel. Aranyosabb, amikor külföldi államférfiakkal megjelenve, mivel nem tud mit kezdeni kezével, zsebre dugja, s ekként egy népszerű téli csapatjátékra – mert az ujjak óhatatlanul is megmoccannak – emlékezteti a gyanútlan polgárt. Szegénynek férfiemberként magasságával sincs szerencséje. E fizikai meghatározottságával érzékelhetően elégedetlen (tartása mint a kiskakasé, nemegyszer nyakát nyújtogatja, hogy messzebbre lásson). Ha csoda történne, s végre bévül megteremne nagysága! "Kend"-ből Nagyságos Úr. Nem könnyű. Se neki, se nekünk. Egyszer megszenvedtük. A jövő? Csak ne akarjon a Nemzet III. Kormányzójává válni (nem is beszélve dinasztiaalapításról...)." Említsd csak pozitívan a szerzőt, ha ilyennek ítéled. Ez a Te dolgod. A mi barátságunkon és az irántad érzett megbecsülésemen ez semmit nem ronthat!

60145 2012.02.06. 22:20:34

45. Kedves Fannyvár, ami engem illet, drukkoltam annak idején neked is, amikor vitád volt, és viszolyogtam minden elfajult veszekedéstől, legfőképpen a virtuális megsemmisítési akcióktól. Itt erről szó sincs! Elférünk! A változatosság gyönyörködtet! Sokan vagyunk, akik ebben egyetértünk :)

210560 2012.02.06. 22:30:54

Tudod éppen néhány perccel ezelőtt tapasztaltam meg ismét egy érdekes és a maga nemében csodálkozni való jelenséget blogomban. Bár nem oly nagy ügy...de mégis..tudtomon kívül vagyok valaminek a részese és itt valaki azon ügyködik, hogy valamifelé lépjek, vagy határolódjak el, vagy mifene..már a gondolattól is feláll a szőr a hátamon, ha arra gondolok, hogy jobb ötlet nincs :(( De ezt nem itt és nem most...néhány napja(tán egy hete) tapasztaltam, hogy van ki nem a blogomban teszi látogatását, amit egyébként én mindig nagyon szívesen látok, hanem másutt..aztán változott a kép és az állandó név (Nyifu) egyszercsak elköszönt tőlem Gordiusra (is) hivatkozva...vagy valami ilyesmi volt, de igazán nem értettem...Aztán Gordius nem reagált - a postra sem - viszont nevezett néhány perce ismét kommentelt nálam....jó lenne valaki közölné, mit vár, miért és egyáltalán? Most tiltsam ki Nyifut? Vagy pellengérezzem ki a mást? Vagy mi van? Mi ez az egész? Aztán meg arról van szó, hogy - elvileg - magamnak kell dönteni. Jó játék ez valamiért, valahol, de kár szerintem.... Na...mindegy...én feltettem ismét egy - úgy gondolom - érdekes témát . üdvözöllek

210560 2012.02.06. 22:38:12

Bocsáss meg Atlasz, tudom nem kedveled a linkelést- saját szellemi termékeink ajánlását - most mégis ezt teszem. Az előbbi kommentemben utaltam egy jelenségre, igaz ez csak engem érint, igy eléggé önző módon felteszem azt a postot, ami után a jelenség kezdetét érzékelem (persze lehet, hogy tévedek én kis naív) http://fanny.nolblog.hu/archives/2012/01/30/Csak_itt__Csak_itt/ hát nem is tudom :(((

36888 2012.02.06. 22:39:25

Ne vicceljen..... Gritti már 1/2 évezreddel ezelőtt a KÖZTÁRSASÁG eszméjét képviselte, Magyarországon.....sőt......magát a köztársaságot.....

60145 2012.02.06. 22:42:00

48-49. Kedves Fannyvár , az a bejegyzésed, amelybe legutóbb belenéztem, nem igényelte kommentemet. Indultam volna, hogy szavadra benézek mégis, de megelőztél, nem kell messzire menjek. Látatlanban is úgy gondolom, hogy megtalálod a megfejtést és a megoldást.

60145 2012.02.06. 22:43:39

50. Virág elvtárs s.k. : Egy másik velencei, bizonyos Casanova talán szerencsésebben járt volna!

210560 2012.02.06. 22:46:23

51.. hát sajnos nem megy...úgy tűnik nem megy... mármint a megfejtés. Nem a kommentelést hiányolom, tévedés ne essék, akár megjegyzésben közölhettem is volna ezt, hiszen a téma valóban nem igazán kívánja, persze ha van valakinek valami hozzáfázni valója, boldogan veszem... De nem erről van itt szó. Én úgy érzem. Mintha mindenképpen be kéne sorolni valahová, és van, ahova én nem férek be, ha ezt meg ezt nem teszem meg, Ha akarod ha nem!!! Áááá...nem is folytatom :( akár neveket is sorolhatnák, hogy vegyem már észre magam!!! De miért? Holott egész nap a rációról papolunk meg az észről stb...az érzelemnek állítólag gátját vetjük....

60145 2012.02.06. 22:53:54

53. Fannyvár: de hiszen oda kommenteletem! Volt miről, és volt mit! A többit ennyiből nem érthetem, s valóban nem tudom megfejteni. Bocsáss meg!

210560 2012.02.06. 23:00:01

54-re értem...mint fentebb írtam elnézésedet kérem, a téma csak részben érinti postodat (ha egyáltalán) üdvözöllek

14055 2012.02.06. 23:24:36

Atlasz, remek a kórkép.

12875 2012.02.07. 03:58:06

Te Atlasz! Nem Váncsa István vagy véletlenül?:))

60145 2012.02.07. 06:34:37

56. KerekesZS : Örülök figyelmednek!

60145 2012.02.07. 06:35:43

57. lujza : Egyelőre még nem képzelem azt ;-)

13149 2012.02.07. 07:38:11

Én egyelőre csak őszintén sajnálom és féltem Fekete tanár urat. Valószínűleg nem rossz ember, csak mentális (nem annyira intellektális, mint inkább érzelmi) kihívásokkal küzd.

60145 2012.02.07. 07:55:41

60. erlauer : Elfogadom, s rögtön meg is fordítom József Attila híres mondatát: „Im itt a szenvedés belül, / ám ott kívül a magyarázat” . Itt kívül a nevetés gyógyír a szógarázdaságra!

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.02.07. 08:06:00

Az irrigátor akcióba kezdett! http://navigátor.nolblog.hu/archives/2012/02/07/mi_gyalazat/

60145 2012.02.07. 08:17:54

62. zöldhajtókás sárgapitykés közlegény: Az ide látogatókat bizonyára érdekli. Engem nem érint.

16940 2012.02.07. 08:37:06

Ad 60. erlauer 2012. 02. 07. 7:38 Most írjam, hogy én meg Hell kollégát (és másokat sajnálok)? Ejnye-bejnye, Hölgyek és Urak... Bővebben és érdemben: http://navigator.nolblog.hu/archives/2012/02/07/Mi_gyalazat/

210292 2012.02.07. 09:19:34

.., tuggyátok ... , néha azon röhögök( mint vala Tökös nicktársunk), - hogy ... Megy ITT a "Nagy Kúltúrharc"! - vannak itt az Alpáriak, és a Felpáriak, vannak a buták és az okosok, és természetesen megy a kölcsönös alázás a Kúltúremberek, és a Kúltúrálatlanok, a Fasiszták, és a Fasisztázók között. - vannak, akik doktori disszerciónak beillő "Nagyokosságokat" írnak, mások meg csak két sorban, - félmondatban elmondják ... - ráadásul "Állítólag(?!)" ez a fórum baloldali, - de hogy mi is az a baloldali, azt senki nem tudja megmondani ... Satöbbi! De évek óta, s ennek ellenére, mégsem született egy valamire való értelmes félgondolat sem! - még senki nem kapott Nóbel-Díjat! ................ ...., viszont elbasztunk egy generációnyi - huszonegynéhány évet - időt, s hátrább és lejebb vagyunk, mint annakidejében ... S persze ezért senki nem vállalja a felelőséget, hanem áthárítja a Butákra, az Alpáriakra, a Fasisztákra, és az Idiótákra .... ..., vagy valami ilyesmi ....

60145 2012.02.07. 09:28:18

65. Nyifu1 : Amin sírni kellene azon néha röhög az ember. Kínjában. És magáért vállal felelősséget.

78126 2012.02.07. 09:48:27

A falu Bolond Jóskáját heccelők és az ezeken röhögők maguk se örvendenek jobb lelki egészségnek, legfeljebb más tüneteket produkálnak. Egy beteg emberről gúnyrajzot írni ízléstelen, törpe lélekre vall. Ha pedig muszáj karikírozni, akkor a mindenkit zavaró viselkedésén kívül más nem lehet célpont!! Funyinak igaza van: nem véletlen, hogy idáig jutottunk! ...Megdöbbentő ennek a posztnak az olvasottsága...

60145 2012.02.07. 09:56:57

67. Anemone : Valóban, az emberek esendők. Persze nem mindegyik.

205707 2012.02.07. 10:02:27

Anemone! Üdvözöllek, s osztom szavaidat, az alábbi kiegészítéssel: Ki az, aki magát autentikusan "egészségesnek" nyilváníthatja, s másokról csalhatatlanul megállapítja a "betegséget", ami esetleg csak szokatlan radikalizmusa, túlérzékenysége(?), bőbeszédűsége, utolsó szóhoz való ragaszkodása alapján? (S mindezt a megállapítást nézőpont kérdése kire-kire vonatkoztatni) Atlasz! A 46. szám alatt idézett bejegyzés linkjét megadnád? Ugyanis nem minden blogot olvasok idő és egyéb körülmény miatt. Ez is ismeretlen többek közt..

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.02.07. 10:28:32

63.-ra Atlasz: Érdekeljen mert az irrigátor válasza ömlik ki belőlle! Igy néz ki egy kiürűlt irrigátor.

60145 2012.02.07. 10:43:36

69. purim: A kérdésedre ott a válasz Irrigátornál, ő szokta ezt tenni. Persze továbbfejleszti azzal, hogy ő védett, ugyanazon okból, ami másnál megbélyegez. Zseniális. Ez az oka az ő itteni nagy "népszerűségének", nálam csak egy része csapódott le. A másik kérdésedre is ott a válasz fentebb, én nem trükközöm. Kettőnk párbeszédét félkövérrel hoztam, a kék színű pedig link, ahol tegnap még megvolt ugyanaz, amit idézőjelek közé számodra kimásoltam. Hiteles bloggerek írták, hogy nála igény szerint változhat a múlt is, emiatt vagyok kénytelen így fogalmazni. Azt persze nem hinném, hogy engem valaha is hazugságon fogtál volna, de a kételkedés és a tévedés joga megillet Téged, engem, mindenkit, kivéve a gyevi bírót. Anemone régi motoros itt, Te nem annyira, ezért hozzáfűzöm, hogy tegnap-tegnapelőtt éppen a blog bolondjának tartott társunkról folyt vita, ez indított a helyrebillentésre. Nem mindegy szerintem az, hogy valaki kétségbeesésében össze-vissza káromkodik, vagy pedig képzettségével visszaélve tiszteletre méltó eszmék mögé bújva csúsztat, szisztematikusan szétver vitákat, véleményeket, kitilt, feljelent, töröl és töröltetést zsarol. Akár még tetszhet is Neked, akár a közjogi zsebhoki, de számomra mégsem az igazi!

60145 2012.02.07. 10:58:11

70. zöldhajtókás sárgapitykés közlegény: Bocsáss meg, de mégsem!

16940 2012.02.07. 13:05:42

Egyszeri alkalommal és kivételesen reagálok közvetlenül. Többször addig nem, amíg a blog, illetve a post szerzője nem fejezi be sértegetésemet, verbális inzultálásomat, továbbá azt, hogy ugyanezen viselkedést nem csupán megtűri kommentelői között, hanem - szinte minden esetben - üdvözli is, valamint igényt formálok egy legalább kis betűs elnézéskérésre részéről. (70.) "a blog bolondjának tartott társunkról folyt vita" - kinek a pap, kinek a papné... A nyílt, direkt sértegetés érvelés? Én senkinek nem fogalmaztam efféle durvaságot. "Hiteles bloggerek írták, hogy nála igény szerint változhat a múlt is" - nem másokra kellene hivatkozni, hanem konkrét anyagomon kellene ezen állítólagos jelenségre rámutatni. "...kétségbeesésében össze-vissza káromkodik, vagy pedig képzettségével visszaélve tiszteletre méltó eszmék mögé bújva csúsztat, szisztematikusan szétver vitákat, véleményeket, kitilt, feljelent, töröl és töröltetést zsarol." - amennyiben kontextuálisan engem céloz e "megállapítás", ismét jelezni szükséges a kritikai bizonyítás hiányát. Csupa igaztalan, konkrét tényekkel alátámaszthatatlan vádaskodás. Az érvek felkutatásához íme egy bő válogatású tematikus gyűjtés nolblogos írásaimból: http://navigator.nolblog.hu/archives/2012/02/07/Mi_gyalazat/ Tessék bátran használni... Utóiratában még felajánlást is teszek. A jelen poszt egy konkrétumára még reagálok. Hogy jómagam is konkrét legyek (bár a vádló köteles bizonyítani, nem pedig a megvádolt...) Atlasz írja (én élcelődni se élcelődtem soha a nicknevén, ezúttal se teszem, holott ő folyamatosan és durván gúnyolja az enyémet), idézem: "Akárhogy is nézzük, Szerző bejegyzésében szó sem volt arról, hogy a kormányzó államjogi fogalma attól függ, hogy Szerző szerint asszisztált-e valaki népirtáshoz vagy nem, hogy egyáltalán: a Szerző mit ért asszisztálás alatt, mert hiszen ez sem került említésre, továbbá Haynaut a büdös életben senki nem nevezte ki és nem tételezte kormányzónak a Nagy Kormányzón, Szerzőn, azaz Irrigátoron kívül..." 1/ Én pontosan azt fogalmaztam, hogy Haynau NEM VOLT kormányzó: "mert ugye Haynau nem számítódik ide". 2/ "Csak ne akarjon a Nemzet III. Kormányzójává válni" - jegyeztem kifogásolt postomban (Öreglegény a határból... 2010. május 17.). Mégpedig tudatosan, hiszen - mint válaszkommentemben (13.) indoklom - "A szerző ellenben azon történelmi személyekre gondolt, akik népirtáshoz nem asszisztáltak és akiket a magyarság nagy többsége nemzetmentőnek elismert. Így kiesik Horthy, ellenben Kossuth beletartozik. Gritti és a többi középkori alak (akikre Ön utalhat), mert ugye Haynau nem számítódik ide, pedig nem ekként élnek se a nemzet kollektív emlékezetében". Kérem, ez stimmel. A magyar társadalom kollektív emlékezetében él Hunyadi Mátyás és Kossuth Lajos mint nagy többséggel pozitív tevékenységűnek tartott kormányzók. Így Orbán csak a harmadik lenne, s nem a hetedik. Hiszen én nem az összeset számolta, mégpedig az indokolt tudatossággal cselekedve. (Tudniillik szegény Szilágyi Mihályt se tartják nagyon számon, még a gimnáziumi tanulók se, sőt a történészhallgató nem kevés hányada se - amennyire ismertem efféle felméréseket aktív koromban.) Javaslom, kutakodjanak az itt kínált válogatásban, biztos lelnek ennél jobb fogást is rajtam...

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.02.07. 13:32:05

Navigátor: Ön zavarosvizeken hajózik, jogot formál magának arra, hogy sűlyedőben lévő hajójából mindenkit ,kioktasson.Tanári méltóságával ékeskedik s pávatollal a fenekében, önjelőlt panoptikum szökevényként pofátlanúl nagyképű ,idegesítő alak..Miért hangoztassa, hogy mindenki őrült csak ön propeller.Ön a véleménydeformáló értelmiség megelevenitője olyan aki már áztatja az agyát egy kis hipós mosóvizben.

205707 2012.02.07. 15:50:11

Atlasz! Egyáltalán nem szándékozom Navigátort a tévedhetetlenség bajnokának kikiáltani. De dolgokat tisztázni, megbeszélni, korrigálni, megbocsátani lehet, sőt kell. Mert a "békés egymás-mellett élés" jobb, mint a hideg vagy meleg háború. A "párbeszéded", potodból ismerős, hiszen tengelyt akasztott ő talán mindenkivel. Velem is. "Szövegértési problémáim" nekem is voltak az ő megállapítása szerint anno, sőt nacionálém elsietett "bevizsgálása" után provokatőrnek nevezett, s kitiltott. Mégsem pocskonduiáztam, probáltam megérteni, ami nekem különösen is nehéz, csaknem kivitelezhetetlen feladat. Mára, azt mondhatom; normális emberi a viszonyunk, bár nyilván sok dologban nem pendülünk egy-húron. Most, újraolvasva az Orbán-karikatúrát, úgy tűnik, találkoztam vele, keletkezésekor. Bőszített, s igyekeztem el is felejteni. (Igen, én már csak ilyen vagyok: "csak a szépre emlékezem". Az ti. igen ritka jószág db.-számilag, így egyszerűbb memorizálni). Tény, ami tény, ha az Navigátor műve, attól ugyancsak elhatárolódom. Olyan gúnyirat, mint az én fűzfapoézisem. Közepesnél gyengébb, s nem nagy dicsőség túllőni a célon. Amit kettőnk viszonyárol írsz előre-hátra -> visszaigazolom.

60145 2012.02.07. 18:23:09

75. purim : Ha a témánál maradunk, szerinted ízléstelen, amit írtam, mivel akármit írt is a karikírozott blogger, arra Te nem így reagálnál. Tudomásul vettem. Én nem tekintem őt védett személynek, mert ab ovo senki sem az. Még a zsebhokizó sem. Ha van felmentett tornából, és az ilyen kirugdalja, kifütyüli, lekezelően minősíti a többieket, az időnként megkapja, ami jár neki érte.

60145 2012.02.07. 18:25:58

74. zöldhajtókás sárgapitykés közlegény: Köszönöm, hogy elmondtad a véleményed!

16940 2012.02.08. 18:35:26

A fenti post szövegéből: ...Így működik Irrigátor Szent Hivatala is, amelyen kívül nincs üdvösség, nincsen licencia docendi: „Azt hittem, de tévedhetek is, hogy a nácizmus elleni fellépés közös törekvésünk. Bocsánat! Többet nem zavarom vizeit. Viszont nem tudom, akkor mi végre helyez föl náciellenes szöveget?”... (A postszöveg első bekezdésének végén.) Ez a valóságban éppen fordítva volt. Mert "paplanyos" utasította el az "együttműködést", nem pedig én. Sőt én kezdeményeztem az összefogást! Íme a teljes szituáció, amely ellenkezőjére fordítva szerepel a postban: >1. navigator 2011. 12. 01. 20:04 Egyetértek! A magam tiltakozása: navigator.nolblog.hu/archives/2011/12/01/Hollokausztozas_elle Reagálás, amiben részesültem (a post hallgat róla): paplanyos (szerkesztő) 2011. 12. 01. 20:12 1 -re Navigátor! Tisztelettel megkérem, ne tegyen ide reklámot a blogjáról, ha megtalálom elolvasom, ha nem találom nem olvasom, egyébként már láttam, számomra olyan hosszú, hogy biztos, hogy nem olvasom el, elnézést kérek ezért, de másnál sem olvasok kilométeres sorokat, kérem megérteni, egy postra maximum öt percem van, így alakítottam ki és ezen nem változtatok. Köszönöm a kommentjét, ennyi elég is. A linkjét olvashatatlanná teszem itt. Viszonválaszom (címzett-megnevezése és első mondata jelentésmódosítóan maradt ki a az engem vádló postból): 8. navigator 2011. 12. 01. 20:32 Re: 3. paplanyos (szerkesztő) 2011. 12. 01. 20:12 No comment, illetve csak annyi, hogy nálam ez nem reklám. Azt hittem, de tévedhetek is, hogy a nácizmus elleni fellépés közös törekvésünk. Bocsánat! Többet nem zavarom vizeit. Viszont nem tudom, akkor mi végre helyez föl náciellenes szöveget?< Így lett volna a közlés korrekt, illetve ebben - vagyis az eredeti - értelemben kellene idézni e viszonválaszomat. Ekként viszont nem illeszkedne becsmérlésemhez, alkalmatlan lenne manipulálásra... Ui. A „reklámozásnak” minősített, valójában szolidaritás gyanánt föltett linkem csonkítatlanul: http://navigator.nolblog.hu/archives/2011/12/01/Hollokausztozas_ellen/

16940 2012.02.08. 18:45:12

Az imént ideillesztett kommentváltás lelőhelye: http://poltaj.nolblog.hu/archives/2011/12/01/Velemeny_a_magyarokrol_1943_-bol/ Tehát két konkrétummal is bizonyítottam, hogy jelen post szerzője hamisan manipulál erkölcsi káromra. Az egyik "paplanyos"-sal lezajlott kommentváltásom ellenkező értelműbe "szerkesztése", a másik a "kormányzók ügye" (lásd itt kommentem, 73. számon). Úgy tudom, nem csupán én vagyok itt tanárember. Ezért döbbent meg e módszer... Hiszen másnak is tudnia illik a forráskritika, a szöveg- és értelemhűség, a ténytisztelet fogalmairól.

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.02.09. 07:53:24

Navigátor: http://lelekgyogyasz.nolblog.hu/2012/02/02/lelekgyogyasz/ Hátha csilapodik!!

16940 2012.02.09. 23:57:46

"Funyról mentségeket is lehetett olvasni, például azt, hogy részeg és (udvari) bolond. A szavak nála mindössze az indulatot fejezik ki, s nem sok közük van a jelentésükhöz. Olyan ez, mint a kurva ország! Csak az érti szó szerint, aki akarja." Az én anyukámat mocskolta ez az illető. Azután se kért bocsánatot, amikor felvilágosítottam, hogy konkrétan kiről van szó, hogy milyen ember az Édesanyám. Sőt, még neki állt feljebb. Azt gondolom tehát, hogy Kisatlasz saját anyukáját illetően legyen megbocsájtó, nem pedig az immár kilencedik éve féltestére béna, magatehetetlen, egész életében mindenkihez jóságos 82 esztendős édesanyámat ért mocskolás tárgyában. Tudniillik mindezt megírtam már itt a Nolblogon, az illető, a Haddnenevezzemmeg olvasta (reagálásaiból tudom), mégse visszakozott. Ez tehát nem irónia vagy paródia ügye, s ha Kisatlasz ezen (is) tovább élcelődik (Gyurcsányra utalása egyenesen cinikus), akkor valami nagyon nincs a helyén benne. És akkor - nyugdíjasként mondom - vegyen magának egy rugdalódzót. Második gyermekkorára... Anyukámról itt is lehet olvasni (és látni őt): http://www.multesjovo.hu/en/aitdownloadablefiles/download/aitfile/aitfile_id/535/

zöldhajtókás sárgapitykés közlegény 2012.02.10. 15:30:38

Az irrigátorból ha kell ha nem folyik a lé!

16940 2012.02.10. 15:51:06

Valakibe ennyi gonoszság fér...

rodosto 2012.02.10. 18:52:00

A kitalált ember - szemét eltakarítva!

16940 2012.02.10. 21:41:52

84. kapcsán Olyan illető értekezik "ember-szemétről" (sic!), aki a következő kommentet szerette volna egy korábbi postomhoz helyezni: ...Küldi: rodosto (profil) Innen: /az eredeti küldésben feltüntetve/ Ekkor: 2011. 02. 04. 1:20 Email: /az eredeti küldésben feltüntetve/ Örülök, hogy egy ilyen témával képesek vagytok órákat eltölteni. Azt tudjátok e hogy ez idő alatt a németség 35 millió embere hontalanná vált és milliókat pusztított az ószövetségi bosszú... Tehát ez a "blogger" azt terjeszti a zsidókról, hogy 1945 után milliószámra pusztították a német embereket. Mindazok után "szemetezik", hogy olvashatta Édesanyámról írott sorokat, látva képeket is róla (odavezető link 81. alatt). És itt egy, utóbb az Új Életben megjelent írás az illető szerinti "gyilkosokról", Édesapámról: http://navigator.nolblog.hu/archives/2010/11/25/Aptl/

60145 2012.02.10. 22:11:53

84. rodosto A kitalált ember című spamját (blog)szemétként töröltem.

16940 2012.02.12. 18:38:41

Re 67. Nem is tudtam, hogy Anemone tud és kompetens diagnosztizálni... Csatolna hozzá státuszfelvételt, anamnézissel és heteroanamnézissel, netalántán még konkrét terápiás tervet (pharmakon és pszichoterápiás értelemben egyaránt)? Komolyra fordítva, mi ez a mélységes tiszteletlenség? Közvetve leelmebetegezni a bloggertársat? Ráadásul, empátia köntösébe rejtve... Nagyon rókatempó!

16940 2012.02.12. 18:41:04

87.-hez még. Nyilvánvaló az indirekt fogalmazás motívuma. A rejtőzködés. Hiszen profilja se publikus (se e-mail cím, se semmi). Valóban rókahölgy.

78126 2012.02.17. 10:50:23

87. Navigátor, én a JELENSÉGRŐL írtam, egy attitűdről, nem egy bloggertársról! Meglehetősen élesen épp a címkézést bírálva, amire oly sokan jogot formálnak e helyen és úgy általában is. (Lehet, idézőjelbe kellett volna tennem, hogy egyértelműbb legyen.) Sajnálom, ha nem eléggé nyilvánvaló, hogy mi mellett állok ki és mivel nem értek egyet. A címkézéstől úgy tűnik, Te sem vagy mentes. A rejtőzködésről annyit, hogy számomra elfogyott a Nolblogon az értelmes beszélgetés lehetősége, így lezártam életemnek ezt a fejezetét.

78126 2012.02.17. 10:54:16

U.i.: Köszönöm Neked, hogy megerősítettél jó döntésemben!

16940 2012.02.17. 13:23:02

Anemone, Ön rejtőzködik. Én nem. Miről vitatkozik - velem?

78126 2012.02.20. 21:11:42

Részlet egy véleményem szerint idevágó és igen figyelemre méltó cikkből, amit azok figyelmébe ajánlok, akik megérteni szeretnének valamit, nem pedig megbélyegezni. " Egy pszichiátriai címke önálló életet él és sajátos befolyást gyakorol. Mihelyt kialakult a benyomás, hogy a beteg skizofrén, a várakozás az, hogy továbbra is skizofrén módon viselkedjen. Ha kellő idő telt el, mialatt a beteg semmi különöset nem tett, az orvosok szerint állapota javulóban van, és távozhat. A cimkétől azonban a távozás után sem szabadul meg, ha kimondatlanul is, de az a várakozás, hogy újra skizofrénként fog viselkedni. Ezek a mentálhigiénés szakemberek által osztogatott címkék ugyanúgy befolyásolják a beteget, mint rokonait és barátait, és nincs mit csodálkozni azon, hogy a diagnózis mindannyiojukra önmagát beteljesítő jóslatként hat. Maga a beteg előbb vagy utóbb elfogadja a diagnózist, annak minden többlettartalmával és a hozzá kapcsolódó várakozásokkal együtt, s ennek megfelelően viselkedik." A teljes cikk: http://lakatos.free.fr/page20/Szociologia/page30/files/page30_8.htm További kellemes blogolást!

16940 2012.10.23. 20:16:38

92. E hozzászólásával mit üzen nekem? Megkérdem, hiszen személyemnek címezte. No, legyen nyíltabb, bátrabb. Amúgy is rejtekből csinálja, ellentétben velem... "További kellemes blogolást!" E kívánsága meg hiteles vagy gonosz? Maga mit gondol? Ebből megismerhet, ha már olyan mélyen nyilatkozik rólam: http://mek.oszk.hu/10200/10217/
süti beállítások módosítása