Atlasz voltam

Atlasz.

Atlasz.

Kivel érdemes vitatkozni?

2015. december 28. - Atlasz.

Egyáltalán: érdemes-e?

Ritkán tesszük föl ezt a kérdést. A kommentekben és a blogvitákban gyakran törekszünk önkifejezésre: én ilyen vagyok, én ezt tudom, ezt kínálom. A nyilvános taps jól esik, a mínuszok bosszantanak. Mégis: a megerősítéseket hitelesebbé teszi egy-egy kritikai észrevétel. Ha másra nem, akkor arra valók, mint egykor a római diadalmenetekben alkalmazott rabszolga, aki a kapitoliumi Jupiter külsőségeihez azonosuló hadvezér fülébe sugdosta: – Ne feledd el, hogy ember vagy! –

Tudom, tudom, a blogoldalon inkább állat voltukra emlékeztetik egymást a szereplők. Micsoda tükör!

Azokban a vitákban, amelyekre szívesen emlékszem sem győzelem, sem vereség, sem „állatkodás” nem volt. Jus és Jehu nem könnyű vitapartnerek. Toszmeggel óvatos voltam: érzékeny irodalmár és vagány is egyben: eként is fejezte be itt. Liberális barátaim némelyikével nem vitatkoztam, mert attól tartottam, hogy levisszük egymást a sárga földig. Abban nem nyerhettem volna, s kérdés, hogy ki nyert volna egyáltalán? A jó üzlet/eszmecsere az, amelyikben mindkét partner nyer. Tényeket tényekkel, logikát logikával szemben lehet felvonultatni. Itt jegyzem meg, ha egy állítás, egy elmélet, akármi cáfolható, az elfogadható is lehet. A cáfolatra sem alkalmas masszával nincs mit kezdeni. (Egy ilyen most jött Karamaniából).

A ráció azonban legtöbb emberben nem él meg egyedül. Vannak érzelmeink, ellenérzéseink – a másiké mindig zsigeri – és személyes hiúságok. Ezek feloldására az agresszió nem alkalmas, mégis: a frusztrációkat a blogvilágban levezetni kevesebb kockázattal jár, mintha kocsmai verekedéssel tennénk. Itt könnyebb győzni, akár másoktól lopott poénokkal, szidalmakkal is, kibírja tovább alapon.

Egy idézet, amiért ötletelésemet közzétettem:

„Vitatkozni azzal érdemes, akivel lényegében egyet akarunk, és ezt mégis egész másképp fogalmazzuk meg és közelítjük meg. Nem lenne értelme például annak, hogy borjúhúshiány megszüntetéséről, vagy általában a húskereslet kielégítéséről éppen egy vegetáriánussal álljak le vitázni." (Liska Tibor: Antioroszlán, 107. old.)

A közgazdász szerzőt ha máshonnan nem, egy új mechanizmus-környéki filmből ismerhetik az idősebbek. Egy azóta úri betyárra lett amorózóval szerepelt együtt.

Akkoriban viták folytak és kísérletek. Hazudik, ha azt mondja valaki, hogy nem volt semmi hasznuk. De erről legfeljebb Virág elvtárs nyitna vitát.

A blogviták, akkor is, ha keserű érzés nem győzni, lehetnek tanulságosak is. Ennek illusztrálására íme egy talált történet arról, hogy vajon Pistikével érdemes-e?

Géza bácsi csodálkozva nézi Pistikét, aki a fa tövében guggol csukott szemmel.

- Mit csinálsz, Pistike?

- Szarok.

- Ahhoz előbb le kellene tolnod a nadrágod.

- Minek?

- Mert úgy szokás.

- Miért?

- Apád nem tanított meg rá?

- Mire?

- A higiéniára.

- Nem értem.

- Higiénia, tisztaság. Kapisgálod?

- Ne..e..em érte...m!

- Nem is érzed? Tisztasááág. Hm?

- Mi van vele?

- Ááá, reménytelen, hagyjuk.

- Na mi van Gézabá, elfogytak az érvek?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://atlaszblog.blog.hu/api/trackback/id/tr408265400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2015.12.28. 13:17:57

Tudod Quick, mint írtam, engem időnként a tesztoszteron hajt. Bizony ettől önző is leszek. Nincs mi, nincs ti. ÉN vagyok. Atlasz nevében nem nyilatkozhatok - de egyszerű logikával, mivel abban bizonyos vagyok, hogy ő nem én, feltételezem, hogy ő sem ők. Hanem Atlasz.

169889 2015.12.28. 13:53:46

Idézem az idézetedet. „Bizonyos szint fölött nem süllyedünk bizonyos szint alá.” EP

320591 2015.12.28. 14:10:51

Solide! A második hozzászólásomat az éltető közönségnek (is) szántam! Meg is lett rá a higiénikus reakció! :-))))) Önmagáért beszél, nem? Az unalomig előrántott Esterházy idézett a dicső lovagtól, meg Obsidian keresetlen őszintesége! Az első pedig csak Atlasznak szántam! Neki! Hátha felébred egyszer.... A saját vágyaimról meg nem beszélgetni szoktam! Azzal, akit illet, gyakorlom! Én is ennyire önző vagyok... Vagy nem mondtam még? :-))))

178873 2015.12.28. 14:17:24

11. Quick Közben rájöttem, elnagyoltam a dolgot. Az ÉN vagyok ellenére vannak fontos fogalmak számomra: ember, magyar, polgár, keresztyén. Szívesen beszélgetek azokkal, akikről úgy ítélem meg, hasonlóak az értékpreferenciáink.

69910 2015.12.28. 14:17:49

Atlasz, régen írtál. Már azt hittem, nem szeretsz minket. Ezt bemelegítőnek szántad? Remélem. * os +

23353 2015.12.28. 14:23:39

+ Nade ez a Pistike....

337519 2015.12.28. 15:17:14

Hát, nem tudom, Quick reakcója erre a posztra higiénikus volt-e. :))

337519 2015.12.28. 15:18:31

Jaj, elfelejtettem megkérdezni: ébredezel-e már, Atlasz?

337519 2015.12.28. 15:23:33

Visszagyüttem elnézést kérni: Bocsánat, Atlasz, a kérdés nem volt érdemes.

267802 2015.12.28. 16:15:43

17. Nyírfa2 Melyik kérdésed a kettő közül? :-))

58395 2015.12.28. 16:46:41

Liska valahogy elfelejtette, hogy a robbantás soha nem épít.... Vagy ha nagyon azt akarjuk, akkor csak helyet csinálhat, egy új építménynek... Szóval dinamitból nem érdemes várat építeni...:-))

338199 2015.12.28. 16:57:55

+++ és igen, vígan kerengek, örülök, hogy van, mi körül lehet.

337519 2015.12.28. 17:08:37

18. grincs Az uccsó! :)

11229 2015.12.28. 17:19:52

ha esetleg nem lenne egyértelmű, az előző megjegyzésem Pistikének szólt

60145 2015.12.28. 17:35:36

Kissé megkésve üdvözlök kedves mindenkit! Örömmel látom: érdemes volt röviden írni! 1. Nyírfa2 : Hát Bástya elvtársat senki nem akarja megölni?

60145 2015.12.28. 17:37:18

2. kormos : Előfordul az ilyesmi velem is - "hosszú méla lesben".

60145 2015.12.28. 17:38:02

3. solide : Ezeket a pillanatokat is meg kell becsülni!

60145 2015.12.28. 17:38:31

4. jehu : Köszönöm!

60145 2015.12.28. 17:44:12

5. Quick : A siker titka: megfelelő helyről prezentálni/szerezni/idézni - a megfelelő helyre, különösen akkor, ha "itt valami tényleg nem stimmel"! A klasszikusokat idézni biztos siker, Pelikán!

60145 2015.12.28. 17:49:25

7. Gordon. : A szabadság nem lehet korlátlan, ez igaz. A normák érvényesülése sem. Molière "A mizantrópról" mondta, hogy jobbat nem tudna írni. Ő utána meg sem merek szólalni.

60145 2015.12.28. 17:50:17

8. obsidian : Igen, ezt teszi, és büszke rá!

60145 2015.12.28. 17:52:41

9. solide : Ez, vagyis az egyéni felelősség alapelvem nekem is! Hamarosan ötszáz éves lesz ez a tétel!

60145 2015.12.28. 18:00:16

10. Lancelot : Ez közös! Lovagi, sőt: arisztokrata forrásból érkezett norma.

60145 2015.12.28. 18:03:04

6. Quick : Szabad ember vagy. A "Ti" benned született meg, engem nem érint.

60145 2015.12.28. 18:07:44

13. szazados90 : Te sem vagy itt túl sűrűn, bár nem lehetek naprakész a nolblogot illetően. Négy hónap után ez a második bejegyzésem. Nem tudom, meddig maradok, de addig örömmel olvasnálak - és kötekednék, ha tudnék kicsit.

60145 2015.12.28. 18:08:58

14. little : És képzeld hozzá a ventilátort! A mai technikai viszonyok között ugye...

60145 2015.12.28. 18:14:57

15-16-17. Nyírfa2 : Az irónia az egyik legértékesebb szellemi kincs! Ráhibáztál: én ébredő magyar vagyok. Ebéd után igazán jó esik...

60145 2015.12.28. 18:19:49

19. Kokó : Amikor ezt mondta, már az maga robbanás volt, és ráfért a korabeli szakmai elitre, a politikusi elitre meg inkább. A kudarcot vallott tervutasításos gazdaságot akarták (1963) 1968 és 1974 között jobban teljesítővel felváltani. Ez következett volna az ő robbantása után. De más következett.

60145 2015.12.28. 18:21:51

20. pettra1 : Láttam, hogy mostanában te sem jártál erre túl sűrűn. Remélem, hogy akár egyenesen, akár keringva, de aktivitásod a régi!

60145 2015.12.28. 18:23:22

Grincs: megnéztem a Wikipédiában, kihez is van szerencsém. Örülök, hogy erre jártál!

158368 2015.12.28. 18:55:40

Egyik qalauzhal már megjelent... Talán hamarosan érkezik a cába is...

178873 2015.12.28. 18:58:45

39. hecketaper De a cápának legalább látható a fogsora (már persze, ha tátva van a szája).

267802 2015.12.28. 18:59:39

38. Atlasz (szerkesztő) Engem a Wikiben? :-)

60145 2015.12.28. 19:04:10

39. hecketaper : A pecázásról a hallal a kezében átalakított gellérthegyi szoborterv jut csak eszembe: Ezt jól kifogtuk!

60145 2015.12.28. 19:06:15

41. grincs : Ez a nagyság átka. Együtt kell vele élni. A Wikin kívül más információm nincs grincsségedről!

22371 2015.12.28. 19:12:58

A címbeli kérdést gyakran fölteszem magamnak, és főleg nem ezzel a blogfelülettel kapcsolatban. Talán majd írok én is erről megint. Értelmes viták érdekes módon azért előfordulnak még itt is, de csak azok között akiket összeköt egy közös "mi" tudat, és az közös utálata az "ők"-nek. Ez alól kevés kivétel van. A fő baj az, hogy ennek a közösségnek nincsen valós közvéleménye ami az olyan romboló személyiségeket mint pl. Cuba kivetné.

60145 2015.12.28. 19:55:20

44. Quodlibet : Igen, értelmes vitákat a közös értékek alapján lehet folytatni. Azoknak a bloggereknek, akiket közös humanista és demokratikus értéktudat köt össze, nem erőssége a "pártfegyelem". Ilyesmit én sem viselek el. Mindig kerültem a blogháborúkat, még inkább a szerkitől kizárást követelő közös fellépést. Az persze felháborított, hogy mostanában sok fontos ember egyszerűen nem talált magának más megoldást, mint lelépni a gazdátlan blogfelületről.

267802 2015.12.28. 20:14:03

43. Atlasz (szerkesztő) Legyen? :-)

60145 2015.12.28. 20:16:51

46. grincs : Egy kacsintós emotikon volna a legjobb válasz...

267802 2015.12.28. 20:22:18

Nos, azért a posthoz is: Atlasz, kivel lehet itt vitázni? Az egyik táborral (mert kettő van belőle) minek, hisz az álláspont, vélemény, értékrend azonos! A másikkal lehet? Nem!

267802 2015.12.28. 20:26:14

http://pasi.web.elte.hu/emocikonok/udv/udv.htm

60145 2015.12.28. 20:38:07

48. grincs : Én nem zárnám ki, hiszen véleménycserék vannak vagy lehetnek. 49. Köszönöm!

267802 2015.12.28. 21:00:43

50. Atlasz (szerkesztő) Mondj egyet az ellen oldalról, akivel lehet! Csak egyet! :-)

14479 2015.12.28. 21:10:06

A nyilvános vita igenis fontos! Sőt! Nélkülözhetetlen. Nem azért, hogy meggyőzd a "vitapartneredet" az igazadról, hanem azért, hogy a közönséget.

60145 2015.12.28. 21:12:43

51. grincs : Azokra gondoltam, akikről Liska is beszélt. Akikkel lényegében egyet akarunk, még ha többféle témánk, érdeklődésünk van is. Lord nézeteitől pl. gyakran állt égnek a hajam, de minden olyan közlést elfogadtam tőle, ami az általa tapasztaltakra vonatkozott. A személyeskedést kerülöm. Most is. Akinél legutóbb elállt a szavam, annak ezután sem tudnék mit mondani. Ha az elvbarátaim tovább kommenteltek nála, az az ő dolguk, ezzel nem foglalkoztam. (Most írjam ide azt, hogy a többit privátban? Mintha társaságban sugdolóznánk? Ez is szokás, az összetartozást fitogtatni, s másoknak jelezni, hogy kuss. Ilyet sose csináltam, nem is fogok.)

60145 2015.12.28. 21:15:57

52. Pare : Igen, ez egy nagyon fontos funkciója a vitának! Nem gondoltam rá, és idáig a kommentelők sem. Köszönöm!

58395 2015.12.28. 21:32:37

Atlasz 36,: Én is pont erre gondoltam, bár az ÚGM engem még kölyökként ért... Attól függetlenül emlékszem még az olyanokra mint a "Forgó morgó" meg hasonlókra Dr Agy, stb.. Egy gazdasági váltást mindig hatékonyabb, egy megfontolt változással véghez vinni, mint robbanásszerűen... De ha azt "robbanásnak" aposztrofálod, ahhoz képest mi volt a '89-'90... Hidrogénbomba??? A hatása biztosan, mert a földdel tett egyenlővé egy országot... Ha már játszunk a metaforákkal...:-)))

337519 2015.12.28. 21:44:12

Én nem is a vitát kedvelem, hanem a gondolataink közlését. Számtalanszor esett meg, hogy megihlettük egymást, vagy sikerült tovább rugaszkodni egy megrekedt, idejétmúlt elméletből. Vagyis, a beszélgetést szeretem, annak a dinamikáját, hogy eljutunk valahonnan valahová.

60145 2015.12.28. 21:46:22

55. Kokó : Nagyon jól játszol a metaforákkal! Nem én használtam először a robbanás szót, hanem a filmbéli közgazdász! Egy játékfilm eszközei mások, mint a publicisztikáé vagy a tudományos fejtegetésé. Közgázba jártam, ahol a tanáraink már 1964-ben tudtak a reform terveiről, Liska is előfordult az iskolában... Igazából kicsi vagyok én ahhoz, hogy munkásságát áttekintsem. Az 1989-ről vallott nézeteink különböznek a Tiédtől, de gyakori vitáik ellenére van közös cél, alap! Ez jó példa Grincs számára is!

14479 2015.12.28. 21:48:08

Kokó 2015. 12. 28. 21:32 "Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?" (Kölcsey: Huszt)

337519 2015.12.28. 21:48:31

Pontosítok: annak a lehetőségét szeretem, hogy a beszélgetés, az információcsere által eljutunk valahonnan valahová. A meg nem értéstől akár az elfogadásig.

60145 2015.12.28. 21:49:48

56. Nyírfa2 : Ez igaz. Hiszen az érdeklődési területünk különbsége nem teszi lehetővé a vitát, néha az érdemi beszélgetést sem. De az nem nagy baj... Hozzáírom: pl. a misztikus dolgokat én mindig kívülről szemlélem.

58395 2015.12.28. 22:40:24

Pare 58,: Mondjuk tanulni a múlt elkövetett hibáiból? Esetleg? Atlasz 57,: Végül is valóban nem Te használtad, Te csak valamiért citáltad? Ha meg az idézetben csak egy hatásvadász eszközként szerepelt, akkor így jártunk mindketten...:-))

337519 2015.12.28. 22:58:08

60. Atlasz " Hiszen az érdeklődési területünk különbsége nem teszi lehetővé a vitát, néha az érdemi beszélgetést sem. " Kettőnkre érted, általánosan, is-is? A misztikum is csak addig az, amíg egyes igazságaira nem derül fény. Az is kérdéses, még, illetve már mi számít annak.

14479 2015.12.28. 23:22:33

61. Kokó 2015. 12. 28. 22:40 Ez jól hangzik. Épp csak - a jelenlegi "felhozatalt" nézve - semmi értelme. A neonácikat, vagy a neohorthystákat választod?

60145 2015.12.28. 23:23:05

62. Nyírfa2 : Remélem, nem tévedek.

60145 2015.12.28. 23:28:49

61. Kokó : Egy rövid filmrészletet "citáltam" az idézet mellé, ezt találtam. A részlet jellemző a közgazdászra, s így annak is mond valamit a neve, aki nem tud róla, nem emlékszik, stb. Ennyi. Ez hatásvadász eszköz lett volna?Csak nem feltételezed, hogy a robbanás szót kerestem a Youtube-on? Valamilyen hatást biztosan elért, de nem mindenkinél szólt akkorát, mint a Te füledben.

337519 2015.12.28. 23:29:10

64. Atlasz :) Ezt csakis Te tudhatod.

58395 2015.12.29. 02:08:06

Pare 63,: Miért is kellene ezek között választanom? Miből gondolod hogy egyáltalán választanom kellene? Mi van ha egyszerűen a józan észt választom? És ha az nem passzol bele a Te "józan ész" klisédbe, akkor már csak náci, és Horthysta lehetek... Nem vagy Te egy kicsit korlátolt, ha csak ezeket a lehetőségeket ismered... Vagy bizonyíthatóan nálad van a bölcsek köve?

58395 2015.12.29. 02:16:27

Atlasz 65,: Nem a Te eszközödként gondoltam rá, hanem mint Liskáéra...:-))

328387 2015.12.29. 06:19:57

Kedves Atlasz! Tök érdekes, hogy mindenki szó nélkül elfogadja Liska szavait, holott nincs igaza. És ezt éppen ez igazolja. Mármint hogy senki se vitatja, mert hisz oly nagy ember (volt). Az emberek nagytöbbségének nincs önálló véleménye. Azt szajkózza, amiről azt hiszi, mindenki más is szajkózza. Ha pedig az embercsorda elindult valamilyen irányba, mint 2010 körül is, akkor erre persze lehet mondani, hogy csak azokkal vitatkozom, akivel érdemes. Azonban ezeknek az embereknek sokszor elég annyi az elbizonytalanodáshoz, ha látják, hogy amit általánosan elfogadottnak hittek, az mégsem annyira általánosan elfogadott. És ez a dolog ennek az enyvespatájú baromcsorda országlásának az idején aktuálisabb mint valaha.

60145 2015.12.29. 06:59:41

69. ZorróAszter : Azzal egyetértek, hogy a tömegmanipuláció korában élünk. Én is azokhoz az emberekhez tartozom, akiket befolyásol a többiek véleménye, s bár voltam anarchista huszonéves koromban, de az elmúlt. Úgy vélem, Liska Tibor itt idézett szavai újszerűek, és ahogy számomra magyarázatot adnak arra, mifélék a jó, és mifélék a meddő viták, ezt mások is elfogadják. Megint mások kiegészítik, s van, aki kifogásolja őket. Akadt olyan is, aki nem a gondolatot, hanem a hozzászólókat utasította el - ez is igaz, itthon vagyunk. A posztom a nolblog lefagyása okán íródott. (A közpolitika szerintem most azért fagyott le, mert a korábbi módon nem folytatható. A változás igénye egyre erősebb lesz az eljövendő tavaszig, és remélem, megszüli majd a megfelelő módszereket, a megoldást.)

22371 2015.12.29. 08:00:41

Liska Tibor nem tudományos értekezést folytat az idézett részletben, csak egy metaforát mond, és egy reményt, elképzelést, hitet fogalmaz meg. Szerintem nyilvánvaló hogy igaza van ebben az értelemben, hiszen mi lehet annál erősebb erő mint amikor sok ember összefog. a korabeli punnyadság ellen emel szót, nem tetszik neki az akkori posvány. mi lehet ennél szimpatikusabb. Liksak z elmélete is érdekes, de az külön tészta.

289876 2015.12.29. 08:21:30

Egy profán, brutális, de igaz megjegyzés: aki szarhoz nyúl, maga is szaros lesz! Vonatkozik ez pl. a nolblogos ámokfutó beszélgetőtársaira, akik aztán tovább viszik a magura kent fekáliát, de általában is.

60145 2015.12.29. 08:27:04

71. Quodlibet : Aki többre kíváncsi róla és tőle: belinkeltem azt is.

60145 2015.12.29. 08:40:15

72. Gordon. : Ebben sok igazság van általában is. Az ember igyekszik nem belelépni, akár a korábbi állampárt idején. A kutatók a megmondhatói, hányféle excrementum létezik. Egyik ilyen, a másik olyan színben tünteti fel magát. Néha elég a szaga is. Sántha Ferenc: Olasz történet: http://dia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?docId=0000001004&secId=0000096891&mode=html#Santa_Ferenc-Isten_a_szekeren-santa00021

58395 2015.12.29. 10:32:53

Atlasz ,:74 Biztos ismered azt a jelenséget, (kabarétréfába illő) mikor valaki "elszellenti" magát a moziba és utána ő keresi a legjobban, hogy ki tette...:-))))

337230 2015.12.29. 11:34:45

A ballibákkal nehéz vitázni, mert hisztizni kezdenek nagyon gyorsan. Ebben a jobbikosokra hasonlítanak. Csak egyik fasisztázik, míg másik zsidózik. Persze vannak kivételek, ez tény, de a tömegre ez igaz.

289876 2015.12.29. 11:36:44

No, megérkezett a Cuba drukker szellentő is! :-)) Előbb le kéne zuhanyozni, bár itt már az sem segít!

289876 2015.12.29. 11:37:51

PS: Nem a76-ra, vagy 77-re gondoltam! :-))

337230 2015.12.29. 12:04:55

78. Nem vagyok senkinek se a drukkere. Van amiben egyetértek Cubával, s van, amiben nem. Tudom, hogy ez liberális ésszel felfoghatatlan, de ez van...

60145 2015.12.29. 12:05:07

75. Kokó: Mondhatni, ez egy természetes folyamat manipulált levezetése.

60145 2015.12.29. 12:07:58

77. maxval bircaman HFQJBLWX : Ezért tartom szem előtt a liberalizmus alapelvét, az egyéni szabadság és az egyéni felelősség elválaszthatatlan összetartozását.

60145 2015.12.29. 12:08:52

76. marja :)

337230 2015.12.29. 12:09:57

82. Korábban én is hittem a liberalizmusban, bár erős híve csak 1984-1995 között voltam. Ma már egyáltalán nem hiszek benne. A szabadság és a felelősség kapcsolatával egyetértek, de ez nem liberális elv.

328387 2015.12.29. 12:25:46

70. Atlasz (szerkesztő) 2015. 12. 29. 6:59 Igen, de én éppen azt szerettem volna mondani, hogy Liskának nincs igaza: az emberek nagytöbbségének az a véleménye, amiről azt hiszi, hogy a nagytöbbség ezt gondolja. Liska szerint ezekkel meddő a vita, holott ezek éppenhogy elbizonytalanodnak, ha azt látják, nem biztos hogy a többség véleményén vannak, vagy nem biztos, hogy érdekükben áll továbbra is együtt bégetni a többséggel. Tehát ez a látszat ellenére egyáltalán nem meddő. Én ennek ellenére nem hiszek tavaszi feltámadásban.

60145 2015.12.29. 14:00:50

85. ZorróAszter: „Vitatkozni azzal érdemes, akivel lényegében egyet akarunk, és ezt mégis egész másképp fogalmazzuk meg és közelítjük meg. Nem lenne értelme például annak, hogy borjúhúshiány megszüntetéséről, vagy általában a húskereslet kielégítéséről éppen egy vegetáriánussal álljak le vitázni." Liska Tibor Azaz: lényegében. Részleteiben, útjában-módjában nem...

60145 2015.12.29. 14:04:03

84. maxval bircaman HFQJBLWX : Nem CSAK liberális elv, de a liberális rendszerek és a liberális magatartás alapelve. Úgy vélem: szabadságra ítélt ember a bűnbeeséssel keletkezett.

289876 2015.12.29. 14:43:11

80. maxval bircaman HFQJBLWX Külön kommentben jegyeztem meg, hogy nem rád gondoltam. Lásd 79. komment! Különben nem vagyok liberális. Honnan szeded? De ne válaszolj erre, a dolog érdektelen.

328387 2015.12.29. 16:02:26

86. Atlasz (szerkesztő) 2015. 12. 29. 14:00 Régen láttam, olvastam Liskát. A Falakat és a Kitörést is. De Liska ezekben éppen az emberek többségének a meggyökeresedett gondolkodásának oldásáról és az általános vélekedéssel való szembenállás szükségességéről beszélt többnyire. No de mindegy. Igaza van. Annyira nem fontos.

60145 2015.12.29. 17:20:16

89. ZorróAszter : Szerintem is arról beszélt, hogy a korábbiakhoz képest másként kellene cselekedni. Arra már nem emlékszem, hogy akkoriban mi volt az ÁLTALÁNOS vélekedés pl. a gazdaság helyes működtetésére vonatkozóan. Pártállami média működött. Az én környezetem változáspárti volt.

58395 2015.12.29. 19:36:02

Atlasz, 81,: Én itt megállok, mert csak a Te mottód lehet erre korrekt válasz... Tudod az EP- "féle" idézet... Magára ismer, de már annyi eredetiség, "szellem" nincs benne, hogy saját gondolattal replikázzon... Szánalmas...:-))))

60145 2015.12.29. 20:13:13

91. Kokó : Mindig örülök a Veled történő pengeváltásoknak!

328387 2015.12.29. 20:42:51

Hát! A mondókájának az egyik lényege az volt, hogy hogyan lehetne a köztulajdont valóban a köz tulajdonává tenni. Aztán az érdekeltségi rendszer. Vállalati vezetők felelőssége, hatékonyság növelés, meg ilyesmi. Erről beszélt a Falakban is meg a Kitörésben. A harmadik filmnek, amiben színészként szerepelt, annak nem emlékszem a címére, de azt nem is láttam. Viszont valakik csináltak neki homepageet, és feltették rá néhány cikkét. Lehet hogy könyvet is. Azokba belenézegettem, és kábé ugyanez volt azokban is. Dehát ennek jó sok éve, úgyhogy annyira már nem emlékszem.

328387 2015.12.29. 20:47:31

91. Kokó 2015. 12. 29. 19:36 Maga mindig könnyen feladja. Egyébként mi az az EP?

che 2015.12.29. 21:25:22

94. Nem mi, hanem ki. Esterházy Péter.

328387 2015.12.29. 21:46:31

Köszi. Soha ki nem találtam volna.

336586 2015.12.30. 14:20:31

89. ZorróAszter 2015. 12. 29. 16:02 Letölthetöek valahonnan a filmek, az irományok?

Virág elvtárs s.k. 2015.12.30. 18:21:42

Liskának volt egy nagyon figyelemreméltó modellje a közösségi tulajdon hatékony, és egyéni vállalkozóképességet megmozgató használatáról. (Talán még Kerekes Zs-nek is tetszene) Sajnos "nagyjaink" a módszerváltásnál inkább lenyúlták a népvagyont.......az élet nem egy habostorta....

60145 2015.12.30. 18:41:08

97. napos A csapos közbeszól: a szerző szónál belinkeltem, ahonnan el kehet indulni. De a Google is igen sok találatot ad.

60145 2015.12.30. 18:45:05

98. Virág elvtárs s.k.: A szentesi kísérletről tudok. S magam, aki marxistább vagyok Zsuzsánál, jóváhagyólag megjegyzem, hogy a rendszeromlás idején aki tehette, a saját egyéni érdekei alapján privatizált. Az emberek így működnek. A reformkörös szocialisták pedig, miután elvégezték a feladat nehezét, még a politikai pozíciókból is kiszorultak.

328387 2015.12.31. 11:30:56

Kedves Napos! A Falakat nemrég ismételték. Sajna nem láttam, pedig felvettem volna. A kitörés nem olyan régen még fenn volt a youtubeon. Szerintem most is fenn van. A harmadik film címére, amiben színészkedett, nem emlékszem. Az írásait ha jól emlékszem, valami neki készített honlapon láttam. Valami olyasmi, hogy liskatibor.hu.

328387 2015.12.31. 11:35:43

Ja! Bocs! Inkább ez lehetett. http://liskatibor.uw.hu/ Viszont mint valaki mondta, a wikipédián is vannak a cikkeihez linkek.

337519 2015.12.31. 14:49:23

A megszűnésünk miatt kicsit (nagyon) szomorúan, de boldog új évet kívánok, Atlasz!

60145 2015.12.31. 16:54:25

103. Kedves Nyírfa, az elkerülhetetlent el kell fogadnunk! A boldog új évet ne kerülgessük, hanem vágjunk bele, ki itt, ki ott! Egy szép Ady vers jut most eszembe: "Hát népét Hadúr is szétszórja: Szigorúbb Istenek ezt így szokták. Miként egy régi. bánatos erdélyi Prédikátor írásba rótta Keresvén zsidókkal atyafiságunk." Boldog új évet kívánok!

12997 2015.12.31. 17:57:50

Üdvözöllek Atlasz! Rátaláltam a posztodra, miközben mentettem azt amim itt volt. Egymással ugyan nem voltak vitáink. Amikor nálam szóltál, többnyire egyetértettünk. Most már... Most már egyetérteni sem lesz módunk. Minden esetre megragadom az alkalmat hogy sokkal boldogabb évet kívánjak Neked és mindenkinek, aki emlékszik itt rám. Sok erőt és jó egészséget kívánok Valamennyiötöknek. Szevasztok! Charly-uno.

60145 2015.12.31. 18:01:48

105. charly-uno , kedves bloggertársam, az a nolblog félig elmúlt, s most már egészen el. Sokan vannak, akik emlékeznének Rád, de már ők sem járnak erre. Boldogabb új évet kívánok!

337519 2015.12.31. 18:07:18

104. Atlasz Tovább az úton....a sajáton, és vinni a hírt, hogy lehet másképp. Örülök, hogy kezet fogtunk.

337519 2015.12.31. 18:20:23

105. Charly-uno Arra emlékszem, hogy grincs nagy örömmel üdvözölt téged. Megnéztem a posztjaidat, a két utolsót még - már - én is kommenteltem. Egy húron pendültünk volna - azt hiszem. Boldog új évet!
süti beállítások módosítása